Wie heeft er slaaptips? (of ontspan tips)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leolientje, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Ik ben nu 36.3 weken zwanger en slaap eigenlijk al sinds het begin van de zwangerschap slecht.

Sowieso moet ik eruit om te plassen. Soms 1x, soms 3x, maar dat is op zich niet zo'n probleem als ik daarna meteen weer in slaap val.

Probleem is dat het (opnieuw) inslapen niet wil lukken. Lig te woelen, te piekeren en te draaien en mijn gedachten schieten alle kanten op. Natuurlijk ben ik voornamelijk bezig met de komende bevalling en of mijn kindje wel gezond zal zijn..

Ik slaap al met een voedingskussen, het probleem zit hem niet in mijn draai niet vinden, maar ik krijg mijn gedachten niet op een rijtje.

Wie herkent dit en heeft iemand de gouden tip? Zou zo graag nog wat slapen voordat de kleine komt :)

2. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik had dit tijdens mijn zwangerschap ook, en heb er niks op gevonden. De vk zei tegen mij als het je echt opbreekt dat je voor een pilletje kan krijgen eenmalig voor een goede nacht. Moet wel zeggen dat ik het slaapritme wel terug zie nu mijn dochtertje geboren is.
    Verder geef ik je als tip, en vooral aan het einde om echt elk rust momentje te pakken. Heb het tijdens mijn bevalling gemerkt dat ik zoooo moe was dat ik alleen maar riep geef me iets want ik moet slapen. Dus neem echt elk rust momentje.
    Hoop dat je er iets aan hebt, en veel succes met je zwangerschap, en vooral blijven genieten van deze mooie tijd.

3. unknowable

unknowable Niet meer actief

Geen gouden tip, maar ik zou je ook aan willen raden om compleet rust te nemen. En als je gewoon ligt, dan rust je ook uit hé!

4. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Slaap elke nacht tot uur of 3 a 4, dan moet ik plassen en kom ik niet meer in slaap. Pieker over de vreselijkste dingen.
    Ik ga er nu meestal maar uit en lees een tijdschrift of kijk een serie. Rond half 6 kan ik meestal wel weer slapen. Het is wel brak, maar ja, ik probeer me er maar niet druk om te maken. Heb ten slotte nu toch verlof...
    Geen gouden tip dus, maar weet dat je niet de enige bent...! Sterkte!!

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Er is geen gouden tip. Het enige wat je misschien kan helpen is een kladblok naast je bed te leggen en als je weer zulke gedachten hebt, schrijf je ze op in het kladblok. Zo kun je misschien een beetje rustiger worden in je hoofd. Ik heb het af en toe ook heel erg, ik merk vaak pas dat ik weer aan het doemdenken ben als het 'ergste' al is geweest.
    Hopelijk geeft het je wat rust, maar garantie is er nooit..

6. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Warme melk met anijs na een lekkere warme douche of bed. Geen tv meer aan maar melk opdrinken liggen en ogen dicht werkte bij mij altijd perfect

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb een app gedownload op mijn telefoon met rustgevende muziek. Die zet ik dan aan (met timer zodat hij niet de hele nacht door blijft gaan). Ik merk dat ik me dan daarop ga focussen en dan beter in slaap kan vallen. :)

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Je kan je lichaam afgaan en omstebeurt je spieren 5 seconden aanspannen en dan los laten. Zo ontspant je hele lichaam. doe dit gewoon in lig.

Begin bv bij je hoofd. Klem je kaken en laat los. Ga door naar je schouders en trek ze op en laat los. Ga naar je bovenarmen maak "spierballen " laat los. Bal een vuist en laat los. Zo kan je ook nog je benen meenemen succes.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik lees mee
    Ik word op bijna vaste tijdstippen wakker om te plassen ( blijven liggen lukt niet) hou het zo donker mogelijk als je aan de wandel gaat en zorg voor warme voeten.
    Ik slaap van ongeveer 21.30 tot 1.00 en vanaf daar tot ongeveer 4.00/4.30.
    Daarna lukt het mij ook bijna niet om weer terug in slaap te vallen.
    Ik probeer overdag een uurtje te rusten als mijn oudste op school is.
    Niet langer dan een uurtje want anders is het hier in de avond helemaal pet!

10. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Luisterboeken luisteren helpt bij mij goed.

11. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Een boek lezen, een warm bad of douche voordat je gaat slapen.

Als ik merk dat ik niet kan slapen, omdat ik aan vanalles denk, is me concentreren op mijn ademhaling. Dan val ik vaak zo in slaap. Laatst hoorde ik ook dat je aan de kleur zwart moet denken, dit zou ook helpen..

Wat je ook nog kunt doen is overleggen met je verloskundige om wat slaapmedicatie kunt krijgen.

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Even mediteren helpt mij soms wel, dan zet ik 's nachts via mijn telefoon op youtube even een korte geleide meditatie op van dick de ruiter bijvoorbeeld. Na een kwartiertje slaap ik dan meestal alweer in.

13. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Ik heb bij de yoga geleerd dat je handen op je buik moet leggen en letten op je buikademhaling. Normaal gesproken staan mijn hersens ook nooit stil, maar dit helpt mij erg goed.

14. cherrilyn

cherrilyn Lid

21 dec 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij werkt om weer in slaap te vallen is hele saaie YouTube filmpjes kijken. Zoals breien op een breiring. Dan wordt elke handeling in den treuren beschreven tot het mutsje klaar is. Zo saai dat je vanzelf in slaap valt.

15. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Bedankt voor de tips allemaal! De afgelopen twee nachten waren al beter gelukkig!

Ik hoop dat het nog even zo blijft, dan ben ik goed uitgerust voor de bevalling!

16. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt heel knullig misschien. Maar wat mij helpt is nergens aan denken. Dit in mijn hoofd herhalen en een denkbeeldig zwart vlak voor me zien.

Werk late diensten waardoor ik soms met een vol hoofd naar huis ga. Dit helpt me om te ontspannen.

Deel Deze Pagina