Mag jouw kind...?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zie zulke dingen dus ook écht NOOIT! Dan vraag ik me af, als ik zulke dingen lees, gebeurt het hier niet? Of ben ik zo oblivious?!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik wilde in die kast.. dan zie je dat. Voor de rest kan het me geen bal schelen wat andermans kind uitvoert, zolang het mij maar niet belemmert of ze mijn kinderen erin meetrekken.

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik begrijp je punt heel goed, het is ook niet zo dat ik andere raar of anders aankijk omdat ze andere regels hebben. In de kasten mag ze gewoon ze ziet het mij immers ook doen, alleen waar ik nie wil dat ze aangaat zet ik weg. Ik snap ook best dat andere dat niet doen en dat ze moeten leren dat het niet mag. Wat betreft de ramen, jij ziet er het nut niet van in respecteer ik, zo zijn er vast vele andere ouders. Ik til er niet zwaar aan omdat ik niet vaak thuis ben met mijn studie en stage, de dagen dat ik wel thuis ben heb ik zoiets ach laat haar lekker spelen als ze het leuk vind, ik moet al genoeg tijd missen. En ik snap dat het overkomt alsof mijn kind alles mag maar dat is echt niet zo. Zo heb ik liever dat iedereen de schoenen bij mij thuis uitdoet. En daar zullen andere weer luchtiger over zijn.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dat van die handjes in de winkel, dat sta ik natuurlijk niet toe, wat mijn kind thuis mag dat hoeft bij andere niet. Bij andere mag ze niet aan de ramen of overal in de kasten. Andere zijn daar niet van gediend dat geef ik haar zeker mee.

Zo ben ik ook opgevoed, thuis mocht veel en bij andere kon ik me heel goed gedragen.

5. Met de handjes aan de ramen?
    Nee. Ik zeg er gelijk wat van. Mag ze niet. Na paar x waarschuwen straf. Vind ramen zemen geen lolletje.

Met de afstandsbediening spelen?
    Nee. Een afstandsbediening is geen speelgoed. Net zoals sleutels. Mijn telefoon en andere dingen die van ons zijn.

Dvd kijken als ze erom vraagt?
    Ja als ze nog niet teveel tv heeft gekeken.

Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten?
    Cupcakes of taart. 1 stukje van 1 vd 2.
    Andere dingen zoals chippies of nootjes wel meer.

Zomaar in de kasten gaan?
    Nee alleen dr eigen kastjes. Niet die van pappa en mamma.

Op de xbox, wii of playstation?
    Nee.

Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan?
    Soms laat ik dr ff uitrazen als ze zo boos is. Maar daarna wordt er wel over gesproken. Ik doe niet alsof het niet gebeurd is ofzo.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zo'n meisje hadden wij vandeweek hier te spelen..
    De dames wilden een lolly dus ik vroeg of ze dat al ocht van d'r moeder.
    (Uitgaande van dat ze 2 grote broers heeft.. Ging ik er vanuit dat het wel goed zat maar toch maar even gevraagd)
    En het antwoord: ja hoor, ik mag altijd alles van mijn moeder!

Ik vind dat nooit zo fijn.. Want wij zijn best streng en ik heb geen zin om andermans kind continu te moeten wijzen op dat dat bij ons thuis niet het geval is.

Maar eh.. Ze mag van mij elke dag komen spelen.. Heb er geen kind aan gehad.
    Vroeg netjes of ze nog wat mocht drinken en heeft verder gewoon heerlijk gespeeld. Eerst boven op de slaapkamer en daarna samen onder de tafel in de woonkamer.

7. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Met de handjes aan de ramen? Ja
    Met de afstandsbediening spelen? Nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee, niet veel wel een beetje
    Zomaar in de kasten gaan? Ja (maar veel hebben een kinderslot of zijn te zwaar om gemakkelijk open te trekken)
    Op de xbox, wii of playstation? Nee (zelfs al zouden we dat hebben)
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja op deze leeftijd wel.

Tja ik heb een ventje van 15 maanden... Over een jaartje of twee zien mijn antwoorden er heel anders uit.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

NEE

Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja, maar soms wil ze 2/3 keer achter elkaar kijken en dat vind ik dan niet ok.

Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja

Zomaar in de kasten gaan? NEE, geen een kast mag ze inkomen eigenlijk.

Op de xbox, wii of playstation? Nee, is ze nog te klein voor. Ben zelf wel een gamer.. Dus ze zal er wel vrij snel mee in aanraking komen.

Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan?
    Nog wel meestal, ze word 2 in mei. Als het onterecht is zonder dat ze moe is of puur vanuit verwent gedrag word ik wel boos..

9. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met de handjes aan de ramen? Nee. Als het een keertje gebeurt zal ik hem er niet voor straffen, enkel op wijzen dat het niet mag.
    Met de afstandsbediening spelen? Nee, als hij die ergens vindt (meestal ligt die opgeborgen, maar soms vergeten we het 's avonds wel eens) komt hij ze ook braaf afgeven.
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Vraagt het vrijwel nooit, enkel als hij ziek is en dan mag hij het wel.
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Doet hij niet, vindt het allemaal wel lekker, maar stopt na een normale hoeveelheid vanzelf.
    Zomaar in de kasten gaan? Nee
    Op de xbox, wii of playstation? Wij hebben het geen van drieën.
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Hij mag best boos worden, maar mag dan niet met dingen smijten (slaan of zo doet hij sowieso niet), als hij dat doet, krijgt hij een time-out.

Wij hebben van nature een heel makkelijk en braaf ventje. :)

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Met de handjes aan de ramen? Nee vind ik niet nodig en vind het gevaarlijk.

