Zwanger worden en vakantie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fjfj, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fjfj

fjfj Lid

4 okt 2012
    15
    0
    1
    Hallo dames
    Ik heb advies nodig, we zijn nu een half jaar bezig om zwanger te worden, dit weet niemand. Nu hebben mijn ouders een vakantie geboekt voor ons voor volgend jaar oktober. Nu willen we tijdelijk stoppen met zwanger worden anders is het kind of 1 maand oud of ben ik hoogzwanger. Hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen gewoon met de pil beginnen of toch met condoom?
    Alvast bedankt
    Groetjes joyce

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ga je je wens daar echt voor uitstellen??
    Ik zou gewoon door klussen hoor en kijken hoe het komt.
    Wie weet raak je pas over 4maanden zwanger,dan kun je gewoon op vakantie hoor!
    Ik neem trouwens aan dat je ouders een annuleringsverzekering hebben genomen..inzout er gewoon voor gaan.

Wil jij dat niet, dan zou ik met condoom vrijen en niet aan de pil gaan omdat je dan weer moet gaan "ontpillen".

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Een zwangerschap is geen reden om te annuleren, ookal heb je een annuleringsverzekering.. Dus dat gaat volgens mij niet op.

Als je echt een paar rondes over wil slaan, dan zou ik gewoon condooms gebruiken. Wie weet is je cyclus dadelijk weer van slag als je de pil hebt geslikt, dat zou zonde zijn.

4. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Is ook mijn idee!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat als je hoogzwanger bent en je mag niet meer vliegen (regels maatschappij) dat je dan kosteloos kunt annuleren.
    Ik zou er gewoon voor gaan :)
    Als niet, dan condooms en niet de pil.

Bedenk.. als je niet deze maand maar volgende maand zwanger raakt, zit je met vrijwel hetzelfde probleem. Of de maand erop. Meestal mag je vanaf 32-34 weken niet meer vliegen. Of je kindje wordt een maand te vroeg geboren, of twee.. Hoe lang wil je dan uitstellen zeg maar :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Als jij dit echt een reden vindt om even niet te klussen, dan zou ik condooms gebruiken. Dan zou ik wel iets langer overslaan, met bijna 8 mnd zwanger zou ik ook niet meer op vakantie willen (en mag je vaak ook niet meer mee met het vliegtuig).

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    zwangerschap is wel een reden voor annulering ligt alleen aan je annulerings verzekering
    ik zou me wens er niet voor opzij zetten,wie weet hoe t loopt,
    en anders met condoom
    succes met je keuze

8. fjfj

fjfj Lid

4 okt 2012
    15
    0
    1
    Bedankt voor de reacties, mijn ouders hebben geen annuleeringsverzekering afgesloten omdat er weinig redenen zijn om te annuleren. Maar het is toch slimmer om dan condoom te doen? En dan had ik zitten rekenen dat ik rond mei het beste weer kan beginnen met klussen.

Bedankt

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wow, ben je echt bereid om je zwangerschapswens een half jaar uit te stellen vanwege een vakantie?
    Dat mag hoor, ik ben er gewoon door verrast.
    Maar weet je; toen ik net zwanger was, voelde ik mij continu moe en beroerd. Ben nog op vakantie geweest toen ik 5-6 weken zwanger was, en dat was echt zonde. Ik wilde tussen de middag rusten in de hotelkamer, en dan 's avond gelijk na het eten weer naar bed. Als je zo zou redeneren, zou je pas tijdens die vakantie weer 'aan de klus' kunnen.

10. fjfj

fjfj Lid

4 okt 2012
    15
    0
    1
    Het gaat om een derde kindje ik ben zelf 24 mijn man is 29 dus het heeft niet heel veel haast. Mijn oudste is nu 5 en de jongste 3 en ik wilde niet dat het leeftijdsverschil heel groot zou worden vandaar dat we een half jaar geleden er weer voor zijn gegaan. Dus nu maar met condoom dan.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Blijft dan nog niet slim want Mss zijn er tegen die tijd wel redenen..
    Denk aan ziekte of nog erger overlijden van iemand.
    Bedoel er mee te zeggen dat oktober nog een jaar is en dan kan veel gebeuren!

Succes met je keuze;)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En daar weet ik dus helaas alles van :( Normaliter nooit een annuleringsverzekering afgesloten omdat we toch vaak op de gok wegrijden. Dit jaar voor het eerst wel eentje afgesloten... GELUKKIG maar.... 2 maanden voordat we op vakantie zouden kreeg mn vriend een heftig hartinfarct en daaroverheen kregen we bericht dat ons zoontje trisomie 18 had en hebben de zwangerschap moeten afbreken.
    Gelukkig alle geld terug gekregen van de annuleringsverzekering.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meid, ik zou niet stoppen met proberen om zwanger te worden. Zeker niet omdat je aangeeft pas in mei er dan weer voor te kunnen gaan. Dat duurt nog een half jaar!
    En wie weet raak je dan in augustus ofzo zwanger. Dan denk je mooi zo, kan ik mee op vakantie. En vervolgens ben je zo ziek van je zwangerschap dat je niet mee kan. Ik zeg dat dat het per se zo is, maar wat anderen ook aangeven, er kan zoveel gebeuren.

