Hallo dames, Ben wel eens benieuwd naar de volgende dingen.. Mag jou kind....; Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Ja Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? Ja Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Meestal wel ja, maar niet 10x op een dag Dit is gewoon puur om nieuwsgierigheid, het is niet te bedoeling dat we andere moeders afschilveren met daar mag alles, tokkies, of daar mag niks. Hou het netjes alsblieft. Mijn antwoorden staan erachter.
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? nee Dvd kijken als ze erom vraagt? soms Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? nooit Zomaar in de kasten gaan? nee Op de xbox, wii of playstation? nee Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? nee
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Ja Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Nee Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee
Wat leuk om te lezen hoe verschillend we het allemaal doen. En om dat later ( hopelijk ) te zien dat ze toch allemaal goed terecht zijn gekomen.
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Ja, ze heeft een eigen dvdspeler afstandsbediening... de rest ruimt ze altijd netjes op Dvd kijken als ze erom vraagt? Niet altijd, 1x per dag meestal aan het eind van de dag als ik eten kook Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? Ja Op de xbox, wii of playstation? nee Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? ja
[ Mag jou kind....; Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? nee Op de xbox, wii of playstation? nee Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Meestal wel ja, maar niet 10x op een dag Hierbij heb ik het over mijn 3 jarige. Bij mijn 16 jarige zou mijn antwoord op alles ja zijn behalve bij de laatste vraag.
Mag jou kind....; Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? NEE Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? NEE Zomaar in de kasten gaan? NEE (alleen zijn eigen speelkast) Op de xbox, wii of playstation? NEE Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? NEE
Met de handjes aan de ramen? uhm ja ontkom je bijna niet aan Met de afstandsbediening spelen? Nee, is geen speelgoed, Dvd kijken als ze erom vraagt? soms, geen 10 keer per dag Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja, (alleen lust sven dat niet dus gebeurd niet) Zomaar in de kasten gaan? absoluut nee, Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? hij mag zeker een keeer boos zijn, maar als hij daarbij bv mij, mijn partner of hond gaat slaan dan is het afkoelen op de trap.
Met de handjes aan de ramen? nee (maar het gebeurt wel eens dan zeg ik dat ze er af moeten. Dus in princiepe geen straf) Met de afstandsbediening spelen? Nee... (idem als ramen. gebeurt wel maar moeten hem terug geven) Dvd kijken als ze erom vraagt? hangt van de situatie af. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? wat is veel. ik ben er dan wel redelijk makkelijk in als het feest is. maar wel eerst alle anderen. dus niet ongevraagd er aan. Zomaar in de kasten gaan? nee. ook wederom gebeurdt wel eens maar ik zeg dat het niet mag. bij herhalen en niet luisteren volgt er wel een time out. Op de xbox, wii of playstation? de oudste 2 wel ja. maar weer vragen en hangt van de tijd enz af. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? vreselijk driftig nee eigenlijk niet. maar ook dat hangt van de situatie af. sowieso niet meerdere keren per dag dan gaan ze maar op bed liggen.. maar ook dan wordt er gepraat om te kijken waarom ze driftig zijn.
Met de handjes aan de ramen? Ja al heb ik het liever niet. Maar met glazen in de woonkamer deur ontkom ik er niet aan. En kloppen op de ramen als papa thuis komt is natuurlijk gewoon leuk En vind het daarom niet erg. Met de afstandsbediening spelen? Nee, dat is geen speelgoed. Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja, maar met mooi weer is het buiten spelen. En word niet elke dag of de hele dag een dvd gekeken. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee Zomaar in de kasten gaan? Nee, dat is geen speelplek Op de xbox, wii of playstation? Ja maar ook niet dagelijks of teveel. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee Volgens mij ben ik wel een beetje een strenge moeder. Maar ben meer van de ''oudere'' stempel Met mooi weer zie ik de kids graag buiten spelen. En ook gewoon liever hun fantasie kwijt door middel van een pop/playmobil oid en niet voor de tv hangen.
Mag jou kind....; Met de handjes aan de ramen? Nee, maar geen straf als hij het doet, maar ik zeg dan gewoon dat het niet mag. ( en dat weet hij ook) Zie het nut er ook niet van in om het wel toe te laten hij is oud genoeg om te snappen dat je daar vanaf moet blijven. Als dreumes vind ik het een ander verhaal Met de afstandsbediening spelen? Hij zit er regelmatig aan en wil dan gaan zappen, maar als hij iets anders op wil hebben moet hij het vragen, hij is pas 3,5 en vind niet dat hij de regie over de tv dient te hebben Dvd kijken als ze erom vraagt? vd 10x wel Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? ligt eraan.. hij mag er best wat hebben, maar hoeft zich niet vol te vreten of hebberig/asociaal te doen, genoeg = genoeg, zoon kent weinig rem qua eten en gaat maar door als je hem geen halt toezegt. Zomaar in de kasten gaan? zijn eigen speelgoedkast wel, niet in de dressoir en andere kasten die van ons als ouders zijn Op de xbox, wii of playstation? ,Nee vind ik hem veel te klein voor. hij heeft wel een storio waar hij 30-60 minuten per dag op mag. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Als G driftig is is hij ook echt driftig en heeft dat consequenties ja. hij moet dan in de hoek staan en als hij zich weer normaal kan gedragen mag hij uit de hoek, hij beslist dan zelf wanneer hij vind dat hij weer normaal kan doen en zegt dan ook sorry voor zijn gedrag en doet dan weer normaal. doet hij dit niet dan gaat hij weer in de hoek, net zolang tot hij wel weer normaal kan doen
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Vaak wel Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja (maar wel in het normale, een ziek kind heeft niemand wat aan) Zomaar in de kasten gaan? Ja, alleen de kast met schoonmaakmiddel niet (zit een slot op) Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee
Mag jouw kind....; Met de handjes aan de ramen? Ja, zolang hij niet zo hard slaat of bonkt dat de ramen er zowat uitvliegen Met de afstandsbediening spelen? Ja Dvd kijken als hij erom vraagt? Ja (is hier alleen nog niet aan de orde want hij vraagt er niet om) Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? ja en nee, wat is veel? zo vlak voor het avondeten al zeker niet. Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Laat ik soms toe en het ligt er ook aan hoe die driftbui zich uit. Een beetje gillen en stampen vind ik niet erg, maar gooien of dingen proberen stuk te maken, nee!
Mag jouw kind.... Met de handjes aan de ramen? Ja hoor Met de afstandsbediening spelen? Nee, is geen speelgoed Dvd kijken als hij erom vraagt? Ja maar ze vraagt het zelden Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, ik zou niet weten waarom ze 'veel' taart zou moeten? Gewoon een stukje, net als ieder ander. Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Soms Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee
Op alles ja. Simpel antwoord heb kinderen in verschillende levens fase dus ja op alles kan niet er over jokken.