Hallo, Mijn dochter krijgt nu 3x per dag bv en eigenlijk vraagt ze zelf maar om 2x. Nu vindt ik dat uiteraard prima, maar verder wil ze geen ander water, thee, sap drinken. Ze wordt woest als ze de fles/tuitbeker krijgt. Met als gevolg dat ze nu ook de bv niet meer uit de fles wil drinken als ik werk. Ze eet hiernaast nog een fruithapje, boterham en 200 gr groenten. Is het kwalijk als ze verder geen vocht krijgt of zal ik voorlopig toch maar 3x per BV aanbieden?
Hoi! Dat is wel heel erg weinig vocht verwacht ik, hoewel je nooit helemaal precies kan weten hoeveel. Ik zou zeker nog 3x per dag borstvoeding geven, meer op verzoek. Ander drinken hoeft in principe niet, als je volledig op verzoek borstvoeding geeft. Hoe is haar ontlasting en hoeveel drinkt ze als je een dag werkt? Groetjes Linda
Hey, Bedankt voor je reactie. Haar ontlasting is goed. Sinds de vast voeding eet circa 5 poepluiers per dag en ze zitten dan ook goed vol met plas. Als ze een flesje afgekolfde melk krijgt is dat 180cc, maar met kolven krijg ik er altijd wel 230cc uit. Ik vermoed ook wel dat ze 's ochtends zeker meer bij mij aan de borst drinkt, want dan drinkt ze echt alles leeg. 's avonds drinkt ze niet zoveel, omdat ze dan al een volle buik heeft van de groenten. Als ik haar echt volgens haar verzoek voed, kom ik maar op 2x per dag. Maar nu leg ik haar (op mijn verzoek) nog een derde keer aan. Groetjes Macdee
Bij borstvoeding weet je nooit hoeveel voeding je precies geeft. Ik denk dat ze per keer best veel drinkt, maar leg haar maar 3 keer aan, voor de zekerheid. De poep en plasluiers klinken prima hoor! Lekker zo doorgaan! Groetjes Linda