Sterkte van mijn ogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loeki2, 15 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb gelezen dat de sterkte van je ogen kan veranderen tijdens de zwangerschap, ik ben al bij een opticien geweest en die heeft vast gesteld dat mijn ogen idd met ruim een punt achteruit gegaan zijn. Een andere bril of lenzen aanmeten kan nu niet volgens hem, pas als ik stop met borstvoeding zouden mijn ogen hun eigen sterkte weer terug krijgen en kan hij opnieuw kijken wat mijn sterkte moet zijn.

Nu heb ik de afgelopen dagen echt last van hoofdpijn, ben ik snel moe en voel ik een vervelende druk achter mijn ogen. Iets dat ik wel herken van een bril die niet de juiste sterkte heeft. Ook zie ik neit meer zo scherp en heb ik echt moeite met dingen op een afstandje te lezen.

Klopt het idd dat ik pas een nieuwe bril aan kan laten meten als ik stop met borstvoeding, want als ik dit nog maanden vol moet houden word ik gesloopt denk ik.

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Loeki2,

nu moet ik je zeggen dat ik dat nog nooit aan de hand heb gehad en het niet wist dat het echt een punt kan schelen. Ik kan je er dus eigenlijk geen advies in geven, de opticien zal toch wel weten wat hij zegt. Kun je niet bijvoorbeeld een goedkoop brilletje bij de drogist halen ofzo, gewoon voor tijdelijk?! Kan me namelijk inderdaad goed voorstellen dat je hoofdpijn krijgt van een verkeerde sterkte en dat je er last van je ogen van krijgt.

Groetjes Brigitte

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb nu bijna -14 ipv van de -12,5 die ik normaal gesproken heb, dus een goedkoop brilletje zit er helaas niet in. Ik zal het dan maar gewoon uit moeten zingen. Bedankt voor je antwoord en mocht er iemand meer info hier over hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Deel Deze Pagina