Ik zit dus met die vraag. De kinderkamer, daar moet dringend aan gestart worden. Alleen eerst moet heel de zolder afgewerkt worden. De wanden zijn van gyproc en deze is bezet. Is vandaag de 4de dag dat ik aan die zolder bezig ben. Heb die helemaal leeg gehaald (best zwaar materiaal). Ik heb die helemaal geschuurt (met mondkapje op). Nu ben ik die aan het afwassen zodat deze goed stofvrij is. Mag ik deze nu ook zelf schilderen? Is dit gevaarlijk voor het ventje in mijn buik? Mijn man werkt momenteel heel hard en doet dagen van meer dan 12 uur. De familie die belooft had om te komen helpen laat van zich afweten maar mijn tijd tikt wel af. De gynae heeft al gezegd dat ik niet helemaal zal uitdragen. Voel mij heel triest en moedeloos nu omdat het werk hier niet opschiet. Wat zouden jullie doen?
Als je verf op waterbasis hebt is het geen probleem. Je kan een mondkapje voor doen en een raam open. Als je alleen bent heb je geen keuze toch? Ik heb ook gewoon zelf geschilderd hoor.
Ook ik zit hier in een verbouwing die niet opschiet. Ook mijn partner maakt lange dagen en de vrije dagen. Ook ik ben dus gewoon aan het schilderen geslagen. Ik heb wel een enorm goed chemisch masker gekocht, maar dat draag ik natuurlijk niet de hele dag.
Ik dacht ook altijd dat je gewoon mocht schilderen maar net een website gevonden die toch wat anders zegt. Misschien heb je er wat aan: Zwanger en verf - Jotun Sens Nederland
Ik heb ook geverfd tijdens deze zwangerschap. Heb het in de verfwinkel gevraagd. Zij weten meestal wel welke verven veilig zijn en welke niet . Succes !
verf op waterbasis mag wel. de rest niet. en inderdaad goed ventileren en tussen door even pauzes nemen, zodat je er niet te lang in staat.. schuren kan trouwens ook gevaarlijk zijn... heb ik eens ergens gelezen...
Dank je wel dames voor de reactie. Ik zal mij nog heel even proberen in te houden dan, zeker vandaag met de warmte. Maandag heb ik controle, ga het daar maar eens even vragen. Het is de verf van levis, staat op de verpakking dat het watergedragen en solventvrij is en geen schadelijke oplosmiddelen bevat.
Ik heb ook gewoon geschilderd, ook een vriend het te druk heeft op t werk. wat de andere meiden zeggen ramen open en schilderen maar.
Inderdaad hier ook geschuurd en geschilderd, schuren inderdaad met mondkap op maar dat moet ook als je niet zwanger bent, ivm de stofdeeltjes. En verfen op waterbasis, en lekker luchten.
Bdotsie: die verf moet goed zijn hoor. Maar zorg wel echt dat je goed ventileert, er zit toch altijd wel wat in die verfdamp wat niet echt goed is. Als de gyn zegt dat je misschien de zwangerschap niet helemaal uit zult dragen, zou ik wel even navragen hoe het precies zit met lichamelijke inspanning. Daar zou ik me dan namelijk meer zorgen om maken dan om verf op waterbasis.
Ik heb ook gewoon geschilder. Zoveel mogelijk proberen te luchten. En ik heb geschilderd met de verf uit de bouwmarkt zoals Flexa. Ook niet gekeken of er wel of geen terpetine in zat.
Ik heb hier 2 weken in de verflucht gezeten. Juist nu tijdens m'n zwangerschap kreeg ik een opleving dat het hele huis opnieuw geschilderd moest worden
Lijkt me ook echt dat het niet zoveel kwaad kan hoor. Hoe moeten alleenstaande moeders dat anders doen? Het is uiteraard een ander verhaal als je wekenlang aan het verven bent en in een gesloten ruimte enz. Maar meestal is dat niet het geval. Dus gewoon lekker doen, mits je het lichamelijk ook aan kunt natuurlijk.