Mag je vk je dwingen om in een bepaald ziekenhuis te bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemRomaissa, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je vk kan je helemaal niet dwingen, alleen dan kan ze je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Waarom heb je dit van te voren niet uitgezocht waar je verlos bevallingen doet? Het lijkt me nu een beetje te laat.

Wel erg naar dat je al zn tijd weeen hebt trouwens! Lijkt me enorm uitputtend! Verder is en blijft je kind nu eenmaal prematuur als het nu geboren wordt dus echt raar is het niet dat ze de bevalling geen zetje geven. Zolang jij niet in levensgevaar bent of je kleintje dan.

Wil je wel veel sterkte en succes wensen! Hopenlijk nemen de weeen af zodat je nog wat kan uitrusten!

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als de situatie zo duidelijk is als je beschrijft, je kind is nog prematuur en jij loopt geen gezondheids risico, dan denk ik dat het het verstandigst is als je er bij betekent dat het nog één week afzien wordt. Die protocollen zijn er niet voor niets en door je keuze voor de betreffende verloskundige heb je ook gekozen voor dit ziekenhuis. Ik zou wel goed gaan praten met haar en haar uitleggen wat jouw kijk op het verhaal is (en dan niet ik wel het, want ik wel het gewoon, maar één steekhoudend verhaal), en haar laten uitleggen waarom zij denkt dat dit beter is. Het is inderdaad jouw lijf, maar je hebt niet voor niet een vk die ervoor heeft doorgeleerd.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    tja, ik denk toch dat je lichaam en t kindje er nog niet klaar voor zijn, want dan zou t wel doorzetten.
    als ze iedere vrouw die t niet meer trekt in gaan leiden, waar gaat t dan heen.
    ik lig ook al nachten wakker, heb van alles en nog wat, migraine noem maar op! ben ook niet gezelig meer voor mn omgeving, maar zal toch nog een paar weekjes hier door heen moeten. er is geen noodzaak, dus de baby kan gewoon blijven zitten tot het er zelf klaar voor is. er staan niet voor niks 40 weken voor een zwangerschap. misschien als je je niet zo opwind hierover, en probeert wat meer te ontspannen en de natuur zn gang laat gaan, dat t dan wel vanzelf komt.

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Denk jij dat ik makkelijk praten heb? Ik kom de deur amper meer uit van de pijn, ik heb ischias in twee benen, twee te korte hamstrings(van het "rustig aan moeten doen" in deze en mijn vorige zwangerschap), zware bekkeninstabiliteit, bij een beetje inspanning harde buiken, ben hondsberoerd hele dagen van het maagzuur(zelfs de rennies werken niet meer), slaap amper meer van de pijn, eczeem wordt weer erger dus verrek van de jeuk. Ohja en dit begon direct dus ik zit vanaf januari thuis(daarvoor dus twee maanden optimaal kunnen functioneren en daarvoor ook zwanger dus de muren komen écht wel op me af onderhand). En als ik dan nog even weg durf en kan op een goede dag kan ik zo weer naar huis want ik ben zo incontinent als een gieter.

