Hallo meiden, Hier een topic speciaal voor mama's die net als ik voor de tweede keer zwanger zijn. Ik merk dat het toch wel heel anders is de tweede keer. Je gaat niet als een gek alles lezen wat los en vast zit, en je hoeft je niet te verdiepen in het verschil tussen een bugaboo en een quinny. Hoe ervaren jullie dat?
Ik ben ook zwanger van de 2e. en wat je inderdaat zegt je gaat niet alles los en vast lezen enz. wat ik ook vind is dat de eerste weken tot nu toe zijn omgevlogen. wel ben ik wel bang dat het mis gaat maar ja dat us iedereen
Ik ervaar deze zwangerschap toch ook wel anders dan de eerste... Ik heb ook minder tijd om me overal weer in te verdiepen, er loopt er tenslotte al 1 van 3 jaar rond... De termen bij de verloskundige enzo herken ik nog en dus hoef je ze ook niet op te zoeken, spulletjes voor de kleine gaan we toch nog wel wat kopen, vorige keer heb ik veel dingen gebruikt wat van mij en mijn zusje was geweest, dat vond ik leuk, en nu wil ik juist allemaal nieuwe dingen! Wel probeer in bewuster van de zwangerschap te genieten, of er nog een derder keer mag komen is tenslotte maar weer afwachten... Ook heb ik nu veel meer klachten dus moet ook echt rustiger aan doen... En daardoor word ik er ook weer mee geconfronteerd (positief lezen hoor)dat ik zwanger ben, bij de eerste ging ik maar door en ging ik maar door... Groetjes Catheleine
ook ik ben zwanger van de 2e ik ga idd ook niet meer alles lezen maar wel weer hoe groot het kindje nu is en de ontwikkelingen enz bij mij is de tijd snel omgevlogen hebben jullie dat ook omdat je bezig bent met de eerste? gr marline
ik en ook zwnager van de 2de en ook hier gaat het echt erg snel. wel vind ik deze zwnagerschap erg zwaar heb van meer dingen last dan bij de eerste. hier hebben we alles nog in huis dus geen nieuwe spullen en dat vind ik wel erg jammer dat ik niet kan gaan shoppen....
hoihoi ik ook zwanger van me 2e en net wat de dames voor me al zeiden de tijd gaat veel sneller nu en het is bij mij ook een ander gevoel als de 1e dan lees je van alles en ben je nog ontwetend en nu met een 2e weet je toch al meer en in mijn geval ben ik voor de grootste deel al klaar mede omdat dit weer een zoontje word dus dat is ook wel lekker , maar ik ga er s'avonds wel ff lekker voor zitten hoor en met hem spelen met me handen om me buik enzo. denk ook wel dat met de 1e had je het rustiger? (ik zat toen helemaal thuis en werkte niet) je zwangerschap nu heb je eerst de zorg voor je 1e kindje en daarna ben jij aan de beurt liefss
Ja hier ook zwanger van onze tweede kindje! Tijd vliegt voorbij niet normaal! Gelukkig nergens last van netzoals met me andere zwangerschap ging alles prima. Met je eerste was ik er veel meer mee bezig maar nu vliegt het zo hard voorbij omdat je zo deugniet in huis heb lopen!
Ik ben ook zwanger van de tweede. Ik heb nu minder last van misselijkheid, maar oh wat ben ik moe de hele dag door. En vooral als het tegen zevenen 's avonds loopt, dan kun je me opvegen. De tijd lijkt wat langzamer te gaan dan bij de eerste, maar dat komt omdat ik toen fulltime werkte. En dat bij een net opgestarte afdeling. Nu werk ik 3 dagen en op m'n werk is de hectiek er al even af.
maar ik ben me er wel nu veel meer van bewust wat voor een wonder het is...en dat het inderdaad ook wel eens mis kan gaan. ook "irriteer" ik me een beetje aan vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, en bij 6 weken al weet ik wat voor een klachten hebben.
Ben ook zwanger van de tweede. Heb ook het gevoel dat de tijd vliegt. Ben alweer bij het laatste trimester aangekomen inmiddels. Kijk natuurlijk wel heel erg uit naar de komst van dit kleintje. 's Avonds altijd even rustig met de handen op de buik bewegingen te voelen.
