mag je tijdens de zwangerschap nog overstappen van kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RosaLynn, 30 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Volgens mij ga je bij een inschrijving al akkoord met de voorwaarden. Het is bij de ene transparanter dan bij de andere.

Maar wat je wel kan vragen is of je nieuwe kraamzorg de annuleringskosten wil overnemen, vaak doen ze het wel!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit klopt niet. Kraamzorg is een recht, geen plicht he? Je staat vrij zelf te kiezen, en zodra je je inschrijft, ga je een contract aan. Wil je deze ontbinden, dan kunnen daar kosten aan zitten. Je ziektekostenverzekering vergoed kraamzorg tot een bepaalde hoogte. Dus dat zal wrs maar 1x administratiekosten etc zijn.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Maar als je (nu al) niet te vreden bent dan zou je toch kosteloos moeten kunnen overstappen?
    Nou ja er zal wel een contract en regels aan verbonden zijn.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik zou je klacht neerleggen bij kraambureau, aangeven dat als ze het niet oplossen je overstapt. Geven ze weerstand dan bel je met je ziektekostenverzekering.

Hier bij eerste zw problemen gehad met kraambureau, ze wilde geen kraamzorg leveren als ik eerst in een kraamhotel ging. (Ze sprak ook uit dat het helemaal niet nodig was terwijl ik alleenstaand ben en ik dus het juist een fijne manier vond). Ik kreeg er echt woorden (heb nooit ruzie) over dus ik heb met verzekering overlegd. Zij hebben bureau gebeld en gezegd dat het niet volgens afspraak is. En geregeld dat ik ergens anders terecht kon :)! Zonder dubbel inschrijfgeld te moeten betalen.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Veel kraambureaus hebben in de voorwaarden staan dat bij annulering zonder medische reden inschrijfkosten betaald dienen te worden. Hoe hoog dit bedrag is verschilt nogal geloof ik.

Hier nu bij de derde een ander bureau dan eerste twee. Kreeg de keuze voor persoonlijke of telefonische intake. Bij een tweede of volgend kindje wordt vaak een telefonische intake gedaan, omdat het niet meer nieuw is en de meesten alle spullen wel in huis hebben. Maar ik kreeg dit keer dus wel de keuze.

Deel Deze Pagina