"Mag" jouw man een (beste) vriendin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinderbloem, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn vriend had 2 hele goede vriendinnen toen ik een relatie met hem kreeg. Helaas is dat contact door bepaalde redenen nu verwaterd, want ik mocht die meiden ook wel. Gingen vaak met z'n allen iets leuks doen.
    Maar hij heeft alleen een beste vriend die hij eigenlijk al zijn hele leven kent.
    Ik kan eigenlijk niet zeggen of ik dat erg zou vinden, ik denk het niet.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als het een vriendschap met gepaste afstand is, en waarbij mijn relatie wordt gerespecteerd, geen probleem.

Mijn man is ook zeer goed bevriend met zijn buurmeisje van 30 jaar terug. Zij komt bij ons, en hij gaat naar haar. Ook als de partner niet thuis is. Er wordt ook ge-appt. Het gebeurd allemaal in alle openheid en op verjaardagen etc zie je dat ze beste maatjes zijn, maar daar worden wij als partners ook gewoon in betrokken.

Ik heb ook een paar hele goede mannelijke vrienden, soms best fijn. Vrouwen zijn wat ingewikkelder :)

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft een beste vriendin voordat ik een relatie met hem kreeg. Ze bellen, appen en spreken met elkaar af. Ze gaan samen naar concerten enz. Zij is totaal niet zijn type qua relatie leven en dat zag ik na dag 1. Ze is nu de peettante van mn zoon dus je kan wel zeggen dat wij elkaar ook liggen ;)

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Gelukkig denken mijn lief en ik daar het zelfde over, dus gewoon niet.
    We zijn elkaars beste vriend/vriendin.. klef stel he :p

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ner dat zou ik niet leuk vinden ik ben toch die vriendin met wie hij alles kan delen en heeft niks met jaloezie te maken ik vind het gewoon raar

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als mijn man alles met haar zou delen, en niet met mij is het een probleem ja. Maar als hij met een vriendin naar een concert gaat en het gewoon gezellig heeft, zie ik het probleem echt niet. Hij heeft een relatie met mij, maar een mens heeft toch ook vrienden nodig?

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit zou mij dus echt benauwen;), maar ieder zijn ding.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja dat mag hij.
    Hij heeft het niet, dus hoe ik het zou ervaren.....geen idee.

9. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen moeite mee, ik heb zelf ook altijd manlijke vrienden gehad. En mijn vriend gaat weleens met de vriendin van een goede vriend van hem shoppen, en ze appen ook weleens over bijv de verjaardag van hun kinderen. We doen ook met z'n vieren weleens iets gezelligs, naar de film, uiteten.
    Maar ik ben ook wel mannen als vrienden kwijtgeraakt toen zij een relatie kregen, hoewel ik mijn best deed voor de vriendschap.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zou me een zorg zijn ;) heb vertrouwen in hem. alleen daar overnacht zou ik niet zien zitten haha

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm.... Dubbel gevoel. Mijn man is een hele brave en ik vertrouw hem volledig. Hij heeft alleen vrienden, maar ik zou een vriendin denk ik ook wel best vinden. Maar ik kan me ook voorstellen dat lang miet alle vrouwen dat prettig vinden. Ik denk namelijk dat het merendeel van de vrouwen prima in staat is een puur vriendelijkschappelijke relatie te hebben met een man, zonder enige bijbedoeling. (Het zelfs een 'vies' idee te vinden met die persoon naar bed te gaan.) Alleen geloof ik dat het merendeel van de mannen daar meer moeite mee hebben. Uitzonderingen zijn er altijd. Maar de mannelijke kennissen die ik heb, daarvan geloof ik dat de meeste zonder aarzelen met me het bed in zouden duiken als ik dat zou willen en zij niet 'tegengehouden' zouden worden door allerlei sociale regels (zoals het feit dat ze al een relatie hebben.) Niet dat ze bij elk contact met een vrouw er gelijk op uit zijn om seks te hebben. Maar als het toevallig zo uit komt... Ik doe aan vechtsporten en dat is natuurlijk wel een mannenwereldje. En er zit vast ook wel stoerdoenerij bij. Maar dat is toch wel de indruk die ik vaak van 'de mannen' krijg.

