Mag je werkgever zwangerschap als reden geven om je contract niet te verlengen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Annabel26, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje, ik ben nu 8 weken zwanger en in december loopt mijn jaarcontract af. Nu vroeg ik me af of je werkgever zwangerschap mag aangeven als reden voor het niet verlengen van je contract. Hierbij ga ik er dan vanuit dat ik verder gewoon goed zou functioneren en mijn zwangerschap dus de enige reden zou zijn. Ik ben hier best wel onzeker over en er ook bang voor dat ik door mijn zwangerschap straks thuis zit.
    Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Annabel26,

Als je contract voor bepaalde tijd tijdens je zwangerschap afloopt, hoeft je werkgever je contract niet te verlengen. De reden is hierbij niet van belang.

Als je werkgever besluit je contract niet te verlengen kun je hier controleren of je aan de voorwaarden voldoet om een WW-uitkering te krijgen.
    Misschien kun je al in een vroeg stadium met je werkgever hierover in gesprek gaan, zodat je duidelijkheid krijgt. Dit geeft je dan als het nodig is ook voldoende tijd om te gaan solliciteren.

Actuele informatie over ontslag bij zwangerschap vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina