Mijn vorige Zwangerschap genoot ik intens van rauwe haring. Maarrr volgens mij mag dit dus helemaal niet. Hoe doen jullie dit! Ik bedoel dus echt Hollandse nieuwe van de Viskraam
Ik eet bijna wekelijks een rauwe haring met uitjes. Wel vers bij de visboer vandaan. Voorverpakte haring zou ik niet nemen
Ik zou gewoon voedingscentrum aanhouden! Iedereen zei ook, dat het onzinnig was dat er snijworst op stond, en dat de verpakte uit de supermarkt geen probleem waren, die zijn laatst door de jumbo terug geroepen omdat de listeria bacterie was gevonden in de verpakte supermarkt snijworst. Maar verder is het natuurlijk gewoon eigen keuze wat je wel en niet eet he. Bij sommige dingen is het risico waarschijnlijk klein, dus als je dat dan wilt nemen, gewoon doen!
Tja, als je écht geen risico wil nemen, moet je misschien maar niks eten tijdens je zwangerschap, tenzij doodgekookt Ik heb gemerkt dat de adviezen van het voedingscentrum in de laatste 10 jaar steeds strenger zijn geworden. Haring is - zoals gezegd - gekaakt; de ingewanden zijn eruitgehaald en het is gezouten, zodat je het lang kan bewaren. Zoals voor eigenlijk alle vis geldt, haal het op een vertrouwd adres (dus niet uit de supermarkt). Haring is een vette vis, dus hartstikke goed voor groeiende baby's.
Mijn collega had enorme haring cravings tijdens haar zwangerschap. Elke week naar de visboer, at ze er twee...
Ja hoor, dat mag. Ik houd het voedingscentrum niet aan. Mijn gynaecoloog zegt dat je uit de zee alles mag eten, dus ook mosselen, kreeft, sushi. Het moet alleen kraakvers zijn. Ik denk dat het voedingscentrum die dingen gewoon preventief afraadt omdat ze gevoelig zijn voor bederf. En dan is er natuurlijk wel gevaar. Maar iedereen kan minder verse vis wel herkennen lijkt me? Met vleeswaren ben ik dan wel heel voorzichtig. Behalve bij het warm eten en gekookte ham eet ik bijna niks.
Als het vers is (dus van de visboer, of bij ons van de visafslag) mag het wel. (Is heel goed voor de baby) Maar uit de supermarkt wordt wel afgeraden.
Dat staat er bij mij niet. Voedingscentrum geeft aan dat je haring mag eten maar dat deze wel vers moet zijn. En niet meer dan 2 per week ivm de dioxines.. Dus gewoon lekker van genieten!
Ouders van nu heeft toevallig net een bericht hierover op fb gezet En ik ben net lekker naar visboer geweest Smaakt heerlijk die nieuwe haring!
Ja joh! Geloof niet teveel (niet meer dan 2x per week en wel vers van de visboer) maar hier standaard elke zaterdag een lekker broodje haring! Hartstikke gezond en goed zegt mijn gyn
Dit precies. Eigenlijk met alle vis die vers moet zijn want als het voorverpakt is kunnen er bacteriën gaan groeien in de randen van de verpakking.
Gedroogd en gezouten bijv. is alsnog rauw. Kijk maar naar bresaola en bepaalde gedroogde, rauwe hammen. Waarom zou een ook maar iets risico nemen? Ik snap dat je wilt genieten en ik denk oprecht dat sommige dingen af en toe (en met mate!) echt geen kwaad kunnen. Als je sommige sites gelooft dan mag je helemaal niets meer. Je moet voor jezelf alleen bepalen of je het (geringste) risico wilt lopen. Als jij je er goed bij voelt, lekker doen en genieten dan! Ik persoonlijk voel me er niet zo goed bij, dus laat ik het staan!