Hey meiden, bedankt. Ik kan dus gerust af en toe een handje nemen. Probeer elke dag maar wel te laten. En over het biertje, niet eens 1 per week maar eens per twee of drie weken, bijvoorbeeld als we een keer uitgaan of visite hebben. Moet kunnen hoor. Roken is slechter dan af en toe een biertje. De baby doet het tot nu toe nog steeds erg goed. En ook mijn schoonzusjes, beide al een tijd moeder hebben heel soms wel een wijntje gedronken. liefs
Als je eenmaal weet dat je zwanger bent moet je gewoon niet meer drinken. Ik zou me echt schuldig voelen tegenover de kleine. Het is gewoon bewezen dat alcohol schadelijk is.
Hier ben ik het mee eens. Ik snap niet dat er zwangere vrouwen zijn die nog een sigaret of een drankje durven te drinken als ze zwanger zijn. Ben je eindelijk gezegend met een wondertje, dan ga je dat doen. Dat snap ik niet.
Kopop dames, we nemen toch allemaal wel es iets wat minder gezond is? Ik denk dat één biertje per maand nog wel meevalt! (Hoewel ik zelf toch al nooit alcohol dronk en nu ook niet) Maar als ik dan hoor van een handvol drop, of grote hoeveelheden snoep, of veel vette happen of weetikveelwat, dan geloof ik dat dat evenmin supergezond is. Ik denk dat je ook niet té krampachtig moet leven als je in verwachting bent.
Ik geloof echt niet dat 1 biertje in de maand zo slecht is. Dan zou je ook niet meer uit kunnen omdat er gerookt word of ik noem maar iets. Ik vind wel dat je een beetje moet relativeren, nu word ik bijna neergezet als iemand die de gezondheid van haar kindje schaadt, een beetje overdreven lijkt me want behalve dat ene biertje eens in de zoveel weken leef ik verder gezond. Maar goed dat is een ander zijn mening, ik kan daar niet zoveel mee. Maar nu gaan we off topic. Het gaat om kruidnoten he Ik neem ze nu niet elke dag meer, ik had deze week er ook weer minder trek in dat scheelt haha. groetjes
Dat van het kaneel wist ik ook niet eerlijk gezegd. Heb ook wel regelmatig pepernoten en speculaas gegeten, maaja, las net al dat het niet bewezen is dat het schadelijk is. Gelukkig maar, want had het mezelf nooit kunnen vergeven.
FF wachten hoor met verder discussieren, ik roep mijn vriendinnen er ff bij, maken weer ff snel dip voor de chippies, dit kaneel cq. bier topic kan nog heel leuk worden Ik ga trouwens zelf wijselijk zwijgen hoor, ik ga alleen meegenieten
Haha mamadeluxe! Zo dacht ik eigenlijk ook. Het enige dat ik dat tóch te melden heb is dat ónze moeders van dit alles nooit af wisten en ons ook gezond op de wereld hebben gezet. Maak jullie niet te druk meiden!
Vind het allemaal wel makkelijk gezegt hoor.. Je weet toch wel wat wel en niet mag.. hou je daar dan ook aan.. Vroeger wist men het niet, maar nu weet je het wel..
Natuurlijk bedoel ik niet dat je maar raak mag eten en drinken, maar alle meiden die toegeven af en toe te 'zondigen' worden altijd direct zo aangevallen. Ik heb ook in totaal 4 wijntjes gehad en at met smaak veel speculaas en pepernoten in die tijd. En ja, ik heb ook een keer gerookte zalm gehad, zonder te weten hoe die verpakt was. Verder lette ik gewoon op dat ik gezond was en at. En dán hoef je je wat mij betreft écht niet zo druk te maken. Hmm, laat ik me toch verleiden tot een discussie...