NEE dit is geen speelgoed.

Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja, maar dit wil hij niet vaak..

Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja daar is het feest voor

Zomaar in de kasten gaan? Nee, dat mag niet.

Op de xbox, wii of playstation? nvt hij heeft er op dit moment denk ik nog geen benul van dat die dingen bestaan ha ha

Nee

11. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Duurt nog even maar:

Met de afstandsbediening spelen? nee
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja
    Zomaar in de kasten gaan? nee
    Op de xbox, wii of playstation? Nee
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? nee

12. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Met de afstandsbediening spelen? Ja
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? nee
    Zomaar in de kasten gaan? ik laat het oogluikend toe.. maar heb het liever niet. toch zeg ik er meestal niks van.
    Op de xbox, wii of playstation? nvt
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? komt eigenlijk zelden voor en als ze het doet.. dan negeer ik het gewoon. je mag immers ook wel eens moe zijn of niet lekker in je vel zitten ;)

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Met de handjes aan de ramen? Nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee niet altijd een keer per week
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee
    Op de xbox, wii of playstation? Ja
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja

14. Onje

Onje Niet meer actief

Mag jou kind....

Met de handjes aan de ramen? nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? ligt aan het moment
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? wat is veel? Ze mogen zich niet misselijk eten
    Zomaar in de kasten gaan? nee
    Op de xbox, wii of playstation? nee
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? inprincipe niet maar als het zich uit nav veel verdriet dan ga ik er anders mee om dan wanneer de drift ontstaat door bijv niet luisteren/zin niet krijgen [\B]

15. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Nee, anders wilt hij de hele dag tv kijken. Hier mag hij af en toe een filmpje kijken op de laptop. Meestal in de ochtend en tijdens het koken een half uurtje.
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ja, maar wat is veel. Op een gegeven moment is het ook genoeg.
    Op de xbox, wii of playstation? Nee
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja

16. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Met de handjes aan de ramen? Nee
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Soms wel, soms niet
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee
    Op de xbox, wii of playstation? Nog nvt.
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Ze mogen wat taart en ook wel cupcake eten, maar niet veel en afhankelijk of er niks in zit waar ze allergisch voor zijn.
    Zomaar in de kasten gaan? Ja, maar niet alle kasten.
    Op de xbox, wii of playstation? Ja samen met papa
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Ja, Afhankelijk wat de aanleiding is van een driftbui. Is het omdat ze, bijv, geen snoepje krijgen, dan mogen ze uitrazen op de gang.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Met de handjes aan de ramen? Nee, liever niet, heb in een winkel gewerkt waarbij al die "vervelende" kinderen steeds met hun vette vingers overal aankwamen dus een tik aan overgehouden, het is ook niet nodig om eraan te zitten. Ze krijgen geen straf ofzo maar vraag gewoon of ze niet willen doen.

Met de afstandsbediening spelen? Nee, sinds heel kort mag de oudste (bijna 6) soms na vragen aan mij hem eentje hoger zetten (kanaal) en ik vraag altijd aan ze of ze de tv willen uitzetten (aan de tv zelf) dus dat wel, maar zomaar uit zichzelf niet dus. Mijn kids hebben geen tv op hun kamer en ook nog lang niet nodig, misschien over een jaar of 2 eens aan gaan denken kan ik nu nog niet zeggen, de oudste is nu 6 en vind het onzin!

Dvd kijken als ze erom vraagt? Ja als ze een filmpje willen kijken mag dat wel, als het overeenkomt met de planning zeg maar.

Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? nou ze mogen niet VEEL cupcakes of veel taart eten, gewoon het kleine stukje wat ze krijgen en meer niet.

Zomaar in de kasten gaan? Nee ze mogen hier niet zelf iets in de kast pakken, als ze iets willen dan kunnen ze het vragen, en als dat antwoord dan ja is pak ik het. Ze kunnen er zo bij maar mogen het gewoon niet.

Op de xbox, wii of playstation? We hebben een xbox en soms spelen we samen in het weekend een spel ermee, maar dan samen en niet alleen, en we zetten hem al helemaal niet alleen aan en al helemaal niet zonder te vragen.

Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? ach mijn jongste kan wel eens een diva zijn, ik ga er niet elke keer op in omdat je ook niet alles meteen heel negatief moet laden (verkeerd gedrag teveel aandacht geven werkt namelijk ook verkeerd) soms als het meevalt negeer ik liever haar gedrag even maar gaat het tever of is ze echt te brutaal tegen mij dan word het een retourtje trap.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha i feel you, snap gewoon niet waarom dat "moet" zoiezo van de tv blijven ze gewoon af, ze mogen hem aan / uitzetten als ik het vraag aan ze en meer niet, hebben ze ook niet nodig.

Voel me wel streng als ik dit topic lees LOL! :p

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Met de handjes aan de ramen? Nee (doet ze eigenlijk ook nooit)
    Met de afstandsbediening spelen? Nee, speelgoed genoeg. ;)
    Dvd kijken als ze erom vraagt? Meestal wel
    Op een verjaardag veel cupcakes of taart eten? Nee. Ze mag natuurlijk wel een stuk taart of een cakeje, maar ze hoeft zich niet vol te eten aan taart of cake. ;)
    Op de xbox, wii of playstation? Ja, met beleid, dus niet uren aan een stuk.
    Zich wel eens vreselijk driftig gedragen zonder dat er consequenties tegenover staan? Nee. Schreeuwen/stampvoeten etc. doen we niet. Of ze moest goed ziek zijn ofzo, dan ben ik er iets losser in.

Ahum...op het meeste nee, dus. Ben ik nou zo streng? :p

Deel Deze Pagina