1 sneetje brood?

Discussion in 'Voeding' started by Aszz, May 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen dame's!

Even een vraagje, Nathan krijgt rond de klok van 12 een sneetje brood zonder korstjes. Met boter trouwens. Nu eet hij het zonder problemen op (hij zegt continu: jumjumjum :) )
    Maar hoeveel "mag" hij hebben aan brood? En wanneer mag hij meer hebben?
    Trouwens, hij eet s'ochtends meestal een half stuk fruit op en s'avonds een 100 gram aan groenten en vlees, dat begint hij nu echt lekker te vinden.

Alvast bedankt!

P.S. het is bruin brood

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik weet wel dat kids nog niet echt bruin mogen hebben (dat donkere), ik had meestal lichtbruin omdat ik wit brood weer niet mag hebben,maar ik gaf er gewoon 2 als ze dat wou, ik geloof dat dat pas rond 9/10 maanden was.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij 7,5 maand gaf het CB aan dat er wel een sneetje bij mocht, maar 1 broodje was gewoon. En C heeft aan 1-tje wel genoeg, wel met korst&beleg.

C kreeg wel 1,5-2 stuks fruit en 150-200 gram groente. Rond 6,5 maand ook al deze hoeveelheden.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan krijgt op dit moment nog tarwe brood, maar ik heb gelezen dat je dit kan opbouwen naar donker brood.

@deepfreeze, we zijn net 2 weken begonnen met bijvoeden. Dus het is nog even wennen. Hij eet wel steeds meer hoor, daarnet heeft hij een halve banaan en een halve appel op :D

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    alicia kreeg met 6 maanden af entoe ene korstje en met 7 maanden at ze een helle boterham en heb er een fles afgehaald en vervangen voor een boterham met sap. het cb vond het prima :) en deed het goed volgens hun. dus zodra je ene helle boterham gaat geven moet er een flesje af maardat zul je op het cb wel horen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier i.v.m. de gluten met 7,5 maand met brood begonnen. Wel altijd inclusief de korsten. Ze aten vrij snel anderhalf sneetje.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dan ga ik hem ook maar eens korstjes geven :D Kijken of hij die goed weg krijgt.

8. emmie

emmie Niet meer actief

hier vanaf 7 maand 1 broodje (licht volkoren) zonder korst + beleg

En later ook de korstjes en smulde er ook echt van...maar nu sinds een paar weken is het gewoon echt heel lastig om er een broodje in te krijgen...meneertje heeft er geen zin in! :(
    met veel moeite en afleiden en foppen krijg ik het erin maar dan vaak zonder korstjes...iemand nog tips?

Maar verder gaat de rest er super in hoor (fruit/ avond eten)
    alleen het broodje is nu een beetje een probleem...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Korst er van te voren afhalen en als knabbel tussendoor geven. Iets feestelijks van maken, zodat het leuk lijkt om te eten.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Emmie:

Geef je hem het broodje of pakt hij zelf stukjes? Ik heb bij Merel gemerkt, als ze het niet van mij wil aannemen, dan wil ze het graag zelf doen. Als ze zelf de stukjes kan pakken gaat het er zonder problemen in!

11. emmie

emmie Niet meer actief

ok! thanx voor de tips!
    ik geef hem nu zelf de stukjes idd, maar dat kan ik wel eens proberen ja! :D

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hier met 6.5 maand met brood begonnen
    met 7 maand ook de korstjes erbij en vlak daarna at hij ook al 2 boterhammen per keer

13. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,601
    0
    0
    hier wilde ze eerst wel redelijk een boterham opeten, maar ze is ziek geweest met veel hoesten en nu is de boterham echt een ramp..... ze eet nog maar een halve boterham en dan nog met afleiden met allerlei dingen etc.

iemand nog tips?

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@brigitte22: mischien eens een cracker of een beschuitje o.i.d. proberen ? En anders denk ik dat het vanzelf wel weer komt.

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Mijn dochter weigert ineens de korstjes te eten dat terwijl ze altijd alles opat. Kan het zijn dat ze weigert omdat er 4 tandjes doorkomen boven, dat het pijnlijk is?

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ontbijtkoek als afwisseling vindt mijn zoontje ook erg lekker

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vanaf welke leeftijd mogen ze onbijtkoek hebben? En dan "speciale" of gewone? Ik wil Nathan zo veel mogelijk smaken laten proeven.

Share This Page