Mijn dochter wil morgenavond met een vriendin (klasgenoot) naar de bioscoop. Maar eigenlijk weet ik niet of dat nog wel mag. Ze komen niet uit 1 gezin. Het is sowieso afwachten wat de maatregelen vanavond zullen zijn. Maar stel, ze reserveert 2 kaartjes en het feest gaat morgen door de maatregelen niet door, is zij haar geld dan kwijt? Of betaal je die pas bij de kassa? Ja, het is echt heel lang geleden dat ik voor het laatst naar de bios ben geweest.
Even de Pathé app gecheckt: 'Je mag met je huishouden of met twee personen naast elkaar zitten. Bestaat jouw gezelschap uit meer dan 2 personen en kom je niet uit hetzelfde huishouden? Dan dien je altijd 1,5 meter afstand te bewaren, met uitzondering van kinderen t/m 12 jaar.' Bij Pathé moet je in ieder geval online reserveren betalen.
Ja dat mag, tenzij vanavond de regels veranderen. Dit staat op de site van Pathé: Samenstelling van bezoekers: Bij aankoop van meer dan 2 tickets in 1 transactie moeten de personen uit hetzelfde huishouden komen (uitzondering hierop geldt voor groepen kinderen en tieners tot 18 jaar). Is dit niet het geval? Dan vragen we je om per huishouden een aparte transactie te doen.
Wij waren afgelopen weekend in de bioscoop en het was erg goed geregeld met zitplaatsen. De rij voor en achter je waren leeg en naast je waren ook minimaal 5 stoelen leeg. Daarbij de max grootte van 30 mensen, maar bij ons zat het niet vol. Ik weet haar leeftijd niet, maar op school zitten ze ook bij elkaar. Ik zou ze laten gaan, hebben ze tenminste nog een uitje nu er zoveel niet kan.
Nee, de film staat niet op pathe thuis. Mijn dochter is 15, haar vriendin is 16. Op school zitten ze bij elkaar in de klas. Daarom leek het mij niet echt een probleem. Maar ja, wil me uiteraard wel aan de regels houden.
Ze zijn toch gegaan. Vooraf heb ik de bioscoop gebeld en gevraagd of zij (2 meiden die niet tot 1 huishouden behoren) mochten komen en naast elkaar konden zitten, maar het was geen probleem. Denk dat de meiden het wel erg leuk vinden om weer even uit te kunnen gaan.