Nog ff site met info...ook mbt 1 glas drinken! http://www.alcoholenzwangerschap.nl/factsheet.php3 Zo zie je maar weer...beter helemaal niet drinken dan wel!
Lieve Mili, als je zo fanatiek bent in gezond leven, ben ik wel benieuwd waar jouw dieet uit bestaat... Wist je dat mononatriumglutamaat ook wel bekend als E621 bijzonder schadelijk is voor het ongeboren kind, jonge kinderen en mensen in het algemeen, nu vraag ik je om je kasten eens na te kijken , het zal je verbazen waar dat allemaal in zit! http://www.cbn.com/CBNnews/107253.aspx bekijk deze filmpjes maar eens je zal geschokt op je burostoeltje zitten, neem dat maar van me aan. Regelmatig een zakkie snoep of lekker koekjes verorberd tijdens je zwangerschap? Dan vind je dit vast een interessant weetje http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/suiker.html (heb nog betere links over suiker, het meest nutteloze voedingsmiddel dat er bestaat en de gevaren van teveel suiker. Ben jij een regelmatige eter van producten waar msg in zit of behoorlijk veel suiker verwerkt in je voeding, kan je wat mij betreft er net zo goed een biertje achteraan gooien, of als je toch bezig bent, doe maar een cocktailtje Know all your facts lady als je zo fanatiek wilt zijn! MSG is tig zoveel keer gevaarlijk als een biertje, check yourself first voor je een ander een schuldgevoel aanpraat
Mijn Vk heeft geadviseerd niet meer dan 25 gram per dag Maar ik eet sowieso weinig pepernoten. Krijg er maagzuur van.
In de afgelopen jaren is geraffineerde suiker voor ons het belangrijkste voedingsmiddel geworden. In bijna ieder product dat u tegenwoordig koopt zit geraffineerde (dode) suiker. We zijn opgevoed met de illusie dat suiker snel energie verschaft, gezond en lekker is. Het resultaat is dat bijna de hele wereldbevolking verslaafd is geraakt aan een van de meest giftige chemische stoffen die ons lichaam tot zich kan nemen. Door het massale gebruik van suiker wordt zelfs verondersteld dat de negatieve gevolgen groter zijn dan die van tabak en alcohol samen. De Wereld Gezondheids Organisatie (WGO) ziet tandbederf - een regelrecht gevolg van suikerconsumptie - zelfs als de derde volksziekte na kanker en hart- en vaatziekten. Vooral onze jeugd die al extreem blootgesteld wordt aan de andere stress/allergieveroorzakers is de grootste klant van de suikerindustrie. Gaat er wel eens een dag voorbij dat uw kinderen niet volgestopt worden met alle vormen van suiker die er maar bestaan. Het zal ons dan ook niet verbazen dat niet de ouderen maar de jeugd straks de grootste chronische kostenpost van de gezondheidszorg wordt. Het tempo waarmee onze jeugd gifdepots in het lichaam aan het vormen is, is vele malen hoger dan de vorige generaties. bron: http://www.fonteine.com/suiker.html
Sorry waar slaat dit nou weer op, en hoezo fanatiek? Ben toch niet de enige hier de dat standpunt inneemt mbt roken en drinken? Ik weet van alcohol en roken dat het slecht is en ik eet ook geen dingen die de vk aangeeft die niet kunnen...dat mag ik hier toch wel neerzetten? En wat mijn dieet betreft ik leef zo gezond mogelijk, ja ik eet wel eens suiker maar geen ZAKKEN koek of snoep ofzo dusseh....dingen die met mate mogen of die je in je dagelijkse voedingspatroon mag hebben eet ik gewoon. Nogmaals als iemand bewust iets wil nemen waarvan bewezen is dat het slecht is voor de ontwikkeling van het kind prima is hun eigen keuze ik zeg alleen dat IK het niet doe... Enneh wat MSG betreft als je deze link leest dan valt het wel weer mee, dus beetje tegenstrijdig allemaal: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3102 Maar nee ik eet daar( zoals ik het nu lees) niet veel van...dus dat scheelt dan weer he? Enneh mochten er nu dingen bijkomen waaran bewezen is dat het schadelijk is als je het neemt (dus dat ook kleine) hoeveelheden schadelijk zijn dan neem ik dat niet. dus neem ik wel pepernoten enzo hoor, want voordat je aan zoveel kaneel komt.... Wil namelijk niet met een schuldgevoel (let op MIJN schuldgevoel) rondlopen als blijkt dat mn kindje wel iets heeft doordat ik zonodig (teveel) suiker, rauwe producten of andere dingen moest eten of drinken in die 9 maanden 9 maanden wachten is voor mij te doen (ben gestopt met af en toe wat drinken toen ik stopte met de pil) en wat de rest doet helemaal zelf weten, dat maakt mij niets uit. En ik praat anderen geen schuldgevoel aan kan het echter niet helpen als mensen zich aangesproken voelen! Dus weet niet of je t zo fanatiek en aanvallend bedoelde zoals t op me over kwam maar het laatste wat ik wil is iemand zeggen wat (hij of) zij moet doen..en laat staan een schuldgevoel aanpraten. Enneh op mezelf letten doe ik zeker t gaat ten slotte om mijn kindje en dus maak ik daarin mijn keuzes! groetjes, Mili