Voor (veel) mannen ligt vriendschap tussen man/vrouw denk ik toch anders dan voor (veel) vrouwen. Vrouwen zijn daar misschien wel eens wat te naïef in.

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb een beste vriend gehad, maar mijn man vond het 3x niks. Ik heb daardoor op een rustige manier uitgelegd en gelukkig ging hij ermee akkoord dat ieder zijn eigen pad zou gaan.

Hierdoor zou ik er ook niet mee akkoord gaan als hij wel een beste vriendin zou hebben. ;)

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Vond je dat niet heel verdrietig en pijnlijk MoedervanSafia?

14. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Eerlijk? In het begin wel en ik kon ook aan hem zien dat hij ervan schrok. Omdat wij een hechte band hadden begreep hij mij gelukkig goed.. Ik moet toegeven soms mis ik hem wel met betrekking tot de vriendschap.. Nu is mijn partner mijn beste vriend haha ;)

15. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik geloof er ook niet zo in dat een man met een vrouw beste vrienden kan zijn, op misschien enkele uitzonderingen na.

Vaak denk ik toch wel dat 1 van de 2 op meer hoopt dan alleen vriendschap en dan hoeft de ander dat nog geeneens te merken. Dit heb ik in de praktijk wel meegemaakt en dan waren de anderen degene die meer wilden dan alleen vriendschap. Ik was toen wel vrijgezel maar zag zelf niet meer dan vriendschap, dus met die contacten maar gestopt.

Als je eenmaal een gezin hebt dan vind ik ook dat je man met jou hoort uit te gaan en niet met een andere vrouw. Ik heb de behoefte helemaal niet om met een andere man zulke dingen te gaan doen, de leuke dingen deel je hoofdzakelijk met je eigen man vind ik en de rest met vriendinnen.
    Als je echt al een vriendschap had lopen voor je een relatie kreeg, dan zal het best ok zijn als die oude vriend eens langskomt, maar met zn 2 uitgaan , nee.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar dat je dingen met iemand anders bespreekt dan met je partner betekent toch niet automatisch dat je die dingen met je partner niet kunt bespreken?
    Als ik een probleem heb bijvoorbeeld, praat ik daar met mijn man over. Maar ook met mijn vriendinnen. Of met mijn vrienden dus. Ik begrijp niet zo goed dat het dan in je relatie niet goed zou zitten.

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou het best vinden, Want ik heb zelf al jaren een beste vriend. Toen hij een relatie kreeg heb ik even afstand genomen, want merkte dat zij er wat moeite mee had.
    Maar na een paar maanden was ze gewend aan onze vriendschap en kunnen we weer normaal met elkaar omgaan.
    Mijn man heeft er geen enkel moeite mee, mijn vriend heeft ons destijds ook gekoppeld en was mijn vriend nog voordat ik mijn man kende.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik werk in een mannenwereld, heb vrijwel alleen mannelijke collega's, heb tig keer zakelijke reizen of buitenlandse seminars enz gehad met alleen mannelijke collega's, en deel jouw beeld over mannelijk geslacht absoluut niet.

Zeg je nou dat een man eigenlijk met elke vrouw in bed zou duiken als de gelegenheid zich voordoet, en er geen sociale belemmeringen zijn? In dezelfde strekking als: zet twee willekeurige homoseksuelen bij elkaar en die gaan het net elkaar doen?

Overigens heeft mijn beste vriend tig mogelijkheden gehad om iets met me te proberen, nog toen we beide vrijgezel waren, we hebben er zelfs vaak over gehad dat het wel makkelijk zou zijn als we gewoon stoppen met zoeken en samen ervandoor gaan. Maar we voelen zich niet seksueel tot elkaar aangetrokken, hij valt bijv op een heel ander type. Ik ben puur zijn maatje, en hij de mijne.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Heb even de hele topic doorgelezen en schrik eigenlijk best van hoe vaak je leest dat mensen vinden dat buiten hun partner überhaupt geen vriendschappen nodig zijn....

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat verbaast mij ook. Maar juist daarom heb ik dit topic geopend. Ik vind het heel interessant om te lezen hoe groot de verschillen kunnen zijn.

Deel Deze Pagina