voor die dames die vindend at 1 biertje wel moet kunnen, ga even googelen op de fas kliniek in nederland, zul je het nooit weer zeggen! zoals de oprichter van de fas kliniek heel simpel zei: 'er is geen ondergrens aan te geven, dus dan is het aan jou: wil je met 100% zekerheid geen schade door alcohol? dan moet je niet drinken. neem je genoegen met 95%? neem dan maar een biertje'. er wordt niet voor niks gezegd bij producten: 'helemaal niet' of 'met mate'. dat is een wereld van verschil hoor. en iemand hiervoor zei 'maar zelf weten', vind ik persóónlijk dus niet! het gaat tenslotte niet meer alleen om jouw gezondheid, maar ook die van je kind en die kan nog niet kiezen. *uf, ze had gesproken en nam nog een pepernootje*
Jij zwakkeling Ik geniet nog even hiervan, dit topic krijgt nog een mooi staartje en deze keer heb ik er NIKS mee te maken 8)
hahaha zouden mensen zich vroeger echt minder druk gemaakt hebben? ik neem aan dat ze minder info hadden tenminste als ik wel eens zeg wat ik niet mag eten zie je ze alweer kijken en zeggen ja vroeger blablabla Prima ik vind sowieso dat de keuze ieder voor zich is Maar iets waar je van weet dat het schadelijk is voor je kleine kun je toch even laten? tenminste ik heb er geen moeite mee ! Maar wij hebben ook wel eens een discussie met iemand gehad die blijft gewoon doorroken (stevig) tijdens zwangerschap en vindt dat als ze bevallen is niemand bij het kind mag roken.. Dus toen zei ik meis wat ben je nu zelf aan het doen dan? En toen kregen wij als argument terug ja mijn moeder heeft ook altijd gerookt en met mij is ook niets aan de hand.. Zucht dat is dus echt de enige opmerking waar ik wel moe van kan worden he hahaha Maar dit blijft altijd een eindeloze discussie dat is nu eenmaal zo en je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt dat is ook beter voor jezelf en je kindje EN JA IK GA DUS LEKKER PEPERNOTEN EN SPECULAAS ETEN MET SINTERKLAAS hihi Tenminste als ik me dan weer beter voel
Ja duh das waar maareh vroeger werd ook gezegd dat roken goed was voor je gezondheid..enneh das nu na onderzoek ook wel ff anders of niet? Dus waarom slaan mensen dingen dan nu in de wind die gewoon onderzocht zijn? Ik bedoel je moet het zelf weten hoor roken en drinken maareh een egoistische keuze is het wel vind ik. Maar goed wie ben ik...ieder voor zich ik zal het alleen nooit begrijpen.
Ik wordt zoo moe van dat argument dat vroeger de babies gezond ter wereld kwamen en dus kan het vast niet zoveel kwaad. Hoe denk je dat de effecten van alcohol en roken tot uiting komen? Dat zijn vaak geen grote lichamelijke en geestelijke afwijkingen met een bordje erbij die zegt dat het daarvan komt. Het uit zich in een leer- of ontwikkelingsachterstand, een minder IQ dan ze hadden kunnen hebben, dat soort dingen. Iets wat je ook af kan doen als "toeval" en niet meteen toeschrijft aan dingen die de moeder heeft gedaan tijdens de zwangerschap. Met andere woorden: als er geen onderzoek gedaan wordt naar dat soort dingen kom je er nooit achter dat het roken en de alcohol de oorzaak waren. In de tijd van onze moeders werden dit soort dingen gewoon niet onderzocht en dan is het heel makkelijk om te ontkennen dat het problemen gaf, maar dat is je kop in het zand steken. Mijn persoonlijke mening over alcohol: er is nooit onderzoek gedaan naar 1 glas per week, alleen maar naar echt grote hoeveelheden en dat is schadelijk gebleken. En dus wordt als advies gegeven om het voor de zekerheid helemaal maar niet te doen, omdat het nooit is uit te sluiten dat 1 glas ook schadelijk is. Ik denk dat als je verder gezond leeft 1 glas per week niet zoveel kwaad kan. Het gaat denk ik meer om je alghele levensstijl, als je bijvoorbeeld veel stress hebt op je werk heeft dat denk ik veel meer effect. Maar goed; een effect is nooit uit te sluiten, dus kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die helemaal niet drinken.