Mijn man gaat wel eens alleen naar zijn geboorteland, dus naar familie. Dat is minimaal 2 weken weg van huis. Verder gaan we gezamelijk als gezin. Ik zou persoonlijk niet zo snel zonder hem weg gaan. Terwijl hij dat helemaal geen probleem zou vinden.
Ja hoor, prima. Als ie ook de kinderen een paar dagen de kinderen meeneemt, heerlijk rustig alle tijd voor mezelf
tuurlijk zou er echt geen problemen mee hebben, nu denk ij niet dat de mijne zoiets zou willen, die gaat liever met zn gezin weg die hij al weinig ziet. maar mocht het in vrage komen en het past compleet met geld en uren en weet ik wat. waarom niet. leuk toch ff mannen dingen doen. zonder dat ze rekening hoeven houden met kindjes en vrouw die iets anders willen.
Het is niet dat hij niet mag omdat ik bang ben dat hij gekke dingen gaat doen. Ik vind het nogal een wissel trekken op de ouder die thuis blijft. Nu voelt niet iedereen dat zo natuurlijk, maar het idee dat ik een paar dagen of weken alleen ben met de jongens is lichtelijk gekmakend Laatst wilde mijn man naar het buitenland om zijn familie te bezoeken. Hij was gevraagd om met zijn verjaardag daar te komen en het te vieren. Maar dan hebben de kinderen gewoon school, dus dat kan niet. Ik stelde december voor, maar nee zij wilden met zijn verjaardag. Ik zei prima, je mag gaan, maar je neemt de jongste mee. Die heeft nog geen leerplicht. Dat zag hij niet zitten, want de jongste is nogal een lastpakje af en toe Toen snapte hij meteen waarom ik het dan ook niet zag zitten dat hij weg zou gaan en ik alleen zat met die 2 rakkers. Bovendien vind ik het zonde van de vakantiedagen. Als hij 2 weken weg zou gaan, dan blijft er weinig over voor ons gezin. En bovendien: hallo, waarom willen zij het precies met zijn verjaardag? Misschien willen wij dat ook wel meevieren.
Ja, dat snap ik dan okk weer helemaal. Mijn jongste is ook eentje waar je niet 2 week in je eentje voor kunt zorgen zonder af en toe even gillend gek te worden. En toen ik 3 kleine kids had en een heel erge pnd hoefde hij er ook niet mee aan te komen.
Ik had er voorheen geen problemen mee (vriend ging b.v. elk jaar wintersporten met collegae), maar sinds ik fulltime voor dl zorg liever niet te lang (dan heb ik helemaal geen vrije tijd meer)
Mijn jongste heegt klassieke autisme, si,, prikkelstoornis etc en diabetes type 1. Daardoor erg afhankelijk en veel zorg nodig. Man werkt 3 ploegen en er zijn weken net als nu ( avond dienst) dat alles in mijn armen ligt. Van opstaan, naar school tot aan logopedie, kinderartsen, fysiotherapie, spelen, medicatie, koken, douchen, huishouden, hond etc. Toch lukt dit een week wel. 2 wk zou ik ook nog redden maar dan zou ik echt dood op zijn. Manlief zou dus 1 week weg mogen maar langer echt nie Heb normaal al geen vrije tijd maar naar bed brengen etc helpt partner altijd. Ook doet hij snachts de controles ( suikerwaardes) dat ik kan blijven liggen. Dat zou II dus zeker missen ( met nachtdienst doe ik deze zelf). Ook helpt hij redelijk in.huis wat ik ook zeker zou missen. Toch gun ik het hem. Ff der uit. Zelf kan ik niet weg omdat zoontje echt afhankelijk is van mijn.
Die van mij zou dat wel mogen, hij zou het niet snel doen denk ik. Ikzelf ben afgelopen vakantie een week zonder hem weg geweest, de jongens waren wel mee.
Ja ik snap helemaal dat je hem dat gunt! Ik gun het mijn man ook. Maar als er tegenover staat dat je instort dan is dat geen heel geslaagde vakantie...
Nope! Ik zou het idee alleen al opperen op zo'n moment echt erg vinden. Het getuigt niet van veel begrip voor de situatie van je geliefde als je dat bedenkt tijdens zo'n rot tijd. Want dan zou ik mij weer schuldig gaan voelen en een pnd is al zo heftig!
Ik ben twee keer voor langere tijd weggeweest, dus ja hij mag ook. Kwestie van vertrouwen en gunfactor..
Mijn man mag gerust weg maar als het ons hele vakantiebudget kost en dagen dan wordt er ernstig gepraat. Wij hebben het niet slecht maar kunnen ons geen extra reisjes veroorloven.
Hij is al 3x alleen weggeweest naar zijn moeder in het buitenland, waarvan 2x met een van onze kinderen. Ik heb daar absoluut geen problemen mee. Ook is hij een aantal keren in Turkije geweest voor een medische behandeling. Echt veel kost het ons niet, want hij verblijft dus gewoon bij z'n moeder en hoeft niet te betalen voor hotel e.d. Als het hele vakantiebudget eraan gaat zou ik dat wel jammer vinden omdat ik ook wel eens een keertje mee wil. Hoewel ik hem dan erg mis vind ik het soms heerlijk om ook gewoon eens alleen te zijn .
Ik zou liever samen gaan. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar gewoon omdat ik de wereld tegenwoordig soms wel eng vindt. Vooral vliegen, vliegvelden e.d. Ik weet het: je gaat sneller dood aan een auto-ongeluk. Maar toch... Dus de afstand en het vliegen zou me niet lekker zitten. Ik zou hem wel gewoon laten gaan en daar niet veel over zeggen. Maar een reisje wat dichterbij, zou voor mij dan toch prettiger voelen.
Ja hoor, goed idee, dan ga ik ook een keer met een vriendin. Hij gaat regelmatig een weekend met vrienden weg. zon 3x per jaar. Heerlijk toch, zon mannenvakantie. Snap best dat een man daaraan toe kan zijn. Liever niet langer dan een week en inderdaad een budget afspreken. We hebben een aantal ongeschreven regels: - geen gevaarlijke dingen doen - elke dag even contact opnemen - wel drinken maar niet dronken worden (dat doe je niet meer als je volwassen bent toch) - niet flirten en zeker geen verdergaande dingen - houd je aan het budget al die keren dat hij een weekend weg is geweest (zon 18x in 6 jaar tijd) heeft hij zich keurig aan de regels gehouden en kwam hij goedgehumeurd weer terug.
De titel van dit topic vind ik hilarisch: MAG jou(W) man zonder jou op vakantie? Mijn man is mijn partner, mijn gelijk dus. Ik ben niet zijn baasje. Dus er is bij ons geen sprake van 'mogen' of 'niet mogen'. Wij gaan met ons gezin op vakantie en daarnaast gaan we toevallig ook afhankelijk van elkaar met korte vakanties met vrienden.
als hij dat echt wil dan moet hij dat doen, maar liever niet eerlijk gezegd. we hebben 3 kinderen (best pittig) en ik zou dan zelf ook vrij moeten nemen van mijn werk. Ik zou het om die reden zelf ook niet doen, maar wel bijvoorbeeld 1 nachtje weg gebeurd regelmatig!
4 dagen ofzo prima! Maar 2 weken zou ik niet zien zitten hoor. Dat vind ik echt te lang. Gelukkig wil hij dat ook niet haha En een zuip vakantie zou ik ook niet chill vinden maar ook dat hoeft voor hem niet. Maar we gaan graag weekendjes weg. Met elkaar of apart met onze vrienden/zus/ouders etc