Met de handjes aan de ramen? Nee Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Soms Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Hebben wij niet. Op de iPad soms. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Soms
Dochter is 3,5 Met de handjes aan de ramen? Niet onnodig, als ze bv pappa ziet in de tuin doe ik niet moeilijk.. Met de afstandsbediening spelen? nee, is geen speelgoed Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee, anders blijft ze zeuren, hier wordt in principe alleen tv (en dvd valt daar onder) gekeken tussen 5 en 6 als we eten koken. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, ze mag gewoon een stukje, net als iedereen. Zomaar in de kasten gaan? Hangt van de kast af. En haar eigen kasten sowieso. Op de xbox, wii of playstation? Ze weet niet dat we die hebben... spelletjes op de smartphone mag ze af en toe. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ze is werkelijkwaar zelden tot nooit driftig...
Mag jou kind....; 3.3j Met de handjes aan de ramen? Ja hoor.. vieze ramen intereseren mij niet. Met de afstandsbediening spelen? Nee. Die raak ik anders kwijt. Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja hoor. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee. Een klein stukje en meer niet. Zomaar in de kasten gaan? Nee. Op de xbox, wii of playstation? Ja. Playstation. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee. Na de zoveelste driftbui hangen er wel consequenties aan. De jongste is nog te jong.
Dochter bijna 10 Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja (niet altijd) Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? nee Op de xbox, wii of playstation? Ja Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? nee
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Nee, wel een oude als speelgoed. Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee, TV kijken is gelimiteerd. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, maar KMA. Koemelkvrije dingen mag ze pakken wat ze wil bij dat soort gelegenheden. Zomaar in de kasten gaan? Ligt eraan welke kast en wat erin zit Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee.
Met de handjes aan de ramen? Nee. Ik zal niet boos worden, maar ik zeg er wel wat van als ik het zie. Met de afstandsbediening spelen? Nee, dat is geen speelgoed. Dvd kijken als ze erom vraagt? Alleen als ik eten kook. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, gewoon een stukje net als iedereen. Zomaar in de kasten gaan? Nee, alleen de eigen speelgoedlade. Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Bij vreselijk driftig staan er altijd consequenties tegenover. De hoek in de gang om eventjes af te koelen. Als ik de andere antwoorden zo lees voel ik me ineens heel erg streng hihi. Maar hier blijkt dat de kinderen baat hebben bij zulke grenzen/regels en ze zullen die bij anderen thuis ook niet snel 'overtreden'.
Met de handjes aan de ramen? Daar kan hij (nog) niet bij, maar zal daar niet moeilijk over doen. Met de afstandsbediening spelen? Nee. Hij heeft een eigen afstandsbediening. Dvd kijken als ze erom vraagt? Dit vraagt hij nog niet. Maar vraagt wel om Mickey Mouse of Nijntje op de tablet. En dit vinden we prima, meestal na etenstijd kijkt hij 1 aflevering van Mickey Mouse clubhuis. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Hebben wij niet. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Hij is zelden driftig en vind hem nog te jong om te "straffen" een duidelijke nee is voldoende.
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Ligt eraan Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Nee Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee
Met de handjes aan de ramen? Nee. Ik vind het niet nodig, en soms gebeurt het uit enthousiasme natuurlijk wel, als man thuiskomt bijv. Met de afstandsbediening spelen? Nee. Dvd kijken als ze erom vraagt? Meestal wel, of wij willen net zelf tv gaan kijken. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, hij hoeft zich niet dik te eten, vind ik onnodig en onbeschoft. Zomaar in de kasten gaan? Nee. Op de xbox, wii of playstation? Wij hebben het geen van drieën. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee. Ik ben best een strenge moeder geloof ik, als ik het vergelijk met de rest. En jullie houden allemaal van ramen wassen?
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Het zijn hier meer YouTube filmpjes waarom gevraagd wordt, en dan is het antwoord soms. Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nou, niet 'veel'. Maar een stukje taart vind ik prima Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Soms wel ja, dan negeer ik hem gewoon.
Met de handjes aan de ramen? Ja, maar voor de veiligheid (erop slaan) weer niet. Ben bang dat hij er doorheen gaat. Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, gewoon een klein stukje voor hemzelf of van ons mee eten en dan is het klaar. Zomaar in de kasten gaan? Ligt eraan wat voor kast, maar als hij het leuk vind en het niet gevaarlijk is, prima. Op de xbox, wii of playstation? Ja, maar hij is er nog te klein voor momenteel. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Hij mag best boos worden van mij, maar overal boos en nukkig op reageren zonder iets te zeggen, dat vind ik niet goed. Komt gelukkig niet vaak voor, en vaak weet ik wel waarom hij boos word. Maar soms is hij al boos zonder dat er iets is gebeurd, ga dan eerst maar even afkoelen.
