Slijmbeurs injectie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cobon, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik ben vanmorgen ontzettend overrompeld met een ontstekingsremmende injectie in mijn schouder. Normaal pluis ik alles van A tot Z van tevoren uit, maar daar had ik geen tijd voor. Nou lees ik net dat dit wordt afgeraden tijdens de zwangerschap. De gynaecoloog belt later terug maar ik maak me vreselijk zorgen.

    Is er iemand die me (hopelijk) gerust kan stellen of me kan vertellen welk risico de baby nu loopt?
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Vero0504 heb jij dit niet gehad in je knie?
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Ik heb een ontsteking gehad in mn knie, beetje vergelijkbaar met een slijmbeursontsteking maar dan 7 jaar lang dagelijks ellende. Dat was voor mn zwangerschap en uiteindelijk opgelost met perioxicam creme (merknaam: salvacam crema)

    In mn laatste zwangerschap heb ik t genoegen gehad van twee aderontstekingen. Daar ging een andere creme op die in zwangerschap te gebruiken is. Herodoid geloof ik dat die heette.

    Volgens mij is de injectie die je krijgt met slijmbeursontsteking lokaal in t gewricht en heeft dat geen gevolgen voor de kleine maar ik ben geen arts.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja het is lokaal inderdaad, en toch lees ik overal dat het niet mag.

    Ik heb over 2,5 week een afspraak met de gynaecoloog en dan wordt dit besproken, ook omdat het mogelijk vaker nodig is en dan wordt er een plan bedacht. Er is nu ook niks meer aan te doen :(
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dan heb ik het soort van goed onthouden, maar niet helemaal :rolleyes:

    @Cobon hopelijk snel duidelijkheid. Zou ook denken dat het op deze termijn nog niet zo’n kwaad kan. Maar snap wel dat je er vragen over hebt. Hopelijk is de klacht iig snel over!
     
    Cobon vindt dit leuk.
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Een vriendin van me werkt bij een praktijk waar ze steroideninjecties doen bij ontstekingen in pezen/spieren/slijmbeurzen etc. Zij geeft aan dat in principe het afgeraden wordt omdat er geen onderzoek is dat bevestigt dat het onschuldig is. Maar er is óók geen onderzoek dat bevestigt dat het schadelijk is. Dus er is te weinig data en daarom doen ze het niet, maar ze acht het niet waarschijnlijk dat het (eenmalig) veel kwaad kan.

    Toch wel vervelend dat je er zo mee overrompeld bent :( Hoop dat je gyn gauw terugbelt met goed nieuws.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Dat stelt me wat geruster. Het eerste wat overboord gaat als ik zwanger ben is m'n vermogen om te relativeren, schoot echt heel erg in de stress toen ik thuis was. Het doet ook erg zeer en het deed al zo zeer, ik was er niet op voorbereid, al nachten slecht geslapen en nou moest m'n man ineens thuis blijven die het super druk heeft op z'n werk, omdat ik niet goed onze baby kan vasthouden/verschonen/enz enz o_O

    Met andere woorden; bedtijd! Haha.
    Dankjewel voor je reactie :)
     
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Haha ja ik had het toevallig net gevraagd omdat ik zelf last van mijn schouder heb en eigenlijk wel zo'n prik wilde ;) Wel bijzonder dat ze jou gewoon geprikt hebben, of nou ja, ze wisten dan niet van je zwangerschap? Want m'n vriendin vertelde me dat zij het dus gewoon niet doen vanwege het gebrek aan data.

    Slaap lekker ;)
     
  9. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Jawel, ik ging naar de orthopeed voor een röntgenfoto en gesprek. Maar de radioloog zat erbij en kreeg dus ook meteen een echo en die injectie zat er snel in, was ik niet op voorbereid, heb het nog wel gezegd maar hij zei dat het kon omdat het lokaal is. Heb er toch een beetje een gek gevoel over.

    Vervelend he, die schouderpijn!! Heb je warmtepleisters misschien al geprobeerd?
     
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nee, dat ken ik niet! Zal eens kijken. Maar bij mij is het waarschijnlijk een kalk bultje in een pees die weer opspeelt.
     
  11. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ah ja shit. Ik heb ook kalk en een haast chronische slijmbeursontsteking. Heb je fysio? Ik zou er zeker wat mee doen voor je baby er is, niet om je bang te maken, maar de (over)belasting van het tillen, voeden, verschonen enz is wel een beetje een probleem.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  12. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Grappig genoeg heb ik er met tillen geen last van, het is met bewegingen zoals mijn trui uittrekken dat ik het voel. Dus daar ben ik nog niet zo bang voor, het zit blijkbaar op een net iets andere plek. Ik ga evt wel naar fysio maar ik zat eigenlijk gewoon op de steroidenbehandeling te wachten als ik niet meer zwanger ben. Ik heb er voornamelijk last van als ik er op lig in bepaalde houdingen in bed, op dit moment :roflmao:
    (Ben m'n fysio al aan het opmaken aan bekkenfysio nl :confused:)
     

Deel Deze Pagina