Mag jouw kind de tafel leegsnaaien bij een feestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door n4th4li3, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is nu niet echt Nederlands he zo'n doggybag:D

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter moet dat gewoon vragen, ik vind het niet netjes als ze gaan lopen snaaien en zeker niet als ze net een zakje chips hebben gekregen..

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier krijgt zoonlief (nog) een eigen bakje omdat ik bepaalde etenswaar te gevaarlijk voor hem vind, (gladde, grote etenswaar waar hij in kan stikken, het goed beheersen van het fijnkauwen laat nog wat te wensen over namelijk) dus hij krijgt zijn eigen sjippies (nibbits of bunnies) Hij weet dan ook dat dat van hem is en hij niet aan de andere chips mag komen. Het bakje kan ik vullen met hoeveel ik denk dat echt genoeg voor hem is en als het op is, dan is het op!

Soms eet hij zijn chips achter elkaar op, maar het gebeurt ook vaak dat hij het zo druk met spelen heeft, dat hij op zijn sjippies gewezen moet worden :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, onze zoon mag het niet. Nu is hij pas 2,5 en ik vind de dingen die op de 'volwassen' tafel staan gewoon niet geschikt voor een peuter. Hij krijgt in ieder geval geen chips en (zoute) nootjes e.d. Dus alleen al om die reden krijgt hij een eigen bakje met dingen die ik meer bij zijn leeftijd vind passen.
    Soms vraagt hij netjes om een (droog) toastje. (De dingen die erop kunnen hoeft hij niet.) Als hij dat netjes vraagt, krijgt hij er daar ook gerust ééntje van. En als hij niet te snel om een volgende vraagt, ook wel een tweede. Maar hij mag er niet om zeuren.

Dat zijn we nu trouwens aan het oefenen: hij mag aan ons (papa en mama) om eten vragen en ook aan de grootouders omdat hij daar toch geregeld is. Maar verder willen wij hem leren dat hij niet om eten 'bedelt' maar wacht tot hem iets aangeboden wordt. Dat kwartje begint nu te vallen bij hem. Wat het volgende gesprek met een collega van me opleverde over haar liga's:
    zoon: "Zijn die koekjes lekker?"
    collega: "Ja, ik vind ze wel lekker."
    "Ik heb nog nooit zo'n koekje op."
    "Oh nee?"
    "Nee.... Zitten er twee koeken in?"
    "Ja, dat heb jij goed gezien."
    "Ik denk ook wel dat die koekjes lekker zijn."
    :D Uiteindelijk heeft m'n collega hem uit z'n lijden verlost en gevraagd of hij ook een koekje wilde, haha. Maar ik vond het wel mooi opgelost door zo'n peuter van 2,5 die weet dat hij er niet om vragen mag, maar toch graag een koekje wil. (En als die zo oud wordt dan het niet meer schattig is, leren we het hem wel weer af ;))

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar dat is dan ook wat anders vindt ik.....;)
    Hahah ja die kids soms he:D zeuren om chippies en hebnen ze ze liggen ze daar:D

6. MLkids

MLkids Niet meer actief

Nee zeker niet! Iedere keer dat ze iets van tafel willen pakken moeten ze dat aan ons vragen, of er nou kinderen alles mogen pakken of niet. Daarbij wil ik wel dat de kids een grens hebben, dus niet constant blijven vragen om iets lekkers maar ook weten dat er andere mensen zijn die ook wat lusten en teveel snoepen/snacken niet goed is.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha hier is het zo erg dat als wij thuis of bij schoonouders tegen hem zeggen dat hij wel wat sjippies mag, dat hij precies weet waar ze staan en rent erop af alsof zijn leven ervan afhangt;):D

hij kan de zak chips niet zelf te pakken krijgen en alvast erin graaien, de chips staan altijd wel achter slot en grendel voor hem totdat wij een bakje voor hem vullen.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha ja hier soms ook de oudste die doet alsof ze nooit iets krijgt;)....maar ach het zijn kids he:D

Hier doen we wel eens op zondag....leuke film kijken en sjippes.....vinden ze super!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja tuurlijk mag dat!
    Nu zijn ze nog zo klein, maar zelfs nu pakken ze gewoon van de tafel. Ze klimmen dan gewoon op een eetstoel en eten dan mee!

snaaien/graaien is wat anders, dan corrigeer ik.
    Maar jeetje..ze mogen gewoon van de grote mensen tafel (..?..) mee-eten.

Ze horen er gewoon bij.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat meen je toch niet serieus?

Doggybags, serieus dat zouden ze moeten verbieden hahah ik vind dat zoiets raars :)

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahahah ja hier zijn we dat gewoon niet gewend he. :D
    Maar eigenlijk heb je gewoon betaald voor je eten, maar vraag me dan wel af of het nog wel te eten is thuis?...:p

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat is een Doggybag?

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb weleens een plastic klein bakje meegenomen naar een japans restaurant. Daar mag je geen eten verspillen en dat wilde ik ook niet! Was zo vol en het was zo lekker dat ik overgebleven sushi op mijn bord zo...floep...het bakje in liet glijden.
    Hahahaha.
    Ja hallo....het is sushi :)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Wat is daar nu zo raar aan?

Jij hebt betaald voor dat eten en het is van jou, is toch eigenlijk heel raar dat je voor eten betaald om het vervolgens te laten weggooien.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh ik wou juist dat het in NL wat normaler zou zijn :) Ik hou altijd zoveel over als ik uit eten ga, zo zonde dat dat allemaal de vuilnis in gaat. En ik heb er voor betaald, dan wil ik het opeten ook! :p

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hier mag hij wel wat hebben maar dat pak ik dan voor hem zelf. vaak is er voor kindjes speciaal wat neergezet. hij hoeft niet te snaaien dat vind ik niet netjes!

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Doggybag is wa jij stiekem gedaan hebt:p

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Moet je zo doen bij onbeperkt buffet bij de Chinees

Neem je gewoon 3 tasjes mee met 5 tupperware bakken die je meeneemt in de tasjes en inlaaien maar die gamba's whaha, zie het al voor me, want het is immers " onbeperkt eten/ zoveel eten als je wil voor €..." (Grapje natuurlijk ;) )

Mijn moeder is trouwens ook zo iemand die gerust zou vragen of ze haar left overs in willen pakken, ik zou dat niet durven hoor :)

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    In het andere toplocatie was als antwoord ja. Hier ff toelichting....

Als ze zelf hun eigen bakje(s) hebben niet, dan kan ze het gewoon vragen als ze iets anders wil. anders wel. En dan nog hoeven ze niet als gekken de tafel leeg te eten, maar juist omdat ik daar wat makkelijker in ben doet ze dat niet.

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Of ben je onbeperkt buffet eten bij de Chinees zeg je aan het einde vd avond gewoon " ik wou eigenlijk nog 5 borden gamba's eten, maar die krijg ik nu niet op, mag ik ze in een doggybag? Want het is toch all you can eat :p

Deel Deze Pagina