hm lastige. Al is het bij mij sowieso nee omdat de dichtstbijzijnde minimaal 25 minuten fietsen is Maar er even vanuit gaande dat het op 5 min ofzo is.... Even met een vriendje een ijsje halen zou ik geen probleem mee hebben (alleen zou ik dan zelf ook willen ) maar 31 kinderen zonder begeleiding echt gaan eten? Nee dat lijkt me geen goed idee. Maar als hij de ene week dat ijsje gaat halen en de andere week met de klas wil gaan eten weet ik ook niet hoe ik dat ga oplossen...
Nee, ik denk het niet. Ik fiets met school wel eens als hulpouder mee als ze met de hele groep (26 kinderen) ergens naartoe moesten fietsen en dan met zelfs 3 of 4 volwassenen is het nog flink opletten dat het veilig verloopt. Dat is dan ook vaak maar 5 tot 10 minuten fietsen. Kinderen gaan zich uitsloven, doen domme dingen enz. En ik verwacht dat ze zonder toezicht net zo doorgaan bij McDonalds. Hier hangt bij een cafetaria in de buurt van een middelbare school ook een bordje van max. 6 leerlingen ofzo per groepje. Zal niet voor niets bedacht zijn. Gewoon met een paar vriendjes/vriendinnetjes zou ik wel prima vinden.
Hier een nee, wij wonen in een stad net aan de rand van het centrum. Ze moet best veel grote straten oversteken om bij de mc donalds in het centrum te komen en dat vind ik gewoon te gevaarlijk. Helemaal als ze met een grote groep kinderen zijn, dan letten ze veel minder goed op. Zou ze naar de snackbar in de wijk willen had ik wel ja gezegd, maar dan alleen met haar vriendinnen en niet zo'n grote groep.
Update Nou, hij is net vertrokken We hebben uiteindelijk besloten om hem te laten gaan. Ook omdat de kids er zelf veel effort in gestoken hebben. Ze hebben een heel schema opgesteld met wie naast wie fietst en hebben ook de mcdonalds al gebeld om het aan te kondigen. Die vertelde dat ze gewoon naar de bovenverdieping konden gaan (of eigenlijk dat ze de hele bovenverdieping voor zichzelf konden hebben ). Ik heb uiteraard wel gezegd dat hij zich moet gedragen en het een beetje aangedikt (dat ze uit de mac gezet konden worden of dat zelfs de politie gebeld kon worden). Hij heeft ook zijn mobiel mee om te bellen als er iets is oid. Ben heel benieuwd hoe het gaat!!!
Nee, er is veel gedoe in de klassen dus dat zou zeker niet goed gaan. Mijn dochters zouden hier verdrietig van worden, óf van het gedrag van klasgenoten wat ze niet 'begrijpen', óf van het feit dat ze wellicht als groep aangesproken worden op negatief gedrag terwijl ze zelf niets zouden doen. Ik geloof niet dat ze zelf gek zouden doen, trouwens. Maar ik denk dat het een grote teleurstelling en veel gedoe zou worden.
Update 2 Het is helemaal goed gegaan. Volgens mijn zoon hebben ze netjes 2 aan 2 gefietst daarna zijn ze een uurtje bij de mac geweest en daarna hebben ze op het schoolplein gespeeld. Hij vond het fantastisch! Dat ze het zo goed hebben voorbereid gaf idd wel veel vertrouwen.
Top! En hoe goed is het voor die kinderen dat ze het vertrouwen ook hebben gekregen. Dit soort dingen zelfstandig doen kan zo tof zijn voor kinderen. Goed voor hun zelfvertrouwen!
Dochter deze maand 10 geworden wel hoor. Gaat regelmatig naar de bieb met vriendinnen ( ong 15 min fietsen) in het centrum. Ook al keer zelf met vriendinnen naar de stad geweest met kleedgeld en hebben toen ook in dees ad gegeten. Ook is ze al keer alleen met vriendin gaan zwemmen en bios geweest. Ze zit in groep 7 en de meeste kinderen zijn 11 of zelfs 12. Ze kan het prima allemaal. Ze is ook vrij zelfstandig, ondernement. Ze fietst sinds dit jaar zelfs alleen naar school met vriendin die haat ophaalt ( zoontje zit sinds dit jaar op andere school) Zoontje 8 durf ik niet eens alleen thuis te laten en gaat soms met vriendje naar de speeltuin. Hij heeft zeker meer tijd nodig Hij kan niet eens zelfstandig fietsen ( autistisch ook) dus ver komt hij ook niet. Hij zit nu in groep 4 en Sociaal emotioneel en met doen en late Is hij ook echt 6/7 jarige Het ligt dus erg aan je kind zelf