wie heeft met jeugdzorg te maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Proudmamii, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmamii

Proudmamii Nieuw lid

4 dec 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    ik zit met iets heel erg in me hoofd en weet gwn niet wat ik moet doen ik heb in 2009 samen gewoond en me ex heb mij en me 2 dochters uit huis gezet en die smeerlap heb jeugdzorg gebeld dat ik met me 2 kids op straat stond terwijl ik gewoon bij me ouders terecht kon pfff wat het probleem nu is me 2 dochters wonen bij me ouders nog steeds daar ben ik hard voor aan het knokken maar ik ben nu weer zwanger van een andere jongen pas 5 weken maar toch ik weet niet wat ik moet doen heeft iemand er ervaring mee ofzo met uithuis geplaatste kinderen en weer zwanger zijn?
    ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven.

2. happymama

happymama Niet meer actief

sorry geen ervaring mee , maar wens je sterkte en s6 . gelukkig wonen je kids iig bij je moeder en kun je ze gewoon zien ...

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik werk niet bij jeugdzorg, wel in de hulpverlening. Ik weet dat als je kimderen echt uit huis geplaatst zijn dat ze gaan kijken of je wel voor je baby kunt zorgen, maar dat de kans aanzienlijk is dat hij/zij ook wordt weggehaald.

Maar kinderen uit huis plaatsen doen ze niet zomaar, daar moet echt wel meer voor aan de hand zijn dan een boos telefoontje van een ex als ik eerlijk ben.

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Zoiets staat me ook bij, dat echt niet zomaar uit huis gehaald worden..

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb je nu zelf wel een stabiele woonomgeving? Woon je samen met de papa van dit kindje? En heb je wel de middelen om voor je kindje te zorgen?
    Dan denk ik dat ze je kindje niet zomaar weg zullen halen maar ze zullen je wel blijven observeren denk ik.

In ieder geval fijn dat je kids bij je ouders wonen zodat je er gewoon naar toe kunt!
    Succes en ik zou gewoon zelf op onderzoek uit gaan. Dan laat je ook zien dat je het zelf graag goed wil doen!

6. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf in de jeugdhulpverlening. Jeugdzorg kan niet zomaar je kind(eren) uit huis plaatsen, dit gebeurd over het algemeen in een crisissituatie. Denk aan geweld in huis, onverzorgde kinderen, seksueel misbruik, kinderen die aan hun lot over gelaten worden etc.

Vergeet niet dat school en andere betrokken ook signalen op kunnen pikken en door kunnen geven aan Jeugdzorg.
    Van belang is dat jij je inzet als moeder en dit ook daadwerkelijk laat zien. Doordat je bijvoorbeeld inzet voor het krijgen van stabiliteit voor jezelf en de kinderen.

Ik weet niet genoeg van je situatie, maar Jeugdzorg kan je op dit moment bijvoorbeeld wel een casemanager toewijzen die samen met jou de problemen op gaat pakken. Wanneer dit niet voldoende is, kunnen je kinderen bijvoorbeeld ook onder toezicht gesteld worden of een voogd krijgen. En inderdaad in extremere situatie je kids (gedeeltelijk) uit huis plaatsen. Maar nogmaals; hier moeten voldoende aanwijzingen voor zijn.

Mijn advies is: neem zelf contact op met Jeugdzorg, voordat zij contact met jou opnemen. Laat zien dat je er bent voor je kids!

Deel Deze Pagina