Hoi allemaal, ondertussen ben ik 8 weken zwanger en voel me ellendiger dan ooit.. ik heb totaal geen energie en spuug alles wat er in gaat. Vrijdag zijn mijn bloeduitslagen van hb binnengekomen en deze was een schokkende 3,4.. mijn HA wilde het nog een week gaan aankijken en had nog geen haast met een transfusie. Alleen voel ik mij met de dag ellendiger worden en heb ik totaal geen energie en slaap de hele dag. Bij mijn vorige zwangerschap zat ik rond de 4/5 en steeg hij ook met medicatie alleen nu dus niet. Vandaag moest ik werken maar noodgedwongen ziek gemeld want hele weekend slaapgebrek en spugen! Zijn er meer die zo’n laag HB hadden en wat is er toen besloten bij jullie? Ps tips om HB omhoog te krijgen?
Update: net met mijn verloskundige gebeld. zij raadt aan om morgen te gaan bloedprikken nogmaals om te kijken of hij inmiddels al gestegen is en zo niet floradix te gaan gebruiken. over een week weer bloedprikken en als het laag blijft een infuus?
Naar mijn weten is 3.4 echt heel erg laag! Pas lag mijn sm in t ziekenhuis en die kreeg daarvoor een bloedtransfusie!
Sorry hoor maar ik zou hier niet mee akkoord gaan! 3.4 is echt belachelijk laag!!! In het ziekenhuis is protocol in < 4.0 direct bloedtransfusie. Dus ik snap deze keuze echt niet van beide! Daarnaast voel je je ook nog eens beroerd. Ik zou toch echt nog een keer contact met beide opnemen. Succes!
Ik heb net mn moeder even gesproken erover maar die vertelde dat zij het ook had toen met haar zwangerschappen. Zij heeft toen medicatie moeten slikken en is toen gaan stijgen maar in haar tweede zw heeft ze alsnog een infusie gehad. Het schijnt ook te maken te hebben met je afkomst? Ik ben aziatisch en dan schijnen ze niet te snel transfusies te willen doen. Hopelijk laat morgen een stijging zien. Duimen en bidden maar
Aha afkomst kan wel heel wat verklaren, maar dan is je hb alsnog aan de lage kant hoor! Succes! En als je het niet vertrouwt gewoon bellen!
In mijn vorige zwangerschap was mijn heb van een 10.2 na een 2.4 gedaald. Ik kon niet fatsoenlijk staan of ik ging al zowat neer, ik kreeg gelijk medicatie en moest Roosvicee Ferro drinken. De volgende dag was m'n HB al gestegen. Vindt die van jou ook al erg laag en zou zowizo echt medicijnen vragen
Hij is inmiddels gestegen naar 3,7! Hopelijk blijft hij stijgen. Ik ben nu aan de ferro, flora en al het andere wat maar een beetje helpt. vrijdag opnieuw controle
hoi allemaal even een update: mijn hb is een mooie 5,5. of nouja mooi.. hij stijgt en daar ben ik al blij om! alleen ben ik zo beroerd, werd vanochtend wakker met ‘Yes! Primperan slaat aan’ maar helaas, hele dag al spugen en niks binnengehouden. Ik krijg flashbacks naar vorig jaar (uitdroging- maagbloeding-infuzen en uiteindelijk miskraam) probeer heel hard kleine beetjes te eten maar niks helpt en alles komt naar buiten. Zit zo vol met slijm daarbij dat elk hoestje weer alles laat spugen. Vanaf maandag zit ik in de ziektewet en werk ik 3-4 u op de ingeroosterde tijden. Voor nu werkt het prima. Hebben jullie nog tips om toch iets binnen te kunnen houden? ps: de slijm heb ik chronisch vanwege mn astma. Ik ga het nog een nachtje aankijken en anders morgen HAP bellen of zij andere medicatie willen voorschrijven
Ik zit ff snel te denken of je fluimucil mag, doet niets aan het slijm ( dat is de grootste verkooppraat die er bestaat ), maar dempt wel de prikkel. Dan hoest je minder snel nml en braak je dus ook minder snel. Volgens mij mag het wel, je zou het even met je ha kunnen overleggen? Sterkte!
Ik ga straks de HAP bellen, hele nacht niet kunnen slapen en alleen maar lopen spugen. Niks binnen gehouden,tot maandag wachten is mij voor nu te lang. Daarbij door het vele spugen ontzettend veel pijn in buik/rug, pff wordt hier psychisch ook zo beroerd van
Wat ontzettend naar dat je zo beroerd bent zeg! Ik hoop dat de HAP wat voor je kan betekenen! Wel goed om te.lezen dat je hb is gestegen. Sterkte en ik hoop dat je snel wat beter mag gaan voelen!
Ik ben vanochtend opgenomen, arts vertrouwde het niet. Lig nu aan infuus maar beroerdheid wordt niet minder en daarbij flink last van duizelingen, bloeddruk is overigens goed. Hopelijk snel weer thuis
Bedankt! Ik ben gister thuis gekomen maar stabiel is het nog niet helaas. Hopelijk nu met goede medicatie dat het redelijk OK zal blijven. Hebben jullie trouwens van Nux Vomica d6 gehoord? Degene die tegenover mij was opgenomen noemde dit op, het is een homeopatisch middel en bij haar heeft het goed geholpen tegen misselijkheid zei ze..
Wat goed om te horen dat je weer thuis bent, maar wat ontzettend balen dat je nog niet stabiel bent..... Rust goed uit thuis! Ik ken het middel niet, misschien we nieuw topic openen. Mogelijk dat iemand er ervaring mee heeft. Heel veel beterschap!