hallo allemaal, vanaf wanneer kan je kindje voor op in het zitje op de fiets? Ze zeggen zodra ze zelfstandig kunnen zitten... mijn zoontje zit zelfstandig en valt heel af en toe nog om... is dat voldoende of?? wanneer gingen jullie fietsen? ons zoontje is nu 7.5 maand. het was zo.n mooie dag ervoor vandaag
eigenlijk moet ze zelf kunnen gáán zitten... En 9 maanden is zo'n beetje de aangehouden grens. Op de fiets krijgt je kindje heel wat klappen te verwerken, iedere oneffenheid wordt opgevangen met rug en nek (oneffenheden waar je je zelf amper bewust van bent) . Als je kindje op de grond zit en je geeft hem wat duwtjes, waar je kindje van wankelt, moet hij gemakkelijk terug kunnen veren als het ware, zonder om te vallen. Maar oke, ik heb zelf met beiden kinderen echt gewacht, rug en nekje zijn zo kwetsbaar....
Hier met 7,5 maand, wel even gevraagd bij het cb . Ons dochtertje kon wel uit zichzelf in zitstand komen.
Ik kreeg van het cb te horen vanaf dat ze stevig kon gaan zitten en niet omviel als je dr zacht een zetje geeft. De fysio zei een ondergrens van 9 maanden. Dochterlief was een vlotte. Uiteindelijk is ze toch pas met 10 maanden op de fiets gegaan, voor korte ritjes en niet te hobbelige wegen. En van daaruit opgebouwd.