Mag jouw kind...?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Met de handjes aan de ramen? Ja
    Met de afstandsbediening spelen? Nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Als hij erom kan vragen ja hoor (nu 14 maanden)
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja
    Zomaar in de kasten gaan? Nee, alleen zijn speelgoed kast
    Op de xbox, wii of playstation? Nee
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Soms laat ik hem even lekker uitrazen, tot een bepaalde hoogte

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Met de handjes aan de ramen? Nee, de jongste doet het wel maar straks wil ik dat ook niet meer.
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Soms
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? 1 cupcake of 1 stukje taart ja, veel: Nee
    Zomaar in de kasten gaan? Nee
    Op de xbox, wii of playstation?Soms
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan?Ligt eraan. Ligt aan de leeftijd

asjeblieft

maar goed, zoals al eerder gezegd. Kind van ts is nog niet eens anderhalf. Ik neem aan dat een peuter of kleuter of ouder niet zomaar in alle kasten mag of lekker met z'n handen op het raam afdrukken mag maken.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee
    Zomaar in de kasten gaan? Ja
    Op de xbox, wii of playstation? Ja/soms
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zondder dat er consequenties tegenover staan? Ja/ af en toe als mama er geen zin in heeft:)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mag jou kind....;

Met de afstandsbediening spelen? nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? nee, niet altijd
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? nee, 1-2 is genoeg
    Zomaar in de kasten gaan? nee
    Op de xbox, wii of playstation? we hebben een wii maar zij weten niet wat het is (4,5 jaar en bijna 3)
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja maar ga maar wel even gillen op de gang (deur open)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dvd kijken als ze erom vraagt? Soms
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Veel taart en cupcakes...nee. Gewoon een kleine cupcake, en taart eten ze van mij mee.
    Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Een keer driftig zijn mag best, maar als het te gortig wordt staat er wel een consequentie tegen over.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Met de handjes aan de ramen? Nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Nooit om gevraagd, maar wel om tekenfilmpjes en dan is het antwoord ja.
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Niet meer vanwege lactose intolerantie.. Edit : ik zag het woord veel niet, nee nooit gemogen. Gewoon 1 stukje taart of 1 cakeje.
    Zomaar in de kasten gaan? Nee, alleen in eigen speelgoedkist.
    Op de xbox, wii of playstation? Niet in huis, wel een tablet en daar mag mijn zoon een uur per dag op spelen. (geen internetverbinding!)
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja, maar blijft hij er te lang in hangen dan mag hij naar gang vertrekken om af te koelen...;)

Goh wat ben ik streng :)

(Ps ik heb een baby van 5 maanden en een zoon van bijna 4 jaar dus het geldt allemaal nu nog even alleen voor de oudste..)

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier idem

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mag jou kind....;

Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee
    Op de xbox, wii of playstation? Nee
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee.

Poeh, best streng zo te zien.. Moet ook wel tegeven dat hij voor sommige dingen nog te jong is... ;)

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mag jou kind....;

Met de afstandsbediening spelen? NEE
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee max 30 min tv per dag
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? NEE
    Op de xbox, wii of playstation? Alleen zijn eigenspelletjes met kinect
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik verbaas me dat ik een van de weinige ben waarbij mijn 3,5 jarige niet aan de ramen mag komen en kasten. :)
    Ik zie het nut er echt niet van in om hem zijn besmeurde handen op de ramen te laten zetten, kan ik elke dag de ramen wel wassen ;)
    En wat is er leuk aan voor een kind om aan de ramen te zitten :( Maar bij een baby/dreumes kan ik er nog inkomen, maar zo gauw ze het snappen dat het niet mag mag het ook niet meer.

Hier mag hij ook niet met de handen op het tv scherm pakken, zie ik ook veel kinderen doen in omgeving..

11. Maia

Maia Niet meer actief

Dvd kijken als ze erom vraagt? soms
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? ze mag wat meer dan normaal, maar dan nog zitten er grenzen aan
    Zomaar in de kasten gaan? Ja
    Op de xbox, wii of playstation? soms
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? ze mag best even driftig worden, maar als het door blijft gaan zitten er consequenties aan. En het hangt er vanaf hoe, soms is ze driftig in haar eentje, soms moeten wij het ontgelden en bij dat laatste heeft ze wat sneller een grens bereikt ;)

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dvd kijken als ze erom vraagt? Doet ze nooit
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? niet veel, normaal
    Zomaar in de kasten gaan? nee
    Op de xbox, wii of playstation? nee (ze mag wel af en toe is spelletjes op de smartfoon doen)
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ze is echt nooit driftig, kan wel is zeuren en dan negeer ik haar meestal.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o ik zeg niet snel nee
    alles wat er staat zeg ik ja op
    maak me niet druk
    alleen geen drift buien haha maar ja overal slaan we ons door heen

14. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Op alles ja, muv de kasten en het driftige.
    Kasten heeft nu ook nog een reden. Hij is anderhalf. Dûhh. Maar daar heb ik later geen problemen mee hoor.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dvd kijken als hij erom vraagt? Ja

Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, maar Aiden is sowieso niet zo'n liefhebber van taart of cupcakes.

Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet.Tablet hebben we wel en daar mag hij soms wel op,

Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Mag jou kind....; 2,5jr

Met de handjes aan de ramen? Nee, niet meer sinds hij bewust is dat het dan vies wordt
    Met de afstandsbediening spelen? Ja, maar doet hij niet aangezien ik het nooit verboden heb
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Als er nog niets anders gekeken is wel
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Alleen delen met mij, 1 stuk is genoeg
    Zomaar in de kasten gaan? Alleen in diegene waar hij wat te zoeken heeft
    Op de xbox, wii of playstation? Nog niet van toepassing
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nog nooit voorgekomen

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Met de handjes aan de ramen: ja
    Met de afstandsbediening spelen: nee ik vind dat geen speelgoed
    Dvd kijken als hij erom vraagt: ja
    Op een verjaardag veel cupcakes en taart eten: ben met een verjaardag niet zo stipt, maar hij hoeft zich niet ziek te gaan eten.
    Zomaar in de kasten gaan: nee alleen in zijn eigen speel goed kast en twee
    knutsel lades
    Op de xbox, wii of playstation: ja
    Zich driftig gedragen zonder consequenties: nee

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter (bijna 3) mag niet aan de tv komen (wat niet betekent dat ze het ook niet doet ;)), omdat dat gewoon nergens voor nodig is.

Ze vindt het wel erg leuk om op het raam te kloppen als haar vader buiten is, dus zodoende mag ze wel aan de ramen zitten.

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Mag jou kind....;

Met de handjes aan de ramen? Nou liever niet haha
    Met de afstandsbediening spelen? Wel op andere zender maar niet spelen
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja, maar niet hele dag
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Veel... tja iets meer dan normaal
    Op de xbox, wii of playstation? Heeeeeeel soms
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ligt aan drift.

Dit gaat over de kleine van 5jr

20. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Met de afstandsbediening spelen? Ja maar dan alleen de oudste
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja
    Zomaar in de kasten gaan? Eerst vragen en zeggen waarvoor
    Op de xbox, wii of playstation? We hebben een Wii en daar mag de oudste soms even op spelen
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ik waarschuw altijd 3x en bij de 4e keer gaan ze de op de straf stoel. Dus ze hebben verschillende keren de kans om weer lief te zijn;)

Deel Deze Pagina