Ohjee?! Per ongeluk iets verkeerds gegeten?!

Discussion in 'Gezondheid' started by Divarg, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Oeps, gister lekker uit eten geweest en een boel aioli weggewerkt. Vanochtend ineens de ingeving dat er misschien wel rauw eigeel inzit! Restaurant gebeld en ja hoor :( Stress natuurlijk. Nu voel ik me verder wel oke op wat rommelende darmen na dus het zal allemaal wel meevallen hoop ik? Ik neem aan dat je zelf ook flink ziek word voor het eventueel je kindje schade doet? Of kan het zo zijn dat je niks merkt zelf en je kindje er wel wat door oploopt?

Wie heeft er vergelijkbare verhalen? Vind het erg lastig om bij alles wat je eet te denken of het wel mag!

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Geen paniek. Van rauw ei kan je een salmonellavergiftiging oplopen, maar deze zorgt er slechts voor dat jij je heel beroerd kan voelen. Het geeft geen nadelige gevolgen voor je kind.

3. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Ik lees echter over de listeria bacterie?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Vraagje - wat zou je er nu dan aan doen? Je hebt het gegeten het is niet alsof je het terug kan draaien.

Een keertje is echt niet erg, en je kunt er bij een (goed) restaurant echt wel uitgaan dat ze goede, verse producten gebruiken.

Dus ... let is go ;) Het is niet anders.

5. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Hoe ver ben je? Volgens mij merk jij er zelf niks van, maar probeer niet teveel te stressen, je kan er nu toch niks meer aan veranderen. Maar snap je heel goed hoor, ik zou er ook heel erg van in de stress schieten! Hopelijk ben jij niet zo'n stresskip als ik. :D Waarom bel je niet met je verloskundige? Die kan je precies vertellen hoe en wat. Sterkte ermee!

6. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Gedaan maar ze was niet bereikbaar en heeft nog niet teruggebeld! Ik ben 14.5 week nu. Nee ik kan er niks meer aan doen maar raak er toch wel gestresst van. En weet nu vooral niet wanneer en of ik uberhaupt wat merk..

7. Leni88

Leni88 Bekend lid

Sep 16, 2014
    807
    422
    63
    Female
    Je hoeft er niet per se iets van te merken en toch kan je kindje ziek worden.
    Maar, die kans is echt heeeel klein hier in Nederland.
    Mijn moeder had salmonella toen ze zwanger was van mijn zusje, niks gebeurt, mijn moeder was alleen flink ziek.

8. Leni88

Leni88 Bekend lid

Sep 16, 2014
    807
    422
    63
    Female
  9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Rommelende darmen kan ook van de hoeveelheid knoflook komen on de aioli ;)

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Nou dat zou ik dus echt niet bij stil staan... Hm aioli is zo lekker :)

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

12. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
  13. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik heb niet zo'n hoge pet op van het Voedingscentrum eerlijk gezegd en hecht veel meer waarde aan de informatie van het RIVM.

14. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Lastig, op het internet staan verschillende verhalen!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    daarom moet je ook gewoon je eigen boerenverstand gebruiken. ;)

Als je eens een keer iets eet wat volgens de richtingen niet zou mogen ... geen man overboord. Het is gebeurd, je doet er niets meer aan en in 99% van de gevallen is er werkelijk niets aan de hand.

Als je af moet gaan van wat er op het internet staat, dan moet je op water en brood en zelfs dat zal wel een risico ergens hebben.

Eet je in een restaurant en je vlees is nog een klein beetje rose ... geen man overboord. Heb je eens iets gegeten wat met alcohol is bereid? Geen man overboord, alcohol verdampt voor het overgrote deel en dat WAT overblijft is zo minimaal dat de risico's ook bijna verwaarloosbaar zijn.
    Gewoon appeltaart met kaneel eten, brie is ook prima geschikt voor brood ... ga zo maar door.

dus ... relax. Het komt allemaal goed ;):)

16. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    #16 Divarg, Nov 14, 2014
    Last edited: Nov 14, 2014
    Pardon Strijkkraal? Hoe kan ik met mijn boerenverstand nou weten welke bacterie waar wel en waar niet in voorkomt?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Omdat op het internet allemaal verhalen staan die elkaar tegenspreken. Op sommige sites staat dat je geen kaneel mag. Nee, als je idd dagelijk een kilo kaneel tot je neemt, is dat niet gezond. Ook niet als je niet zwanger bent trouwens.

Soms moet je gewoon zelf nadenken over of iets nu wel of niet goed is. En ALS je dan eens iets heb gegeten wat niet goed is, dan niet direct in de rats zitten. In bijna vrijwel alle gevallen is er namelijk niets aan de hand. Ik heb in mijn zwangerschap veel taarten gebakken en die bak ik from scratch, met eieren dus. en ik heb met grote regelmaat even een lik cakebeslag genomen, dus nog voordat het in de oven ging. Rauw dus.

18. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Kaneel kun je nou niet echt vergelijken met listeriabacterie vind je wel? Ik bedoel dus dat het niet eens duidelijk is waar dat precies inzit. En dat de kans nihil is wil dus zeggen dat deze niet nul is helaas en ik wil gewoon geen enkel risico nemen (ivm eerdere miskraam), dit is mijn goed recht en ik vind dat je uit moet kijken met het mensen vertellen dat ze hun boerenverstand moeten gebruiken en niet bij het minste of geringste moeten panieken. Dat bepaal ik nog altijd zelf.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Prima joh ... Fijne zwangerschap.

20. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Wow, lange tenen?
    Je stelt een vraag en mensen geven oprecht antwoord/advies. Ze proberen je alleen maar te helpen hoor. Je geeft zelf aan dat op internet verschillende verhalen staan, dan kun je dus niet anders dan van je eigen boerenverstand uitgaan. Kun/wil je dat niet, moet je je vk bellen, niet hier gaan razen ;)

Share This Page