Daarnaast de zorg voor een net-dreumes van 13 maanden en een autist van 9 én mijn moeder is in oktober overleden en ik mis haar zo erg dat het echt zeer doet. En ik roep ook niet dat ik eerder wil bevallen, ik mag in mijn handjes knijpen als dit kindje gezond is.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    helemaal eens met kwabbernoot!!!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dank :) Het spijt me als ik te boos overkom ofzo maar ik heb hier echt moeite mee, mede door alle eerder gestarte topics van TS. Ik ga nu ook niet meer meelezen heb mijn reactie achtergelaten en TS moet zelf weten wat ze ermee doet.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zal je even uit de droom helpen :)
    Ik ben 1 van die mensen die zeggen dat er weinig anders opzit dan afwachten en kan nu, bij 30 weken, een heleboel al niet meer, vanwege bekkenpijn en andere klachten. Dus ik heb bepaald niet 'gemakkelijk praten'.
    TS klaagt dat ze nu de laatste weken zo weinig kan met haar dochtertje nog. Ik kan de hele zwangerschap al weinig met m'n dochtertje doen.
    Ja, dat is dus niet anders. Je kunt je wel voortdurend verzetten tegen alles wat niet fijn is in je leven, en als je iets KUNT veranderen aan een situatie, is dat vaak ook welbestede energie.
    Maar aan sommige dingen KUN je niets veranderen. Of is het verstandiger om er niets aan te WILLEN veranderen.
    Fijn dat het eerste kindje van TS de vroeggeboorte goed heeft doorstaan, maar dat is absoluut geen garantie dat dat deze keer ook zo zal zijn. Leuk, zo'n groeiecho die aangeeft dat dit kindje waarschijnlijk zwaarder is als het eerste kindje van TS, maar dat blijft een 'waarschijnlijk' en elke GOEDE arts of verloskundige, WEET dat en gaat niet op een 'waarschijnlijk' dan maar eerder inleiden dan feitelijk gezond is voor een kindje.
    Ja, dan is het dus jammer voor jou als moeder, maar dat is niet anders.
    Accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn, geeft vaak dat je er veel minder last van hebt, dan wanneer je je vreselijk gaat lopen verzetten tegen dingen die je zelf toch niet kunt veranderen. Kun je dan dus ook maar beter niet doen...

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    heb niet alle reacties gelezen maar wat ik gedaan had, gewoon naar het andere ziekenhuis gegaan en gezegd dat je bij je tante/oom/oma/grootmoeder/vriendin wie dan ook was logeren en je ineens weer weeen kreeg, dan ben je eenmaal in dat ziekenhuis kunnen ze je moeilijk weer wegsturen ;) in dit geval dus leugentje om bestwill :)

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier nog 1!!

10. topper12

topper12 Niet meer actief

In principe heb je vrije keuze waar je wil bevallen, maar de keuze heb je in feite al gemaakt door te kiezen voor een verloskundige die deel uitmaakt van het WKZ. Nee, ze kan je niet verplichten om daar te bevallen, maar die keuze heb je dus zelf al gemaakt.

Ik snap dat je er helemaal doorheen zit en het ontzettend zat bent, maar om nu nog van verloskundige te wisselen in de hoop eerder te kunnen bevallen vind ik persoonlIjk erg ver gaan. Als je niet overweg kunt met je verloskundige dan vind ik het een ander verhaal, maar omdat je eerder wilt bevallen wisselen vind ik eigenlijk absurd. Maak een afspraak met je verloskundige en vertel heel eerlijk hoe het er voor staat: moe, op, kapot en dat je overweegt te wisselen in de hoop eerder te kunnen bevallen. Wie weet lucht het gesprek iets op en komen jullie samen tot een oplossing.

Eerlijk gezegd denk ik dat het wisselen je ook niet oplevert wat je hoopt: je dossier wordt overgedragen en ik denk dat er weinig vk's zijn die wel van plan zijn om je in te leiden... Nogmaals ik snap echt dat het zwaar is (lag zelf ook met 30 weken met weeeen in het ziekenhuis en moest ook elke keer terug) maar het is echt beter voor je kindje om zo lang mogelijk te blijven zitten. Ik snap dat je je schuldig voelt tegenover je dochtertje maar zoek het samen dingen doen dan in de simpele dingen: voorlezen, samen koekje eten, filmpje kijken, je zal zien dat ze die aandacht ook heerlijk vind!

Sterkte!

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Sorry maar volgens mij heb je een schop onder je achterste nodig!
    Dat je oudste met 36+2 is bevallen betekend niet dat deze baby ook met die termijn er klaar voor is. Frambozenblad capsules slikken, regelmatig sex... Volgens mij heb je niet door dat je met het leven van je kindje aan het knoeien bent...

Jij hebt voor de vk van het WKZ gekozen dus niet heel raar dat zij wil dat je daar gaat bevallen. Dat had je van te voren kunnen bedenken.