Is het trouwens een speciale vakantie dat er zo vroeg geboekt moest worden of gaan jullie altijd samen op vakantie?

14. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik vind het altijd zo knap van mensen als zij hun wens kunnen uitstellen. Als ik iets wil, wil ik het meteen. Helaas lukt het nu niet zwanger te raken van een 4e en ookal ben ik heel blij met wat ik heb, de wens voor een 4e is er net zoals een 1e. Mocht ik deze ronde zwanger raken beval ik ook midden in de vakantieperiode, niet ideaal, maar ik ga het er niet voor laten.

Zoiezo zou ik niet aan de pil gaan, ontregeld je hele lichaam weer.
    Ik zou ook zeker niet zonder annuleringsverzekering boeken. Wij zijn standaart het hele jaar verzekerd voor reizen en annuleren. Dat was goedkoper als dat we bij iedere boeking het appart erbij te boeken.

Succes met beslissen, maar ik zou het er echt niet voor laten.

15. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer je let op de voorwaarden van de annuleringsverzekering, dan kan je de reis gewoon annuleren.
    Het gaat om een reis oktober volgend jaar, meestal zijn de eerste 12 weken en de laatste 10 weken het zwaarst, dus voor je vakantie zou dat ook niet ideaal zijn.

16. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Kun je niet zelf een doorlopende reisverzekering nemen iod?

Ik meen dat je op medische gronden wel kunt annuleren als je zwanger bent. Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar als jij ziek bent door zwangerschap zul je ook niet kunnen werken en zal dit bij een arts bekend zijn. Dus dan heb je je medische reden.

En volgens mij mag je na een bepaald aantal weken ook niet meer vliegen, dus als je hoogzwanger zou zijn kun je dan ook annuleren.

17. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Hoihoi,

Toen ik voor een tweede kindje ging, toen waren we net twee rondes bezig (na verwijdeing mirena-spiraal) en toen hoorden we dat we wegens de baan van mijn (inmiddels ex-) man zouden verhuizen, dus toen hebben we het klussen een paar maanden uitgesteld. Ik heb 3 of 4 maanden de pil gebruikt.
    Ik houd niet zo van condooms, dan vind ik vrijen helemaal niet zo fijn, dus vandaar dat ikdan toch liever de pil slikte.

Toen ik stopte met de pil, was ik direct in de eerste ronde zwanger en mijn kleine ventje zit hier nu bi me op de bank. :)

Waar gaat de vakantie naartoe? Je kan natuurlijk ook overwegen om de baby mee te nemen. Dat zou prima kunnen a,s je bijvoorbeeld op vakantie een appartement of een huisje hebt.
    Want als je deze maand zwanger zou worden dan zou je baby toch in augustus geboren wrden, of vergis ik me nu?

Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen tegen je schoonouders dat jullie bezig zijn met zwanger worden, zodat ze het misschien kunnen verplaatsen of een jaar uitstellen of zo of da jullie samen een oplossing kunnen vinden voor als blijkt dat je hoogzwanger bent in oktober.

Succes!

18. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Mijn advies: leef in het nu en doe nu wat goed voelt. Neem van mij aan het leven kan altijd anders lopen of zomaar over zijn. Mensen kunnen ziek worden of zelfs overlijden. Dit klinkt heel deprimerend, niet zo melancholisch bedoeld hoor meiden, maar meer zo van dat het maar eng is alles zo te plannen en vooruit te kijken, alsof je uitzoekt wanneer je een auto te koop zet of zo. Misschien ben je wel hardstikke lang bezig en net zwanger voor die vakantie, ga je enorm blij op pad. En misschien ben je ziekjes, nou ja dan rustig aan doen. Of wie weet, baby mee. Overal zijn oplossingen voor, dat is het leven. Neem het zo het komt.

Succes en groetjes

19. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

PS Hier net een wintersport geboekt. Wie weet zit ik elke ochtend misselijk in de badkamer en smiddags met mijn boek in de welness. Ik ga mijn leven niet meer aanpassen en rekening houden, duurt me al te lang nu, zie mijn handtekening.

20. fjfj

fjfj Lid

4 okt 2012
    15
    0
    1
    Je hebt helemaal gelijk. Maar je zult altijd zien dat als het zover is, ik dadelijk niet mag vliegen of iets dergelijks. Ik kan deze maand nog een ronde (7) dan zou de baby ongeveer 2,5 maand zijn dan zou die gewoon mee kunnen. En dit is misschien wel de laatste vakantie die ik kan hebben, gezien financiele situatie, dus wil deze vakantie niet willen missen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Deel Deze Pagina