Hoi allemaal, Ik ben nu 5 weken zwanger en ik heb 's avonds als ik in bed lig zulke onrustige benen. Ik word er helemaal gek van. Ik ben niet overdreven moe gelukkig, maar ik lig soms wel tot 03.30 wakker. Draaien, draaien en nog eens draaien. Ik voel mijn hele benen tintelen en het is zo lastig omdat ik totaal niet in slaap wil vallen hierdoor. Hebben meer van jullie dat of heb ik weer een "nieuw" kwaaltje dat bij de zwangerschap hoort? Verder voel ik me helemaal top. Vanmorgen voor het eerst mijn ontbijt onverteerd in de wc zien belanden, maar dat hebben er denk ik wel meer van jullie... Maar ik barst van de energie en heb ook overal nog trek in.
hoi heb ik ook hoor is het heel bekend kwaaltje het helpt soms om je even goed te rekken en strekken of een warme douche of bad. het schijnt dat je bloedtoevoer dan een beetje bekneld kan zijn. ik heb ook wel eens tintelende handen en slapen....dat wordt alleen maar lastiger. met de warme maanden had ik het beroerd. maar nu op het eindje kan ik met mijn dikke buik en bekkenpijn helemaal slecht mijn draai vinden succes
Ik hoop dat je er wat op vind ik heb er men hele zwangerschap al last van al moet ik wel zeggen dat het de ene keer niet zo erg is als de andere keer.Ik word er zelf ook helemaal knettergek van ik ga dan wel met men benen omhoog,maar houd dit dan niet lang vol ik moet dan gewoon men benen bewegen en als ik dan echt alleen maar blijf draaien in bed ga ik er echt uit,en probeer dan later nog eens te gaan slapen. groetjes jeslin
Ik heb er ook mijn hele zwangerschap (met tussenpozen) al last van. Wat bij mij heeft geholpen is het hardhandig masseren van mijn been door manlief (daar heeft hij wel van genoten. hahahhaha) Voelt echt niet fijn, maar helpt wel. Ik kreeg dan beter doorbloeding. En op dit moment slaap ik met een voedingskussen. Deze kun je dan ook tussen je benen leggen. (ik heb hem tussen mijn onderbenen) Bij mij helpt het echt.
Ik heb er ook erg last van dus lees even mee of er nog meer oplossingen zijn, ik zelf ga meestal erg met me beneb bewegen en dan is het weer even over en dan maar hopen dat ik slaap voor het terugkomt.
Ik slaap met mn matras omhoog aan het voeteneinde en draag steunkousen (voor spataders) en heb er gelukkig geen last meer van...Weet niet of het door die combi komt, maar matras omhoog doen wordt wel vaker aangeraden.
ik heb de laatste weken last van mijn benen die erg rusteloos zijn. Heb laatst een stukje erover gelezen. Dit stond erbij. Dit "kwaaltje" wordt ook wel Restless legs syndroom genoemd. en komt naar schatting 15% bij zwangeren voor. Er is verder weinig over bekend. Er wordt wel aangeraden weinig tot geen koffie meer te drinken. En voldoende lichaamsbeweging te nemen. Voor het slapen gaan even wat rek en strek oefeningen doen met de benen. Een warme kruik of een koud kompres bij de benen wil ook wel eens helpen. Ook yoga en massage wil wel eens helpen. Of deze dingen helpen is echter niet vast gesteld. Na de zwangerschap zijn de klachten zo goed als verdwenen. Ik doe meestal wat rek en strek oefeningen, of ga voor het slapen gaan een klein blokje om. Hoop dat je hier wat aan heb....
Hoi ik heb er ook erg veel last van gehad, nu gaat het gelukkig wat over. maar het zijn gewoon de hormonen zei mijn verloskundige... maar tis erg vervelend kon ook uren liggen draaien op bed.
ik heb er ook enorme last van en loop ook altijd met mijn hondje buiten voor dat ik ga slapen maar het helpt niet echt kan soms wel 2uur in bed liggen voor dat ik slaap en dan slaap ik eindelijk en dan moet ik weet naar de wc echt heel vervelend
Ik heb het er met de huisarts overgehad , en hij denkt dat het bij mij komt door ijzergebrek en als ik voor de intake naar de vk ga dan moet ik speciefiek ook daarvoor bloed laten prikken, en dan zullen de ijzer tabletten wel volgen, en zou het volgens hem minder moeten worden.
Restless legs is niet altijd te wijten aan ijzergebrek hoor. Ik heb al vanaf mijn 15de last van RLS (restless legs syndrome) en een ppos terug is eens een keer mijn ijzer geprikt en had ik zelfs een ijzeroverschot. Ik heb er door de jaren heen van alles voor geprobeerd, maar er is maar weinig wat echt goed helpt. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik wel eens valeriaantabletjes ervoor en dat hielp vaak best aardig. Ook bestaat er iets wat re-legs heet (http://www.sleepzz.nl/) Dit wil ook nog wel eens effect hebben. Bij mij zit het echt in de familie van mijn vaders kant. Mijn oma had het ook heel erg. Het is en blijft een vervelend kwaaltje. Het is gewoon een heel erg rotgevoel. Ik heb ook last van schokkende benen soms 's nachts erdoor. Heel irritant. ik hoop dat het bij jullie na de zwangerschap weer lekker verdwijnt.
Ik heb ook last van restless legs. Bij mij helpt het meestal wel als ik m'n benen even lekker stevig inmasseer met bodylotion.
Toevallig vannacht voor het eerst last van gehad. Heb steeds even met m'n benen buiten bed gehengeld zodat ze wat frisser werden. Fijn dat ik hier al tips lees. Dat matras wat hoger is een makkelijk middeltje om es uit te proberen.