Hallo Ik ben een trotse moeder van 4 prachtige kinderen. Helaas is het voor ons geen rose wolk. Ik wou na de bevalling graag wandelen, wandelen en wandelen. Maar ik kreeg een dubbele longembolie nu enkel weken geleden. Bij de oudste 2 is de borstvoeding niet gelukt. De oudste heeft flesvoeding gehad wel borstvoeding geprobeerd was niet haalbaar wegens herstel na een totaal ruptuur. De tweede wederom geprobeerd ik ben van het motto geef nooit op. En wederom weer niet gelukt en ben ik gaan kolven dat was zwaar met een hand kolf. Al vrij snel kreeg hij half om half. Onze 3de kindje heeft wel borstvoeding gekregen door de juiste begeleiding. Ik heb hem dik 1 jaar gevoed zo mooi en zo bijzonder. Ja de keuze was deze keer dan ook makkelijk wederom zou ik voor borstvoeding gaan. En weer met de juiste begeleiding is dit gelukt. Ik ben zoooo blij helaas heb ik een dubbel longembolie opgelopen. Mijn zoontje heeft rs virus door staan en een speudokroep aanval gehad. Maar nog steeds geef ik borstvoeding. Een enkele keer krijg hij voor de nacht een flesje afgekolfde melk zodat ik eens door kan slapen. Het kost mij enorm veel energie en ik sta nu op een punt wat moet ik. Stoppen of door gaan. Aan de ene kant wil ik stoppen rust meer energie Maar wie zegt mij als ik stop dat ik daadwerkelijk meer energie krijg. Aan de andere kant ik moet nu rusten, rusten en nog eens rusten. En geeft het mij een prettig gevoel dat ik toch iets kan doen door hem zelf te voedden. Aan de andere kant sinds enkel dagen is hij erg onrustig aan de borst. Oorzaak kan ik niet vinden ik heb geen spruw. Ik heb gewoon melk. Hij is erg druk aan de borst kan misschien ook de leeftijd zijn. Hij viel erg af door zijn ziek zijn en begint nu weer te groeien gelukkig. Ook heb ik overwogen een elektrische kolf te kopen dubbelzijdig. Met gesloten motor die neem ik over en koop de losse onderdelen wegens hygiëne er los bij. Ik heb gelezen dat dit mag dit goed uitgezocht. Dan kun je heb ik begrepen in 15 minuten beide borsten tegelijk leeg kolven. En dat ik hem dan een flesje geef. Dan krijgt hij toch borstvoeding ik vind dit zo belangrijk. Ik wil dit zo graag doen. Of alleen de nacht voedingen ga kolven zodat ik in de nacht mijn rust krijg. Ik hoop dat je mij advies kan geven. Krijg nu veel stress en dat kan ik er zeker niet bij gebruiken. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt
Hoi. Het is belangrijk dat ook jij voldoende kan herstellen! Ga een manier zoeken die voor jou en je kleintje werkt. Ik denk dat het goed is om een lactatiekundige in te schakelen en een plan op maat te maken, gezien jou geschiedenis. Er is heel veel mogelijk, dus er is ook een plan op maat voor jou! Groetjes Saskia