Hallo Ik heb vorig weekend in het ziekenhuis gelegen (ik was toen 29 wkn + 5 dagen) vanwege vroegtijdig weeen. Ik had ze om de twee minuten (in de rug). Na een dag in het zkh te hebben gelegen met regelmatig aan de CTG scan, zijn ze zondagochtend rond 05:30 vanzelf weer afgezakt. Ik heb afgelopen dinsdag een groeiecho gehad en de echoscopist zei dat hij kon zijn dat mijn baarmoedermond mooi dicht zat en ook niet verstreken was. Ik heb echter nog wel sinds ik uit het zkh gekomen ben een irritante zeurende pijn in de onderrug die eigenlijk constant aanwezig is. Zou dit nog te maken kunnen hebben met de weeen die ik heb gehad of zou het kunnen dat ze weer terug komen? De rugpijn is eigenlijk niet meer weggegaan, het is gewoon de hele dag zeurend aanwezig net als een soort menstruatiepijn. Zouden dit voorweeen kunnen zijn of kan dat nog niet zo vroeg? Ik vind het helemaal niet erg om pijn te hebben zolang het maar niet doorzet, want onze uk is nog te klein om geboren te gaan worden. Mijn vraag is dus eigenlijk of dit normaal is of dat het voorweeen kunnen zijn of iets dergelijks? Of zou ik er dan meer last van moeten hebben Groetjes Greta
Hoi Greta, zolang het niet hetzelfde aan gaat voelen als waarmee je bent opgenomen, geen zorgen maken. Je baarmoeder is op die plek wat geirriteerd en dit voel je door die constante zeurende pijn. Ik denk dat het wel minder gaat worden, maar zolang je nog in de groeispurt van het kindje zit (tussen 28 en 32 weken) zal het wellicht nog wel even aan blijven houden. Gewoon goed op letten en zorgen voor ontspanning. Dus lekker in een bad gaan zitten of lekker douchen als het echt even irritant wordt. En bij twijfel je vk bellen, maar voor nu klinkt het niet als voorweeen, maar gewoon een irritatiepunt van je rugspieren en baarmoeder. Groetjes Brigitte