Mag jouw kind de tafel leegsnaaien bij een feestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door n4th4li3, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, misschien nog even ter verduidelijking: ik heb een nichtje welke continue loopt te vreten (idd staand bij de tafel. Vinger in de neus, vinger tussen de stukken kaas, half in de mond doen, weer terug leggen. Of toch dat onderste stukje worst willen dus met de snotvinger alles aanraken (thank god I am a vegatarian ;))

2. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    omdat die niet opletten/het niet uitmaakt/bij een ander ook nooit de rotzooi opruimen/iemand anders hun kind tot de orde laten roepen/problemen met het kind uit de weg gaan i.v.m. jankgedrag/.....

(zo, het zit me wel dwars he? :D )

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op de verjaardag van mijn schoonzus is altijd een familie waarvan hun dochter echt blijft pakken. Moeder geeft het haar ook gewoon.
    Handje gaat gerust 11x naar de bak met chips en dan niet 1 chippie nee een handje. Dan nog wat worst en toastjes en salade. En als de soep op tafel komt nog brood met soep eten en een toetje.
    Maar moeder en vader zelf snaaien niet.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee dat mogen ze niet. Niet omdat ze niet mogen snoepen, want als ze het vragen dan mogen ze van mij best iets pakken. Kinderen gaan al snel snaaien als er veel staat en daar heb ik een hekel aan. Ik zie het ook vaak op verjaardagen, kinderen die met z'n allen om een tafel staan en alles achter elkaar uit de bakjes graaien waarbij ouders niks zeggen over mate houden oid.

Als we op visite zijn moeten ze het netjes vragen, het liefst heb ik dat ze een eigen zakje krijgen. Anders vraag ik om een bakje zodat ik er wat in kan doen.
    Wij geven de kinderen altijd een zakje chips met verjaardagen en zetten daarna wat voor de volwassenen op tafel. Een kindje van vrienden van ons (10 jaar) eet dan mega snel het zakje leeg en gaat hem dan steeds aan tafel weer vullen. Ik vind dat echt niet netjes.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah ja herken je wel een beetje hoor.....
    Daarom denk ik ook nu wel eens....het zijn kids zeg. Die doen zo'n dingen wel eens.
    Maar toch is het gek dat de ouders het dan toelaten ....dat bedoelde ik dan meer.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sommige ouders vinden het ook schattig ofzo als ze hun kids zo zien vreten. Trots worden er kiekjes gemaakt of benoemd hoe goed kind X al kaas kan eten oid...

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Bij mijn familie is het erg. Zodra er dingen op tafel staan graaien jong en oud naar het eten en al snel is alles op. Nou heeft mijn nichtje de neiging om 5 dingen te pakken en het niet op te eten, dat vind ik niet kunnen. En tuurlijk moeten kleine kindertjes zich niet misselijk eten en blijven eten. Maar hier mogen de kinderen ook gewoon van tafel pakken hoor. Vind dat niet meer dan normaal.

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    In principe mogen ze best mee-eten van wat er op de "grote mensen tafel" staat. Maar geen bakjes o.i.d. toe-eigenen. Ook als het echt gaan snaaien/dingen naar binnen schuiven wordt grijp ik wel in dat ze ff rustig aan moeten doen of dat het wel genoeg is geweest.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@ts nou ze zijn dus over het algemeen net zo netjes he?
    @saja arm kind krijgt zo buikpijn man.....

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Okee, dit vind ik wat anders. Dit mogen ze van mij ook echt niet.

11. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hoe bedoel je Lov23? De kinderen van de mensen hier op het forum?
    Zo ja: Ja, gelukkig

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Over je stukje wat je schreef.....ik dacht dat het ging over die kindjes waar jij je aan ergerde op de verjaardagen...

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Naomi vraagt netjes als ze iets wilt en wij pakken het dan voor haar. Of zeggen; pak maar wat. Maar bij de meeste feestjes maken ze aparte bakjes voor de Kids

14. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ik bedoel ook kinderen waar ik mij aan erger.
    Dacht je dat ik het over mijn eigen kinderen had?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, waarom zouden volwassenen het wel mogen en kinderen niet? Die paar keer per jaar dat wij zo'n feestje of verjaardag hebben (niet vaak) mag het van mij. Meestal vraagt de oudste wel elke keer of ze wat mag pakken. Aangezien het maar zo sporadisch is heb ik er echt geen problemen mee.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja mijn kind mag best ook iets van de tafel pakken.
    Maar hij houdt vooral van gezond, tomaatjes en komkommertjes, dus dat scheelt. ;)
    Dan is het wel zo dat wij hem remmen, anders lijkt ie inderdaad op zo'n uitgehongerd kind over wie jullie het hebben.

Ik heb er ook een hekel aan als kinderen iets in de mond stoppen en dan weer terugleggen. Ieks!! :$

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja ze mag zelf pakken, maar ik let.wel op.wat ze pakt (bijv een chipje/stukje kaas en geen nootjes/dingen waarvoor ik haar te klein vind) verder mag ze 1 chipje per keer en geen hele hand en mag ze wat ze pakt niet terugleggen. En als ik vind dat ze echt wel genoeg heeft gesnoept gooi ik de rem erop

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn kinderen mogen ook van de hapjes pakken die op tafel staan, ik ou wel in de gaten of ze de boel niet leegraaien en wat je pakt eet je op. Ik heb er wel eens commentaar op gekregen van een vriendin dat mijn meiden niet eerst vragen of ze wat mogen pakken want haar dochter vraagtvdat wel bij ieder dingentje. Ik vind dat niet nodig. Doen wij toch ook niet.

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar het heeft er toch niet alleen mee te maken of ze dan een hoop binnen krijgen? Tenminste bij mij niet hoor, het gaat mij om het fatsoen wat je ze moet bijbrengen ookal heb je niet vaak zo'n feestje.

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Nu nog niet van toepassing, maar in de toekomst mag hij zeker wel iets pakken. Maar dan wel één ding per keer.

Ik vind het voor niemand kunnen om de hele tafel leeg te snaaien, oud of jong, dus onze zoon mag dat straks ook niet.

Deel Deze Pagina