"Mag" jouw man een (beste) vriendin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderbloem, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn man zijn ex was zijn beste vriendin. Vond ik wel raar hoor, stonden we op een feestje ging ze hem knuffelen en een kus op zijn mond geven omdat ze nog zoveel van elkaar hielden als vrienden ofzo. Heb ik wat van gezegd. Ik ben totaal niet claimerig en ik vertrouw hem prima maar je gaat hem niet op zijn mond zoenen. In de loop der jaren is het vanzelf verwaterd. Hij spreekt haar soms nog eens op een feestje. Maar ik heb hem niets verboden ofzo....dat verwateren ging vanzelf.

Overigens heb ik geen mannelijke vrienden. Ik ben meer een meiden persoon ;)

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als hij die al gehad zou hebben voor onze relatie, geen probleem. Maar als hij nu een vrouw zou leren kennen en daarmee heel close wordt dan zou ik dat toch niet heel oké vinden nee. Als stellen onderling prima, maar alleen hij en haar.. Tsja..

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man heeft een vrouwelijke oud studie genoot waarmee hij elke week gaat squashen. Ik heb daar totaal geen problemen mee.
    Als ik bang ben dat mijn man vreemd zou gaan, kan ik hem beter in huis opsluiten. Wanneer iemand vreemd wil gaan gebeurd dat toch wel.
    Daarnaast ga ik echt niet voor mijn man beslissen met wie hij wel en niet om mag gaan. Ik heb 2 kinderen in huis en niet 3! Hij is volwassen genoeg om daarin keuzes te maken. Net als dat ik dat ben.

4. Tienn

Tienn Niet meer actief

Jahoor, geen probleem. Ik heb zelf ook bijna alleen maar mannelijke vrienden.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Weer een eye opener, dit topic. Nooit gedacht dat ik zo meegaand was, maar ik heb er dus helemaal geen problemen mee dat mijn vriend vriendinnen heeft. Hij spreekt zelfs nog regelmatig met zijn ex af. Geen problemen mee, ik vind dat ook een topvrouw.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Als hij al een beste vriendin had gehad voor dat we bij elkaar kwamen, dan had ik prima gevonden. Tenslotte horen ook zijn vrienden bij het 'pakketje'.

Maar als hij nu ineens, out of the blue, een hechte vriendschap aangaat met een dame zou ik op zijn zachtst gezegd niet echt blij zijn.

Gelukkig heeft hij genoeg aan zijn beste vrienden :D.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #47 Vlinderbloem, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015

Het valt mij mee juist. Ik had meer reacties verwacht in de trant van "no way in hell". :D
    Heel leerzaam voor mij dit! (het thema vriendschap is best een dingetje in mijn leven. ;) )
    Ik ben zelf ook iemand met zowel vrienden als vriendinnen en met de meeste vrienden gaat dit prima. Maar dus ook een paar keer gehad dat de partner het niet wilde. En dan heb je blijkbaar meestal gewoon pech. Maar het lijkt me ook heel moeilijk als je zo tussen twee vuren zit en voor je gevoel moet kiezen tussen je partner en je vriendschap. Daarom neem ik het de heren in kwestie ook niet echt kwalijk dat ze die keuze hebben gemaakt. Het is alleen wel ontzettend pijnlijk als je na, soms jaren, vriendschap ineens niets meer hoort.

8. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Wel omgekeerd. Ik heb al 22 jaar een beste vriend.
    Mijn man heeft er geen problemen mee. Mijn beste vriend en ik gaan regelmatig samen weg of hij eet met ons mee. Aangezien hij geen relatie meer heeft, dus s'avonds wanneer zijn dochtertje niet bij hem is alleen is. Soort van broer,zus relatie

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Als ik bang ben dat mijn man vreemd zou gaan, kan ik hem beter in huis opsluiten. Wanneer iemand vreemd wil gaan gebeurd dat toch wel.
    Hij is volwassen genoeg om daarin keuzes te maken. Net als dat ik dat ben.

Dit!

En ik heb ook een goede vriend, al vanaf mijn vijftiende. Hij heeft mij opgevangen toen het bij mij thuis niet lekker liep( was toen 17) dus zijn ouders zijn voor mij ook echte toppers!
    En nu gaan we regelmatig lunchen en we hebben samen de grootste lol, dat is dan ook lol die alleen wij samen snappen.
    Hij kan het ook prima vinden met mijn man en ik met zijn vriendin. We spreken ook regelmatig met zijn vieren af.

Mijn man heeft er totaal geen moeite mee, die vriend heeft wel vriendinnen gehad die het moeilijk vonden en dan was de relatie zo over want hij wilde onze vriendschap niet opgeven( gelukkig)
    Ook tussen ons is er nooit iets gebeurd of gevoeld.

