Mag je nu wel of niet speculaas of kruidnoten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nikkie, ieder zijn mening toch? Kijk, er is wel degelijk bewezen dat de hartslag van je baby iets omlaag gaat, en de slik- en adembewegingen en bewegingen uberhaupt minder worden na het drinken van één biertje. Of het na de geboorte blijvende schade heeft is erg moeilijk te onderzoeken, omdat naderhand meerdere factoren verantwoordelijk kunnen zijn voor één en dezelfde aandoening (of leerachterstanden etc.). Daarom denk ik dat je niet bij alles moet afwachten tot er daadwerkelijk onderzoeken zijn afgerond, maar gewoon naar eigen inzicht beoordelen wat je wel of niet neemt. Ik weet dat van veel suiker de hartslag van mijn kindje juist omhoog gaat (ook niet goed!) en toch vind ik het heeeeeeeeeeeel moeilijk om niet teveel suiker tot me te nemen. Ik doe heel hard mijn best, maar soms ga ik toch mijn boekje te buiten. Ik veroordeel mensen die een biertje af en toe drinken absoluut niet, maar ik ga er wel vanuit dat ze soms misschien niet weten wat een glas direct met je foetus doet. Vandaar dat ik het wel altijd kort benoem.

2. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ach ja ieder zijn eigen mening toch.
    Ik moet me er ook niet zo druk over maken.
    Slecht geslapen (en last van mijn heup) in combinatie met hormoontjes haha.
    Alleen met Kerst en oud en nieuw drink ik misschien nog 1 glasje wijn of bier. Denk er nu wel even meer over na.

groetjes

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Zeker ieder zn mening! :D
    Ik bedoel een ieder moet doen wat voor zichzelf goed voelt.
    Maar goed neemt niet weg dat je daar dus anders over kunt denken.
    Gaat t nu wel weer met je heup? Of is het iets wat erger zal worden tijdens je zwangerschap?
    Lijkt me knap balen....succes in ieder geval :D

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nikki, heb je toevallig ook iets met je heup? Ook al voor je zwangerschap? Zou wel toevallig zijn, naamgenootje en beide in de heupenlappenmand ;)

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hey hoi,

Nee normaal geen last van mijn heup, maar nu wel... ik denk zelf verkeerd gelegen. Hoop dat het geen BI is, maar zal wel wat meevallen.
    Ik zit achter de computer ook nog wel eens met mijn been onder het andere been gevouwen. En dat is net dat been dus ik ga er even op letten.
    En anders gewoon naar de ha.

groetjes

Deel Deze Pagina