Mag jouw kind de tafel leegsnaaien bij een feestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door n4th4li3, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee echt niet

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Mijn ervaring is dat de kinderen die alles maar binnen lopen te vreten thuis dus nooit een snoepje krijgen. En als ze dan de kans krijgen om wat lekker te kunnen pakken het het dus echt gaan op vreten.

Onze dochter mag zelf wat pakken. Zolang dit op een normale manier gaat.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja eigenlijk hoop je dan dat de ouders dezelfde normen en waarden hebben maar helaas....

Nou dan ga ik niet toekijken het is idd ons huis.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Energiedrankjes? Nee zeg...jeetje.
    Hier krijgen ze nooit fris......wel appelsap enz....
    En ja als we dan heeeeeel af en toe naar de McDonald's gaan of burger king dan mogen ze wel wat fris.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja, op een feestje mogen ze snoepen wat ze willen. ga daar niet miepig over doen. ze zijn 3 en 5. savonds willen ze vaak niet eens meer warm eten. slechte meoder, nou ja dat is dan maar zo. die paar keer per jaar mogen ze los. heel soms mogen ze dan ook wat sslokjes colavan mama der glas :$. kwa drinken hebben ze liever ranja. zijn ze dol op maar een dagje leven op pakjes drinken moet ook kunnen. ze bewegen en spelen vaak ook zon hele dag dus de verhouding is prima

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Snap je ....maar dus ook de hele tijd van alles in de mond duwen terwijl het voor iedereen is wat er staat en niet alleen voor de kids?
    Dat zal wel niet toch.?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    jammer maar dit verteld meer over de ouders dan over de kinderen .

Hier zitten mijn man en ik verdeelt om de "tafel" op verjaardagen juist omdat onze (autistische ) zoon anders gewoon aan tafel gaat zitten om zich er eens lekker achter te zetten.
    Aangezien wij verspreid zitten is er altijd 1 van ons in de buurt om hem (voor de triljoenste keer) uit te leggen dat hij best 1 ding mag pakken maar dat het niet de bedoeling is om alles op te eten.

Gelukkig hebben we iedereen de situatie uitgelegd dus als het een keertje mis gaat (omdat 1 van ons naar de wc is of toevallig even niet oplet) wordt dat 1- niet erg gevonden en 2- grijpen onze vrienden/familieleden zelf in.

Van de 'grote mensen tafel' mogen ze dus best iets pakken ;)
    - 1 ding tegelijk
    - goed nadenken wat je wilt hebben want aanraken = opeten.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze maken geen speciale snoeptafel voor de kindjes. eten vaak gewoon mee wat op de grote tafel staat. wrm mogen wij grote wel grijpe in die schale en de kindjes niet. als je de andere dagen gewoon fruit en savonds een gezonde maaltijd eet kunnen die paardagen echt geen kwaad per jaar

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Thuis krijgt ze sap (of yoki) mee naar school..
    En heel soms thuis nog een glaasje maar dat vind ik echt meer dan voldoende :)
    Maar op een feestje hoeft ze van mij echt niet continu aan het water of de thee te zitten.
    Je drinkt zelf toch ook wat lekkers uiteindelijk.
    Maar zoals ik me niet lamlazerus ga drinken.. Is het voor haar ook wel een keer genoeg. Maar goed.. Meestal valt het wel mee en laat ze d'r halve pakje staan tijdens het spelen. Dus per saldo zeg ik er meestal weinig van.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk dat lov23 vooral doelt op kinderen die in 10 minuten tijd se hele tafel leeg eten :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is toch niet zo ingewikkeld?

In mijn huis, gelden mijn regels en daar zeg ik dus wat van als het nodig is. Ik vind dat ook geen enkel probleem om te doen.