Ik las ergens kat op het spek binden, dan kan je man nergens naar toe waar vrouwen zijn want miss zit er wel 1 tussen die je man leuk vindt en erg haar best doet om hem voor haar te winnen. Dan kun je, denk ik, nog beter te maken hebben met een beste vriend, die heeft respect voor je en voor je relatie.

10. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Geen idee, dan denk ik hoe het eraan ligt hoe de vrouw in kwestie is. Heb helaas vaak gezien dat de 'bf' de man wilt claimen omdat zij als eerste in z'n leven was. Dan ben ik wel diegene die zegt dat er knopen worden doorgehakt.
    Maar als ze de relatie en mij respecteert denk ik dat ik er niet zoveel problemen mee zou hebben.
    Heb het zo niet meegemaakt dus hoe ik daadwerkelijk zou reageren kan ik je niet vertellen :)

11. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Dit dus 👸

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Vind het absoluut geen probleem!
    Maar dat is misschien omdat wij beiden biseksueel zijn. Voor ons maakt het dus niet uit of er nou een piemel aan hangt of niet 😂

13. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Is gelukkig totaal niet aan de orde, en ik zie het ook echt nog niet snel gebeuren, maar ik zou er echt niet van gediend zijn en dat zou ik hem zeggen ook.

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hmm nee sorry ik ben dan toch een bitch! Ik zou me er niet prettig bij voelen.
    Ik zou het niet letterlijk verbieden maar mijn reactie zal voldoende zijn om zelf afstand te bewaren :D

Nee zonder gein, ik kan me niet voorstellen dat ik dat chill vind? Misschien als ze elkaar al 100 jaar kennen maar als hij nu met een nieuwe vriendin op de proppen komt zetten dan wordt t heel gezellig thuis :D hahaha

Em ergens vind ik dar heel kinderachtig van mezelf maar ik heb geen zin om daardoor in stress of onzekerheid te zitten!

15. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Die snap ik niet, als de vriendschap wedezijds is heb je exact evenveel mannen met vrouwelijke vrienden als vrouwen met mannelijke vrienden ;):)

On topic: eerlijk gezegd zou ik er niet echt blij mee zijn. Meer een gevoelskwestie dan echt rationeel denk ik.

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn vriend heel ook wel wat vriendinnen en vrouwelijke kennissen/collega's. Heel af en toe spreekt hij alleen af als ik bijvoorbeeld geen zin heb om mee te gaan. Dat vind ik prima omdat ik weet dat het oppervlakkig is, gewoon gezellig en leuk kletsen.
    Maar echt een diepe vriendschap met een andere vrouw? Nee, dat zou ik niet prettig vinden denk ik.

17. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ermee bedoeld werd dat ze vaker hoort van een getrouwde vrouw met een mannelijke BFF dan een getrouwde man met een vrouwelijke BFF :D. Hihi

Maar goed :) ik heb geen problemen met vrouwelijke vrienden, maar ik ben zijn beste vriendin :D. Als dat sense maakt, hihi. Ik zou het jammer vinden als er ineens iemand anders zijn beste vriendin zou zijn, dan zou ik toch gaan twijfelen of er iets niet goed zit :). Zie het eerlijk gezegd ook niet zo snel gebeuren hier :p.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    'zactly. ;)

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn vriend heeft een beste vriendin. Hij kende haar al lang voor hij mij kende. Ik heb er geen problemen mee, maar dat komt ook omdat ik het heel goed met haar kan vinden. Bovendien heeft ze een relatie en 2 kinderen.
    Ik heb ook goede/beste vrienden. Mijn beste vriend is vrijgezel, maar het is een gezamenlijke vriend (ik heb mijn vriend voor het eerst gezien op zijn verjaardag). Ik zie mijn beste vriend meer als beste vriendin. Er is totaal geen sexuele aantrekkingskracht. Overigens was de beste vriendin van mijn vriend ook op de verjaardag van mijn beste vriend, die haar dus ook al kende. Uiteindelijk is het gewoon een leuke vriendenkring waar ik als laatste aan ben toegevoegd (en ze krijgen mij niet zomaar weer weg ;) )

20. misa

misa Niet meer actief

#60 misa, 18 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
    Ik geloof daar niet zo in. Beide kanten niet. Ik denk dat er altijd wel eentje meer zou willen (of diegene dat ook probeert is natuurlijk de vraag).

Wij hebben een vriendengroep met mannen en vrouwen, maar mijn man die een van de dames belt om wat af te spreken (samen drinken, uitgaan, bios, oid) gebeurt niet. Andersom ik ook niet. Of het moet iets praktisch zijn, dan zou dat wat anders zijn.

Maar in principe gebeurt dat hier dus niet.

Deel Deze Pagina