Dames, even een spoed vraagje. Mij is verteld dat je salami beter kan laten staan tijdens de zwangerschap, omdat het rauw vlees bevat en dus de parasiet kan hebben. De kans is kleiner dan bij medium biefstuk, filet american etc, maar het blijft een klein risico. Nu wil ik alleen een gerechtje gaan maken waarbij je salami nodig bent, daarbij moet het kort verhit worden in de pan. Ondanks je het niet heel lang bakt neem ik aan dat kleine blokjes in dit geval wel mogelijk zijn toch? Bedankt!
Ik zou het voor de zekerheid gewoon iets langer dan "kort" verhitten. Dan zit je sowieso goed lijkt me en het zal vast niet af doen aan het gerecht.
Je mag ook gewoon salami op brood eten. De salami uit de supermarkt is echt niet 'rauw'. Dit heeft de verloskundige in ieder geval verteld, omdat ik er echt naar SNAK. Nu eet ik af en toe een boterham met salami. Dus als je de salami verhit dan is het helemaal geen probleem.
Mij was verteld dat het niet mocht? Dus voor de zekerheid maar niet haha. Maar gister even langer dan "kort" verhit inderdaad, neem aan dat het dan goed is haha!
Mijn gyn zegt dat ook salami uit de supermarkt niet mag. Cervelaat ook niet trouwens. Alleen gekookte en gebraden vleeswaren mogen gegeten worden zegt mijn gyn.
Het klopt dat er toxoplasma in kan zitten, maar toxoplasma overleeft de hoeveelheid zout niet. Ik heb het gewoon gegeten, ook omdat ik er naar snakte. Als je het verhit, is het probleem helemaal verholpen. Iedereen moet overigens doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Hihi hier ook 1 die ernaar snakte. Ik at elke zondag een kaiserbroodje met salami. Mmm. Keek er de hele week naar uit.
Je verloskundige heeft het dan toch echt fout. Salami, ook uit de supermarkt, is rauw. Om de worst te maken wordt het gefermenteerd en gedroogd. Er komt geen verhitting bij kijken.
ik had uiteindelijk op internet gevonden via voedingscentrum dat als je het minimaal 2 dagen in de vriezer hebt gehad je het wel kan eten omdat de bacterie die kou niet overleeft. https://www.bol.com/nl/p/natalis-kraam-nachtverband-12-stuks-maandverband/9200000005138801/
Als je echte rauwe salami haalt bij iemand die het zelf maakt zou ik het niet eten. Dan is het rauw. Salami wat je bij de appie in een voorverpakte plastic verpakking vind kun je gewoon eten. Hier zitten zoveel stoffen bij in plus dat het rustig 1.5 maand houdbaar is. Nou naar mijn mening is dat dan niet meer rauw of kan het je ziek maken (tenzij je weer te lang wacht haha)
Niet dat ik heb gehoord. Maar even realistisch, in alles kan soms per ongeluk een ziekte komen. Door onjuist handelen ergens tussen het dier en de supermarkt. Daar kun je echt geen rekening mee houden.
3 jaar terug mocht het nog wel, ook onverhit dus gewoon op een boterham. Nu mag het ineens niet meer. Ach, ik houd me er wel aan maar wauw wat heb ik soms zin in een broodje salami
Nee dat was snijworst. Die is teruggeroepen omdat er mogelijk listeria in zat. Was ook niet eens zeker. Er is zo'n strenge controle op listeria (en andere dingen) dat de kans dat het in je voedsel zit echt nihil is.
ohmyyy vreselijk al die wisselende voorschriften! Hier ook recent meerdere keren salami gegeten! Ik ben niet zo'n piepert wat dat betreft. Kans dat je besmet raakt met taxoplasmose als je taxoplasmose hebt gegeten is ook maar 3% dat je baby er last van krijgt. Salami in de supermarkt is doorgedroogde vette salami wat vol zit met zout en enummers, al het leven is naar mij idee gekild! Ook niet erg gezond, maar wel lekker op zijn tijd!