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Soms Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Hebben we niet Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee nergens voor nodig hij mag rustig even boos zijn maar vreselijk driftig niet
Met de handjes aan de ramen? Liever niet maar geen ramp Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja soms wel soms niet Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Gewoon normaal een stukje Zomaar in de kasten gaan? Nee maar wel in hun eigen deel vd kasten Op de xbox, wii of playstation? soms, we hebben dans en zing spelletjes en doen dit soms op zondag Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee dan volgt er straf
Met de handjes aan de ramen? Ja, dat voorkom ik gewoon niet met die grote ramen in huis....(en mijn twee grote honden kan ik het ook niet verbieden) Met de afstandsbediening spelen? Nee Dvd kijken als ze erom vraagt? Niet altijd, 1x per dag meestal aan het eind van de dag als ik eten kook Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? 1 cupcake of een stukje taart. Maar meestal wil hij het toch niet (lust geen slagroom, en mag geen chocolade) Zomaar in de kasten gaan? Alleen in 'zijn' kasten, ik heb een kast met 8 deurtjes, in de onderste 4 mag hij altijd komen want daar ligt een gedeelte van zijn speelgoed en knutselspullen. Op de xbox, wii of playstation? nee, maar dat komt omdat ik nog geen spel heb voor hem. Als hij er groot genoeg voor is mag hij een half uurtje per dag. Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee
Met de handjes aan de ramen? Ja Met de afstandsbediening spelen? Ja (maar ze mag er niet mee gooien en als wij iets aan het kijken zijn leg ik hem weg of haal de batterijen eruit) Dvd kijken als ze erom vraagt? Ze kan nog niet praten maar zodra ze dat wel kan mag ze best eens een dvd'tje kijken hoor! Alleen niet de hele dag lang (behalve als we er een keertje pyjama-film-zondag van maken of iets ) Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Wat is veel? Op haar eigen verjaardag zal ik haar meer laten eten dan op andermans Zomaar in de kasten gaan? Nee Op de xbox, wii of playstation? Als we een leuk spelletje voor haar zouden hebben wel Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja, maar ze is nog jong. Zou niet weten wat voor consequenties ik zou moeten geven.. Is af en toe negeren ook een consequentie? Zo ja: nee Zodra ze ouder is zal ik minder tolerant zijn
Met de handjes aan de ramen? nee, ik vind dat niet nodig maar als het een keer gebeurd is het geen drama. Met de afstandsbediening spelen? nee Dvd kijken als ze erom vraagt? ja Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? nee Zomaar in de kasten gaan? nee Op de xbox, wii of playstation? ja en nee, ligt eraan hoe oud ze zijn Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? jawel, maar na 1x waarschuwen moet het klaar zijn. zal ik echt zo'n strenge moeder worden of valt het mee?!
Waarom ben je er benieuwd naar? Aan de ramen komen vind ik totaal niet erg, doe ze vanbinnen meestal toch 1x per week/ soms 1 keer per 2 weken. Ze vind het interessant en ja ze is nog klein maar oudere kinderen wat hier vaak komen zitten ook aan de ramen, een beetje glassex en is het is weer schoon. Dat van in de kasten, ze gaat overal in dingen waar van ik niet wil waar ze aangaat heb ik ergens anders staan. In kastjes zitten oude pannen waar ze mee wil spelen en in andere kastjes zit niks gevaarlijks ofzo, ook gaat ze altijd in de tv kast om de dvd's eruit te halen vind ik echt niet erg. Met dat van de taart vroeg ik nav een verjaardag waar we waren van mijn nichtje zij heeft nog geen kinderen en had 4 taarten gebakken en wel 40 cupcakes die cupcakes stonden op tafel steekt kinderen de oogjes uit, 1 meisje wat daar was had zelf 3 stukjes taart gegeten en haar kleintje mocht er maar 1, prima als zij dat vind maar het staat op tafel voor te pakken dan zou mijn kind er heus wel een stuk of 4 mogen niet achter elkaar natuurlijk. Een verjaardag heb je ook niet iedere dag.