Als ze t tegen die tijd vraagt mag ze wat pakken Mmm zit nu te denken eigenlijk doet ze dat al een soort. Gister waren we op visite stond er stokbrood weees ze er naar en zei ze die??
Ja, mijn kids mogen gewoon meesnoepen. Niet als er net een zakje chips is gegeven denk ik, maar normaal wel dus En dat gaat dus met beleid. Je hoeft ze niet in die chips te laten vallen he.. Ik vind dat als de gastvrouwheer iets op tafel heeft staan je daarvan mag genieten. En wat ik voor mezelf oke vind om te eten mogen mijn kinderen ooj. Muv nootjes.
Dat is ook zo hoor. Maar ik vind het zielig dat het kind geen halt word toe geroepen. Zeker omdat ze al zwaar overgewicht heeft en dat heb je toch ook als ouder zijnde op die leeftijd in de hand.
Nee zelf pakken mag niet. eerst vragen aan mij of papa en dan mag je het eventueel pakken tenzij ze van de gastvrouw een schaaltje krijgen wat per kind is, dan mag ze dat opeten wanneer ze wil natuurlijk ik ben zoiezo nogal streng met snoep etc blijkt in mijn omgeving. vind dat gewoon niet nodig werd ook gek aangekeken toen ik vorige week op de 1e verjaardag van dochter na de taart,''gezonde snaaierij'' op tafel had in plaats van chips en snoep. tja ieder zn ding
Maar wat is het verschil dan precies tussen......netjes en niet gelijk de hele schaal van tafel opeten ... Of het bakje wat je kind dat apart krijgt? Hoe leer je je kind dan dat het niet netjes is om maar je mond vol te proppen en het snel op te eten? Als je kindje een eigen bakje heeft heb je daar juist geen controle over?
Nee, hier mogen kinderen niet zelf graaien in schalen en borden op de tafel tijdens de feestjes. Ik zorg wel altijd voor een apart tafeltje voor kinderen met drinken en lekkere hapjes.
Ben ik met je eens hoor. Maar een bakje is echt voor hun wat daar in zit. Die inhoud mogen ze op eten. Dat wat op tafel staat moet gedeeld worden met de mensen die er ook zitten. Dus denk dat daar het verschil in zit. Mijn zoontje krijgt overigens geen bakje voor zich zelf.
Onze eerste is op komst, maar ik wil eerst dat ze het gaat vragen. Ook ik vind het vervelend als kindjes aan eten zitten en het terug leggen.
dit dus ongeveer. mijn kinderen lusten geen zoet, maar wel toast, stokbrood en chips. Als er geen bakjes voor kinderen zijn leg ik wat dingetjes op mijn bord en zeg dat ze die mogen opeten, aan tafel uiteraard. Snacken en rondlopen in andermans huis wil ik liever niet. Ik heb zelf vaak meer aparte dingen op tafel staan (geen chips oid), en veel tapas zijn net te pittig of te vet voor kinderen. Heb vaak meegemaakt dat een kindje iets pakte, in zn mond deed en dan terugspuugde op tafel omdat het pittig of te warm of te kruidig is. Dan heb ik liever dan de ouders zelf dingen opscheppen (ik geef iedereen een klein bordje voor de tapas), en hun kibd laten proeven.
Vind het een beetje vreemd om te zeggen dat je kind niets mag pakken, maar ondertussen zit iedereen om je heen wel gewoon die tafel leeg te snaaien. Het is je kind, die heeft toch net zoveel recht daarop als ieder ander? Omdat ze nou toevallig een kind zijn wil niet meteen zeggen dat ze zich niet kunnen gedragen ofzo.... Kijk als ze nou die hele tafel leeg eten en steeds een hapje ervan eten en terugleggen dat vind ik niet goed en best vies ook. Als elk kind dat doet, word het er niet echt lekkerder van. Maar af en toe wat pakken, waarom niet? Ook al hebben ze net een zakje chips op, tja misschien heeft de rest van de visite ook wel net chips gepakt, mogen die dan erna ook niks meer? Mijn zoontje mag best wat pakken, maar pakt dan vaak komkommer of tomaat enzo. Chips ook wel af en toe, maar hij weet dat daar een grens op zit.
Alleen openingspost gelezen maar ik vind kinderen die wat van tafel pakken geen stel graaiende hyena's . Ik vind dat kinderen van kleins af aan kunnen leren om netjes 1 ding te pakken nadat ze dat mij hebben gevraagd, ik zie ook echt het probleem niet van ze hebben net een zakje chips gehad, nou en? daarom willen ze misschien ook wel een blokje kaas niet alle kindjes houden van chips . Kijk ze hoeven niet constant aan tafel te hangen en te eten dat is niet nodig maar als ze mooi aan het spelen zijn en even langs komen voor wat lekkers vind ik dat geen probleem. Als ze nooit mogen pakken leren ze ook niet hoe het hoort en wat netjes is.
Nee zoonlief mag niet zomaar van de tafel graaien. Enkel als er iets voor hem staat, in een bakje, of als hij het eerst netjes heeft gevraagd. Hij mag geen chocolade en aangezien m&m's er altijd zo lekker vrolijk gekleurd en aantrekkelijk eruitzien....
Mijn kinderen mogen best wel wat van de tafel pakken, vind het een beetje raar om te zeggen '' dat is voor volwassenen '' nee dat is voor iedereen. Mogen ze de tafel leeg snaaien? Nee, ze vragen gewoon netjes of ze iets mogen hebben en dan ligt het er maar net aan wat ze daar voor al hebben gegeten of ik ja of nee zeg. Maar ik ga niet vragen aan de gastvrouw of ze iets speciaals voor de kids wilt maken, dat vind ik dan juist weer vreemd, gewoon eten en drinken wat er op tafel staat of wat er word geserveerd.
Ze mogen zeker van de tafel pakken. Mits het netjes gaat. Mijn oudste dochter houd bv niet zo van chips maar heeft liever komkommer/tomaatjes kaas of een wrapje met zalm etc en dat mag ze dan ook gewoon pakken. Wel even netjes vragen en niet achter mekaar door
Nog geen ervaring, maar ik denk dat het vragen of samen een bakje samen stellen wordt, zodat ze niet met snottervingers aan het eten zit, maar zelf mag aangeven wat ze wil hebben, en dat op haar bordje krijgt. 1 zo bepaald ik zelf hoeveel ze krijgt, 2 geen snottervingers sm is daar een beetje vies van, kan ik wel begrijpen, 3 ik hoop dat mijn kind niet als ongecontroleerd Hebbert alles naar binnen schrokt!
dit dus! ik vind het raar als het niet mag, iedereen is toch gelijk of er moet op voorhand gezegd worden wat voor de kinderen is en wat voorde volwassenen, maar geef de volwassenen dan wel geen chips en de kinderen stukjes wortel