Wat een ander met zijn kind doet, moet hij of zij zelf weten. En nee, dat snap ik soms niet maar ik ga daar ook niet langer dan heel even over nadenken want het gaat met gewoon niet aan.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    die kinderen komen hier ook vaak op een feestje. dit zijn vooral de kindjes van ouders die zeggen, thuis snoept ze bijna nooit :D. of te wel wij hebben geen snoep in huis, kind krijgt thuis geen snoep en valt aan alsof ze in het paradijs zijn beland. mijn kinderen eten wel op wat ze nemen en anders is de prullenbak om de hoek. niks is zo vies als met die snothandjes grijpen in een bakje met kaasjes en worstjes, hapje nemen en terug leggen want hetsmaakt niet en dat de ouders dan niks zeggen :(

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maat dat zeg ik toch ook niet dat ze niet mogen eten daarvan?
    Als je leest wat ik aan je vraag staat er duidelijk dat ik me afvraag of jouw'n kinderen dat als ze willen gewoon heel de tijd mogen snaaien ....

Dat bedoelde ik. Niet of ze wel of niet van die tafel mogen eten....maar of ze netjes kunnen zijn.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja op verjaardagen drinkt ze idd ook pakjes, want dat kopen ze dan meestal voor de kids;)
    Thuis drinkt ze vrij veel water.....maar dat is zo ook gewend;)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar dat is nog niet wat ik vraag aan jou?

Hier snoepen ze thuis ook wel hoor maar niet te veel....ik vindt dat niet goed. En ik denk ook dat het kinderen eigen is om aan te willen vallen als er allemaal lekkers op tafel staat. Betekent toch niet dat ze thuis niks krijgen dan?

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    NEE. Kinderen kunnen vragen. Ik stoor mij hier ook altijd heel erg aan als ik op een verjaardag ben, alsof ze geen manieren hebben geleerd?? Sommige kinderen die pakken een hand vol van iets
    Ze mogen van mij best iets hebben, maar dan 1 stukje pakken en netjes vragen aan papa of mama.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Leegsnaaien nee..

Maar gewoon meeeten net als de rest van de gasten: ja

Ik heb waarschijnlijk geen snaaiers want als de kids ( ja ook die van 2) iets hebben gepakt van de tafel vragen ze daarna eerst aan mij of ze nog een keer iets mogen pakken. En dan zeg ik ja of nee.

De andere kinderen in de familie net zo.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bosi lijkt me ook een kwestie van opvoeden? Hier zeggen ze ook dank je en alstublieft...en geven ze een handje aan de dokter, tandarts enz....

Het is maar net wat je ze leert.

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje mag ook lekkers eten thuis...maar op een feestej staat er zooooveel tegelijkertijd op tafel..ja logisch dat hij dan zn ogen uitkijkt en zich niet kan bedwingen, maar ik leer hem echt te vragen...zeker niet zomaar graaien in bakken enz...en hij weet het ook goed..

van mij mag hij altijd een paar dingetjes kiezen en dna is het genoeg....als ie daarna nog wat vraagt, mag hij hooguit mnog 1 dingetje...en dan klaar..

en ja limonade mag hij gewoon, pakjes drinken etc ja hoor..prik...nou nee!

Vaak op de verjaardagen wara ik ben en in de familie, als daar kindjes komen die zomaar onwijs gaan snaaien, dan zegt altijd wel een tante of iemand zoiets als zozo heb je honger..en dan naar de ouders kijken of er wat van gezegd wordt....ik vind het ehct ongemanierd als kinderen zich zo gedragen...

Heeft egwoon met opvoeding te maken, netals Lov..idd ja mama ja mevrouw, dankjewel mevrouw etc etc

20. knap

knap Niet meer actief

Kwestie van op voeden tja.:(:(:(

Was alles maar zo simpel met het alleen opvoeden.:(:(:(

Kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen. :(:(:(

Uit eindelijk als ze groot zijn kan je zeggen of je het goed gedaan hebt en tot die tijd doen we allemaal onze best allemaal op onze eigen manier.
    ;);););)

Deel Deze Pagina