effe een vraagje voor de dames die hier misschien bij de 1e een keizersnede hebben gehad. Ik vraag me af of het normaal is dat je steken hebt aan het liteken? groetjes fleur1
ik ben ook zwanger van de tweede heb al een zoontje van 2 jaar ik vind het ook veel sneller gaan dan bij de eerste maar merk wel dat ik het af en toe niet meer trek een heel actief jochie van 2 die de heledag aandacht wil terwijl mama bijna de heledag boven de pot hangt van de misselijkheid maar goed dat hoort erbij
Niet zoveel hoeven shoppen herken ik helemaal. Vind dat wel prettig. Maar qua wagen moeten wij ons wel opnieuw orienteren. Nu op zoek naar een duowagen. Verder is deze zwangerschap heel veel beter. Nauwelijks last van misselijkheid. Wel erg moe. Maar vergeleken met mn vorige zwangerschap is dit hemel op aarde. Ik herken ook heel erg de ergernis over klachten bij een paar weken zwangerschap. De ene ziekmelding na de ander vliegt je om de oren. Eigenlijk niet eerlijk dat ik me daar aan erger want bij mn eerste zwangerschap heb ik ook (ook al heel vroeg) veel ziek thuis gezeten. Qua drukte vind ik het goed te doen. Ben zelf 1 dag minder gaan werken, mn vriend 2. Dus voldoende tijd voor onze eerste. En ook voldoende tijd om rustig aan te doen.
Tja mijn naam zegt het al .... voor de 2e x zwanger. Bij de 1e wist ik niet wat ik kon verwachten, dus nam alles zoals het kwam en had een super makkelijke zwangerschap. Bij deze 2e dacht ik nu wel te weten wat mij te wachten stond, maar deze zwangerschap is echt totaal anders! Geen vergelijk! Moet zeggen dat het nu zwaarder is, meer kwaaltjes en uiteraard minder rust vanwege de 1e die rondloopt. Maar niet voor lang, mijn 1e wordt nog voor de bevalling 4 jaar en gaat dan naar school! Dan heb ik tijdens schooluren heerlijk de tijd om te tutten met de baby. Daar heb ik wel zin in. Ik ga ervan genieten, want wij vinden 2 mooi zo en gaan dus niet voor een 3e.
ja....een duowagen, daar zullen wij idd ook aan moeten. Ik heb al een beetje gegoogled en die van Topmark schijnt een goede te zijn. Ben bij Britt zo misselijk geweest, en vanmorgen heb ik voor het eerst weer overgegeven. Ik hoop zo dat het eenmalig was. Ben ook ontzettend emotioneel en niet de gezelligste thuis op het moment..... Willen jullie nu weten wat het wordt? Wij willen het waarschijnlijk wel weten deze keer....
ik ben ook zwanger van de 2e. ik ervaar het wel heel anders. ben wel een stuk vermoeider en erg vatbaar voor ziek zijn etc. ticho is nu 2 jaar en straks als de baby er is dan is hij 2 jaar en 9 maand. shoppen hoeven we niet veel te doen straks alleen een kinderwagen en een box de rest hebben we nog. ik vind dat wel makkelijk aangezien ik totaal geen energie heb om te shoppen:S
Wij willen wel weten wat het wordt. Vorige keer ook gedaan. Naast de 20 weken echo doen wij trouwens geen verder prenataal onderzoek.
wij willen het ook graag weten we houden het dan wel voor onszelf maar het is makkelijk als je kleding wilt kopen enzo
Ik weet niet wat het wordt, dus ik ben wel heeeeeeel erg nieuwsgierig nu. Ik heb nu verlof en kan kleertjes gaan voorbereiden, maar ik weet niet of ik nu meidenkleding van mijn 1e uit de opbergkasten moet gaan halen en alles wassen of niet...misschien doe ik het wel voor niets als het een jongetje blijkt te zijn! Ook geboortekaartje moet ik nu gaan uitzoeken....tja dan maar een neutrale ofzo of één voor een jongen en één voor een meisje uitzoeken. Namen zijn we ook nog niet uit... Kortom, het is dat ik met manlief in het begin heb afgesproken het niet te weten, anders had ik bij de echo van 20 weken het wel al geweten...
Hier ook iemand die zwanger is van de 2e. Lynn zal ruim 23 maandjes zijn, dus bijna 2 als dit kleintje geboren wordt. Ik voel me eigenlijk best goed. Mijn weerstand is wel 0,0. Ben al veel verkouden geweest en griep gehad. Ik ben wel moe, maar ik ga vroeg naar bed, dus dan is het best te doen. Verder geen kwaaltjes (gelukkig) Ik twijfel over de duowagen. We hebben wel iets nodig, maar ik heb geen zin om voor een korte periode een dure wagen aan te schaffen. Lastig hoor. Ik zou nu ook wel willen weten wat het wordt. Wij doen verder ook geen prenataal onderzoek maar wel de 20 weken echo. Leuk dat er zoveel meiden zijn die al weer voor een 2e gaan!