Dat is super! Maar dat heb ik dus ook gewoon met mijn man. We zijn 20 jaar bij elkaar en nog steeds de beste maatjes. (en in de slaapkamer ook niets te klagen.) Alleen heb ik (en hij ook wel, in iets mindere mate) ook behoefte aan vrienden in mijn leven. En het maakt mij dus niets uit of dat mannen of vrouwen zijn.
Gelukkig heeft mijn man daar geen behoefte aan haha. Hij heeft 1 beste vriend en verder wat collega's/partners van familie waar hij leuk mee kan opschieten, maar niemand daarvan is een vrouw. Ik ben eerder zijn vrouwelijke buddy haha, we doen en bespreken alles samen. Dus vrouwelijk contact heeft hij mij voor haha We zijn ook al vanaf onze 15/16e bij elkaar, dus weten ook niet beter om altijd alles samen te doen. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet prettig vinden, al zou ik het never nooit verbieden. Maar als hij continu loopt te appen met haar, met haar naar de film gaat, uiteten....nee, dan zou ik het niet leuk vinden.
Mijn vriend is ook mijn beste vriend en we delen ook dezelfde interesses en passies, maar dat betekend niet dat ik niet met mijn jeugd vriend ook dingen kan doen. Constant appen vind ik ook wat anders dan af en toe een apje van hoe gaat het ofzo. Toen mijn vader ziek werd was die vriend (na mijn eigen vriend uiteraard) ook de eerste die ik het vertelde. Ik zou het in ieder geval heel erg gevonden hebben als mijn vriend het contact had verboden alleen omdat het een man is en geen vrouw. Nu heeft die vriend een vriendin, dus liggen de zaken ook weer anders, maar hij is jaren vrijgezel geweest en toch hebben we vaak samen af gesproken, shoppen en ergens wat drinken of naar de bios. Maar hij was ook weer de eerste die ik belde toen ik bevallen was bijvoorbeeld (na de opa's en oma's natuurlijk). Zolang je geen ex bent of iets moet dat gewoon kunnen hoor.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat vrouwen die een vriendschappelijke relatie met een man hebben, meestal niet eens kunnen denken aan seks met die persoon omdat het een beetje voelt als 'ieuw' (alsof je het met je broer zou doen... Hoe aardig en leuk je die verder ook vindt.) Terwijl voor mannen die grens vaak niet zo dik en duidelijk getrokken is. Dus als die een vrouw leuk genoeg vinden om er een vriendschap mee te onderhouden (en dat is dus niet hetzelfde als elke vrouw) ze vaak die persoon ook leuk genoeg vinden om er seks mee te hebben. Dat geldt heus niet voor alle mannen, maar ik denk dat dit voor de 'gemiddelde' man wel makkelijker is dan voor de 'gemiddelde' vrouw. Alleen gebeurt het natuurlijk lang niet altijd want: één van de twee in een relatie of de ander wijst het af of angst om de vriendschap daarmee kapot te maken.
Ik zag dit plaatje voorbij komen op fb, moest meteen aan dit topic denken Tot nu toe wilde de mannelijke vrienden die ik heb gehad altijd meer.
Dit inderdaad.. Een mens heeft zoveel interesses dat het vrij onmogelijk is dat je iemand anders hebt die al jouw interesses, behoeften, hobby's, gevoel voor humor, smaak op verschillende vlakken enz deelt. Ook niet met een beste vriend, ook al is dat mijn man. Wij waren ook een tijdje goede vrienden voordat we een relatie kregen, en liggen op onwijs veel vlakken op 1lijn. En toch hebben daarnaast gewoon nog mensen nodig die heel dicht bij ons staan, zeer persoonlijke vrienden waar je ook veel mee deelt. En dat kunnen dan mannen of vrouwen zijn.
