Mag je salami en cervelaat als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ladycake, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wat wel en niet eten?
    Producten die door en door verhit zijn en kort na bereiding worden gegeten zijn veilig.
    Eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe, ongepasteuriseerde melk (‘au lait cru’) en drink geen rauwe melk. Ook kaas die u in de supermarkt koopt kan van rauwe melk gemaakt zijn, kijk dus goed op de verpakking. Brie en camembert kunt u eten als deze van gepasteuriseerde melk (au lait pasteurisé) zijn gemaakt.
    Eet vlees, vis of schaal-/schelpdieren alleen als ze goed gaar zijn. Eet geen vleeswaren die zijn gemaakt van rauw vlees, zoals filet américain, tartaar, ossenworst of carpaccio en laat ook gefermenteerde worsten (cervelaatworst, chorizo, salami) liever staan.
    Eet geen voorverpakte gerookte vis.
    Lees voor aankoop en consumptie het etiket van levensmiddelen goed door. Vaak staan daar aanwijzingen over risico’s.

Salami op een pizza is als het goed is door en door verhit. Zal dus weinig kwaad kunnen

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn ha zei dat ook, dat ze gewoon tot het uiterste aan't gaan zijn qua voeding. En dat terwijl het eigenlijk niet zou hoeven.

M'n collega mocht van haar gyn ook rauwe eieren eten, zolang ze wist dat het verse waren. Dus van eigen kippen mocht te gerust rauwe eieren in desserts eten ;)

Denk dat je gewoon je gevoel wat moet volgen.

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf toch niet zo snel rauwe eieren eten. Weet je van je eigen kipen wel of ze een Salmonella besmetting hebben?

Het gaat inderdaad steeds verder wat je niet meer mag eten. Ik heb gehoord dat ze in de VS ook al bezig zijn met pinda's af te raden ivm mogelijke allergie van de baby...

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Euh, nee hoor, niet alle salami's zijn hetzelfde (alle kazen zijn toch ook niet hetzelfde...), sommige in Italië en in delicatessenzaken worden heel anders bereid dan bijv. de voorverpakte en gezouten worst in de supermarkt. Dus er zit wel degelijk verschil in. Heb vernomen dat er al veel commentaar is gekomen op het verbod van salami, omdat dat maar beperkt geldt. Ze gaan hier belachelijk ver in. Nog ff en je mag niks meer eten als zwangere :D

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

net nog heerlijk een broodje met cervelaat op hoor

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb toch al een pinda-allergie dus dat zou niet erg zijn voor mij als ze dat verbod invoeren ;)

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ohw en rauwe eieren mag altijd hoor, want salmonella wordt jij wel heel ziek van, maar krijgt je kindje niets van mee ;)

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me dan echt een aanrader...;)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Laten we met zijn allen alleen nog maar bronwater drinken en zelfgebakken brood eten, wantr daar gaan we toch op af :D

Of tenminste, jullie dan. Ik ben niet zwanger ;)

Deel Deze Pagina