Nee niet meer alleen nee t ging ook over waarom je nu wel of geen pepernoten moet eten, wel of niet moet drinken en wel of niet moet roken, maareh blijkbaar mag je daar niet op reageren want dan ben je direct fanatiek?! Erg jammer omdat ik het wel fijn vind om te lezen over wat je beter wel en niet kunt doen tijdens de zwangerschap maareh : :-# Ik zeg niets meer voordat ik nog meer mensen een schuldgevoel aanpraat
Het ging erom mili dat er al meer dat gezegd hebben hier en ook al in tig topics eerder dus ja dan komt het "door de strot duwerig " over, helemaal aangezien dit over PEPERNOTEN ging, en over dat msg, ja er zijn mensen die beweren dat het niet zo is, feit is wel dat het zowat overal in zit ook onder andere namen, en er wel degelijk een gevaar in schuilt, en ook al zal maar de helft waar zijn, dan is dat toch het overwegen waard om bij stil te staan? IK persoonlijk mijd alle msg producten (ook de producten waar de zogenaamde "norm" niet overschreden wordt, yeah right en wie zijn zij om dat te bepalen) Ik vraga me overigens af of je die filmpjes wel hebt bekeken, weet je wel waarom ALLE chips met smaakjes bomvol msg zitten? Ja zodat je het zo lekker gaat vinden dta je het weer koopt, en weer , zodat Lays etc. lekker omzet draait, kan hun het wat schelen dat het schadelijk is joh, en dan de overheid dat het goedkeurt, ja natuurlijk doen ze dat, hun zakken worden ook gespekt, dat snapt toch iedereen wel, hoe dat zieke wereldje in elkaar zit. GET EDUCATED! Mensen zouden eens de ogen moeten openen in dit corrupte egoistische alles om geld draaiende zieke economie van ons. Mijn punt was dus, ook voor alle dames die hier over alcohol begonnen te mekkeren gelijk (nadat TS had gezegd dat ze wel een een biertje dronk , ze had ook scheinheilig kunnen zeggen nee hoor dat doe ik nooit, hoeveel van zulke lopen er wel rond?) dat je eerts eens naar jezelf zou moeten kijken. *laatste reactie aangezien ik hier zowiezo niet zou reageren*
Sorry dat ik mn mening geef en die onderbouw middels een site...wist niet dat dat niet meer mocht al anderen dat ook al genoemd hadden Helemaal vervelend is het natuurlijk dat het voor jou over komt als door de strot duwerig...dat ik daar niet aan gedacht had #-o Nou ja dan zal ik je maar bedanken voor hele wijze les! En kun je mij als educated beschouwen hoor...
Dat van die stof in kaneel wist ik eigenlijk helemaal niet. Zo denk ik dat we lang niet alles wat schadelijk is weten. Ik probeer er erg op te letten, maar als ik dan weer zie hoeveel suiker ik op een dag wegwerk kan dat ook nooit goed zijn. Ik ben tegen alcoholgebruik tijdens de zwangerschap, maar ik ben net zo hard tegen veel te hoge hoeveelheden suiker waar ik zelf niet vanaf kan blijven. Ik denk dat je de pepernoten echt niet hoeft af te zweren, maar kijk wat naar jouw mening verantwoorde hoeveelheden zijn. Daar kunnen de eerder genoemde cijfers van (ik meen) mirandakloppie misschien een leidraad zijn.
Ik denk dat je inderdaad moet kijken naar de hoeveelheid want zoals ik het begrepen heb komt die hoeveelheid wat schadelijk is overeen met een bakje kaneel...en voordat je daar aan zit door een paar kruidnoten te eten : Met mate kunnen veel dingen denk ik geen kwaad..maar ja maat houden is soms moeilijk he? T is allemaal zo lekker
Jeetje mina zeg wat een ophef over 1 biertje in de zoveel tijd. Wist niet dat er zoveel veroordelende mensen bestonden zeg. Pfffff. Ik vind het hysterisch gedoe en krampachtig en eerlijk gezegd maak ik me er ook nogal boos om. Als je door blijft roken dat vind ik pas erg maar dan nog moet iemand het zelf weten. Maar al die opheffende vingertjes: je moet het zelf weten etc alsof ik een doodzonde bega, zit ik niet op te wachten. Wat een aanstellerij zeg over 1 biertje. groeten