Ze kan je niet verplichten daar te bevallen maar onder haar begeleiding in een ander zh is niet raar dat ze dat niet doet en omdat je zonodig nu wil bevallen en zij niet meewerken tja niet heel gek zij kijken naar het belang van de baby. En dat is nog even in de baarmoeder blijven.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zit net met grote verbazing dit topic door te lezen en dacht bij bovenstaand bericht eindelijk: hé hé....gelukkig ook nog verstandige leden die reageren.
    T.s....dat je erdoor heen zit is natuurlijk enorm vervelend, dat je de vorige keer prematuur bent bevallen en alles goed is gegaan daar mag je je handen voor dicht knijpen. Maar dat je wenst en probeert om nu ook maar eerder te gaan bevallen.....volgens mij besef je dan niet wat voor een risico's je aan het nemen bent.
    Een bevalling forceren terwijl je lichaam en kindje er blijkbaar nog niet klaar voor zijn. Ik noem dat onverantwoord.
    Pak je rust thuis en probeer voor je ander kindje iemad te regelen die iets leuks met haar kan doen. Wie weet zorgt de ontspanning wel dat de weeen uiteindelijk gaan doorzetten. En als je bevalling toch uiteindelijk zelf begint dan moet dat zo zijn.

Wees niet egoistisch en denk aan je kleine. Er zijn tig mensen die al weken met zoveel cm rondlopen en voorweeen hebben. Zoals ik je verhaal lees zijn het bij jou ook voorweeen (weeen die pijn doen, maar uiteindelijk weer afzakken).

Hoop dat je verstandig blijft!

13. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb dit met openmond gelezen !
    ikzelf heb ook heeeel lang weeen gehad en ontsluiting , vanalles en nog wat van omgevingsfactoren die niet echt hielpen , en was zoooo blij dat ik de 38 weken gehaald had !!

jij wil je kleine nu al ?? heb de vorige topics gelezen en ook dat van die frambozenbladcapsules . het enige wat ik kan zeggen is , denk na over de gezondheid van je kind !! ik had ook een dreumesje lopen van 15 maand en nee kon ook niets doen voor haar moest platliggen etc , maar daarom wou ik nog niet dat ons ukkie prematuur geboren werd hoor !!
    denk na voor je handeld !

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Eens!
    Ook ik ben t zwanger zijn beu hoor! en ik denk vele met ons.
    Ik heb dan wel een dochter van 9 maar ik heb ook 2 honden en 3 vogels en een man die veel van huis overdag. Kamp al weken met allerlei klachten. En als mijn ukkie klaar is om nu geboren te worden, so be it. Maar ik ga t zeer zeker niet opwekken.
    Mijn dochter is met 34 weken geboren en ze was gelukkig kerngezond!
    Maar wees verstandig en neem de rust die je lichaam zo hard nodig heeft

15. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL

Alhoewel ik me heel goed kan voorstellen dat ts er helemaal doorheen zit heb ik me niet gerealiseerd dT ze pas 36weken zwanger is...ben het daarom ook met bovenstaande eens, hopelijk komt de bevalling natuurlijk op gang, zelf acties ondernemen door een bevallingte forceren lijkt mij heel erg beangstigend...

16. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    nou ik heb even terug gelezen en wat een ophef (van jullie sommige dan) jullie doen net of ik expres mijn kindje geboren wilde laten worden, over die capsules etc daar ben ik pas mee begonnen NADAT ik 2 cm ontsluiting had

Maar goed
    Gisteren avond om 23:56 ben ik SPONTAAN bevallen van onze Sara, 3362 gram en 49 cm lang, naar verwachting mogen we morgen naar huis toe

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk gaat alles voorspoedig met jullie beide

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

gefeliciteerd:) wat fijn dat het toch nog spontaan is gebeurt.

19. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, geniet van haar!

20. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan pas oordelen als je zelf in zo'n situatie zit : )

Oem: gefeliciteerd met je dochtertje moge Allah haar zegenen en een goed leven schenken.

Xx

Deel Deze Pagina