teveel voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mimaters, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimaters

mimaters Nieuw lid

29 mei 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 4 weken is nu 5 kilo en wil elke 3 uur een flesje. Ik geef hem op aanraden van het cb 120/4. Volgens mij is dit teveel, maar ik krijg hem niet op 4 uur tussen de flesjes... hoe kan ik dit veranderen? Moet ik grotere flessen maken (hij valt in slaap aan het einde van deze)? Als ik een kleinere fles geef heb ik het idee dat ie nog honger heeft omdat ie blijft 'zoeken' daarna.

2. rums

rums Niet meer actief

Heb je niet een voedingsschema gekregen van het cb?
    Ik heb een schema met gewicht en aantal voedingen en zo naar gewicht kijkend mag je kindje dit hebben. Zal probere foto te maken en te uploaden

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier ook 4 weken oud. 4,6 kg. Hij krijgt ook 120+4 scheppen, 135 dus
    Hier zitten we op 6 flessen omdat hij de nacht langer doorslaapt dan overdag tussen de flessen en dan is het soms rekken... Mss is hij niet verzadigd, mss aan voeding forte denken, hoeft niet bij alle voedingen... Maar mss voor de nacht

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Joh je kleintje is pas 4 weken !! logisch dat hij er nog niet meer tussenlaat. Ik zou het ook voor nu zo laten als hij tevreden is. Hoe lang doet hij over een fles? Is hij tevreden na een fles? (niet huilen, krijsen, sabbelen op handjes, zuur ruiken, e.d. ?)

Mijn kleine kreeg rond die tijd 1 nachtvoeding (23.30 de laatste, 03.30 de eerste weer). Toen ze pas echt een nacht ging doorslapen (lees: van 22.30 t/m 04.30) maakte ik om 04.30 een klein flesje (90/3) en legde ze direct terug. Kwam ze dan voor de eerstvolgende fles dan werd het voor mij het begin van de ochtend. Zo kreeg ze geen volle fles 's nachts.

Maar voor nu? Pas 4 weken oud, ik zou het nog ff zo laten :)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voed gewoon op verzoek, dus wanneer ze erom komt. Het CB wil volgens mij dat je zo snel mogelijk op zo'n groot mogelijke flessen gaat zitten met zoveel mogelijk tijd ertussen (4 uur is echt lang voor zo'n kleintje), maar dat is helemaal niet wat aansluit bij de baby en haar behoeftes op dit moment. Ze heeft behoefte aan kleinere beetjes vaker over de dag en nacht verspreid. Haar maagje is echt zo klein, logisch dat daar geen plens melk ingaat zonder problemen.

120/4 is goed als ze dat helemaal opdrinkt, anders zou je tussendoor ook 90/3 kunnen geven. Als je het haar zelf laat regelen geeft dat veel meer rust.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Niet rekken en vooral die 4 uur los laten zou ik zeggen...
    Je kindje is 4 weken, een ieniemienie nog maar! Wat is toch die behoefte van cb's om kleine babietjes in zo'n keurslijf te persen...je merkt zelf heel goed dat er gewoon na 3 uur honger is en dat is heel normaal. Dus volg je gevoel en je merkt vanzelf wel wanneer er meer tijd tussen gaat zitten en het maagje meer voeding aankan :))

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind van 4 weken heeft om de drie uur nodig, om de vier uur is voor de meeste kinderen van die leeftijd niet goed.

Laat je kind bepalen wanneer het wil drinken en hoeveel. Maak gewoon die flessen van 120/4 en geef ze op verzoek.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoon is 3 maanden en wil ook nog om de 3 uur!

Ze moeten er geen 4 uur tussen laten. Waarom denk je dat? Of wil je dat?
    Voeden op verzoek is het beste. Ze bepalen zelf hoeveel ze krijgen en wanneer ze honger hebben.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wat de rest zegt, als hij er geen 4 uur tussen kan/wil laten, gewoon lekker om de 3 uur geven!

Hier liet dochterlief (nu 6 weken) er vanaf de eerste dag zelf al 4 uur tussen. Soms nog wel langer maar dat laten we haar niet te vaak op 1 dag doen want dan zou het zomaar kunnen dat ze te weinig krijgt.
    En soms komt ze ook na 3 uur weer voor een fles, die krijgt ze dan gewoon. :)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja..Mijn meisje is nu bijna 2 maanden, bijna 6 kilo en krijgt al een tijdje 150/5 en 180/6 5 keer per dag, om de 3-4 uur..Maar waarom vind je 120/4 te veel eigenlijk?

Deel Deze Pagina