Al heel lang gebruik ik Gravitamon multivitaminen. Het was altijd al zo dat ik ze niet 's ochtends op nuchtere maag in moest nemen, want dan werd ik kostmisselijk. Maar nu ik zwanger ben, kan ik ze nog slechter verdragen en word ik zelfs misselijk als ik van te voren gegeten heb of ze 's avonds inneem. Ik ga dus maar eens andere pilletjes gebruiken. Ik zit er ook aan te denken om dan vitaminen met omega-vetzuren te gebruiken voor de hersenen van ons kindje. Iemand adviezen?
Ik heb nu de pillen van nutrilon (bij etos te krijgen). Het zijn er twee, een met visolie en een met de vitaminen. Hiervoor had ik anderen waar alles in 1 zat, daar kon ik slecht tegen, ik kreeg vooral oprispingen en dat is erg vies als er visolie in zit! Ik vind ze wel duur (20 uur voor een maand), maar wel fijn, heb nergens last meer van. Oja, ik neem ze altijd bij het slapen gaan.
Ik had dat ook,heb eigenmerk van kruidvat geprobeerd en dure van centrum maar bij alles had ik het zelfs bij foliumzuur. Ik heb de foliumzuur wel afgemaakt (had het niet toen ik nog niet zwanger was overigens) maar met de vitamines ben ik gestopt. Mijn vk zei dat het wel vaker gebeurde maar zolang ik gewoon gevarieerd enzo at het goed was (dietiste was het er ook mee eens)
ik heb het heel erg bij die capsules van de Etos gehad en ik heb nu de Kruidvat en dat gaat goed, neem ze wel 's avonds in voor het slapen en nergens last van! prijs van die tabletjes zijn ook erg leuk
Ik word van die van Centrum errug misselijk. Slik nu die van VSM (1 vitamine pil en 1 met visolie) en dat gaat hier prima, ook op nuchtere maag.
Ik ken meerdere meiden die nou nét ziek werden van het foliumzuur. Die zijn gestopt met foliumzuur en toen was de misselijkheid direct volledig over... Overigens heb je inderdaad helemaal geen vitamine pillen nodig als je gewoon gevarieerd eet en helpt visolie in een pilletje niet maar moet je een paar keer per week vette vis eten. Hopelijk vind je een je een ander merk vitamine pil die je beter kan verdragen, Drew!
Chocochick, waarom zou visolie in een pilltje niet werken en een paar keer per week vette vis eten? Ik zie het verschil niet. Daarnaast bevat vette vis PCBs en dioxine, dus mag je weer niet te veel vette vis (idd max 2x per week), en dat zit in de capsules die ik nu heb gegarandeerd niet. Gevarieerd en gezond eten is inderdaad voldoende, beter zelfs dan pilletjes. Maar iedereen weet dat gevarieerd en vooral voldoende groente eten makkelijker gezegd dan gedaan is. Om voldoende foliumzuur te krijgen moet je heel wat broccoli naar binnen werken. En dat lukt op dit moment door de hormonen nou juist even niet. Daarom wilde ik dus graag advies over vitaminepilletjes, welke jullie bevallen.
ik heb multivitamine van Davitamon met visolie, geen problemen mee, neem hem altijd na de avondmaaltijd in.
Drew: net zoals een vitamine pil geen volwaardige vervanging is van fruit is een visoliecapsule (of supplement in een vitamine preparaat) ook geen volwaardige vervanging van het eten van vette vis. Een artikel waarin wordt aangegeven dat het slikken van visolie tijdens de zwangerschap weinig nut heeft: http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2635014.ece