man voelt baby niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door grl1980, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik ben nu 27 weken zwanger en ik voel de baby elke dag. Een paar weken geleden heftiger en zag ik mijn hele buik soms bewegen. Nu zijn het meer duuwtjes. Maar alsnog, ik voel de baby wel meerdere keren per dag.

Mijn man wil de baby ook graag voelen, maar dit lukt eigenlijk niet. Steeds als hij een tijdje met zijn hand op mijn buik zit is de baby stil, of voel ik het zelf ook maar zacht, alleen van binnen. Een paar weken geleden heeft hij de baby voor het laatst een keer gevoeld.

Ik ben niet de slankste maar ook niet heel erg dik (maat 40). Ik heb altijd een beetje buikvet gehad en geen strakke buik, maar kan mij niet voorstellen dat hij er daarom niets erdoorheen voelt.

Ik vind het zo jammer voor hem. Blijkbaar moeten we meer geduld hebben, maar zijn wij de enige?

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zeker niet de enige!
    Laat je man regelmatig zijn hand op je buik leggen, de kleine leert dan zijn aanraking kennen. Waarschijnlijk weet je nu ook wel wanneer ie het actiefste is, pak dat moment voor je man. Uiteindelijk lukt het wel.

mn vriend heeft onze kleine ook nog maar 3x gevoeld, ondanks een harde trapper en mt 42.

3. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Hier ook een eigenwijze baby die stopt met schoppen zodra er een hand word neergelegd ;)
    Of het nou de mijne is of mijn vriend.
    de schoppen die ik tegen mijn hand voel zijn meer per ongeluk denk ik :D
    terwijl hij soms echt tekeer gaat en je mijn buik ook wel echt ziet bewegen.
    Het komt vanzelf denk ik dan! En naar mij luisteren doet de kleine toch nog niet :p

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier beweegt mijn hele buik nu, dus lukt het nu nog niet wacht nog eventjes, straks is het niet meer te missen en steekt je buik alle kanten op :D

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Herkenbaar hoor :)
    De eerste tijd dat de kleine de hand van mijn partner voelde viel ze gelijk stil. Haalde ie z'n hand weg dan ging ze weer als een gek tekeer haha.

Laat hem gewoon regelmatig zijn hand op je buik leggen.
    Ook al is het stil.
    Dan gaat het kindje er vanzelf op reageren.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat is herkenbaar hoor! Hier was dat ook vaak zo.
    Manlief vertelde me ook dat ik 's nachts wel eens met mijn buik tegen hem aan lag. Ik lag dan lekker te slapen, maar manlief werd wakker van het schoppen en schoof dan maar een stukje op.

Ik denk dat je gewoon moet blijven proberen en geduld hebben.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Ons dochtertje stopte ook altijd met bewegen als mijn vriend wilde voelen. En helaas had hij dan ook niet t geduld om lang te blijven wachten. Ik voelde al goede beweging met 16weken maar heb nog minstens tot 27e week moeten wachten tot hij een schopje voelde. In de gehele zwangerschap heeft hij haar niet zo vaak gevoeld. Wel erg jammer maar het is niet anders. Ik heb ervan genoten en nu kan hij haar elke dag voelen :)

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier heeft het ook lang geduurd, ze stampte altijd 1-2 x en dan stopte ze, dus ik was altijd te laat op te zeggen: voel eens...
    Rond 27 - 28 weken heeft hij haar hier voor het eerst gevoeld, heel toevallig. Zijn arm lag een stukje op mijn buik, en mevrouw wou meer plek en begon na een tijdje lekker te stampen tegen zijn arm :D
    Het komt wel...

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn man kon ons mannetje goed voelen als hij met zn hand in mn lies begon en langzaam wat omhoog schoof, liggend op bed, dan lag ik op mn zij

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn man voelt de kleine nu soms nog niet. Tis gewoon een dondersteentje die verstoppertje gaat spelen als mn man zn hand op mn buik legt. Dan zie je mn buik eerst helemaal bewegen en een voetje uitsteken en als mn man zn hand erop legt is het gelijk rustig. (Het heeft denk ik niet met je figuur te maken want ik heb maat 36)
    Wel heel vervelend en niet leuk voor je man.

11. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Bij mijn eerste heeft mijn man het nooit gevoeld. Nu ook nog maar 1 keer. En deze baby is echt wel actief (eerste was dat niet)
    Maar het hoeft dus niet zo te zijn dat het nog wel komt.
    Bij mijn eerste had ik een normaal gewicht, was net veel afgevallen.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook beide keren een 'selectieve schopper'. :D

13. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Bedankt voor de reacties :) Toch fijn dat andere dit herkennen!

Deel Deze Pagina