Zoiets ligt heel erg aan het soort vrouw. Sommige vrouwen kunnen niet op een gelijkwaardige manier omgaan met mannen en kruipen in hun vrouwelijke rol (zwakker geslacht, zeurderig, uitdagen enz), en worden dan sneller door een man bekeken als 'mogelijk sexmateriaal (ff netjes verwoorden)'
Precies dit ⬆️ Ik heb echt niet het gevoel dat mijn man daar behoefte aan heeft, hij verteld mij alles en ook gewoon hele mannelijke dingen, ik ook aan hem we delen en doen alles samen. We zijn ook echt hele goeie vrienden van elkaar "friends with benefits" haha. Wat zou hij nou met een andere vrouw vriendschappelijk moeten/willen bespreken, wat hij niet met mij of met een van zijn vrienden kan/wil bespreken?
Wow ik heb niet alles gelezen maar hier en daar een reactie en ben eigenlijk verbaasd dat veel vrouwen vinden dat hun man naast hunzelf geen vrouwelijke vriendschappen nodig heeft. Mijn vriend heeft juist best veel vrouwen waar die vrienden mee is. 1 is dan zn beste vriendin zeg maar. Gaan samen uit, gaat bij dr op bezoek, ze past op onze kinderen, ze appen noem maar op. Voel me hier helemaal niet vreemd bij ik weet dat er verder niks tussen hun is, dus maak me er totaal niet druk om. Ik heb zelf trouwens ook een klik met dr dus ik ga net zo goed met dr uit of wat dan ook.
Zoals ik al zei met mijn man, mijn beste vriendinnen of familie. Met wie zou ik nog meer dingen moeten bespreken? Niet nodig toch om met de hele buurt hetzelfde te bespreken? En als ik met andere mensen iets bespreek dan gaat het niet over persoonlijke dingen. Bijvoorbeeld op mijn werk bespreek ik dingen OVER MIJN WERK met mijn COLLEGA'S, ik bespreek geen persoonlijke dingen met hen. Logisch lijkt mij dat. Bespreek jij wel hetzelfde met meer verschillende personen dan? Buiten de groep van je man/vriend, vrienden en familie.
Ja een vriendin heb ik ook...ook meerdere... Maar de band met een beste vriend die zo dicht bij je staat... dat heb ik dus echt alleen met mijn man. Ook met mijn familie...maar met mijn man is het echt het hele pakket. Mijn man is het trouwens met mij eens dat andere sekse vriendschappen niet aan ons besteed zijn. Wij willen liever samen lekker gaan borrelen dan dat we met een vriend/vriendin iets gaan drinken. We zijn dus liever samen. Voor ons is het dus niks...maar als het voor een ander wel werkt...prima.
Nee, met mijn vriend, of met mijn mannelijke vrienden of vrouwelijke vrienden. Al naargelang waarover het gaat. Maar jij zei eerder dat je niet weet waarover je man zou moeten praten met vrouwelijke vrienden als ie jou heeft. En dan denk ik: misschien over dezelfde dingen als met jou. Ik denk dat het verschil blijft dat ik vriendschappen waardeer omwille van wát ze mij geven, niet omwille van wié de persoon 'aan de andere kant van de vriendschap is'. Man of vrouw, dat maakt niet uit. Ik heb goede vrienden, en ik heb goede vriendinnen. Maar blijkbaar differentiëren sommige vrouwen daar dus wel in, en dat vind ik gek. Maar goed, ieder zijn ding.
Mijn man heeft beide hoor, appt met vrienden en vriendinnen.. niemand vind dat hier raar of vervelend ook niet de mannen van die vriendinnen... Ik trouwens ook...
Omdat ik, zoals ik al schreef, zelf andere ervaringen heb. Namelijk dat anderen meer verwachten dan dat oppervlakkige. Jij hebt het nu over 2x per jaar. Ts heeft het over een beste vriendin/ vriend, dan ga ik er vanuit dat je wel vaker dan 2x per jaar met elkaar weg gaat. Kostbare tijd is voor je gezin vind ik en niet om met een andere man 1 op 1 uit te gaan. Eens een keer zonder je man met een groepje weggaan zou ik wel acceptabel vinden, maar 1 op 1 vind ik onnodig. Een keer bij jezelf thuis zou ik beter vinden. Hoezo persé 1 op 1 uitgaan met diegene, als je thuis ook gezellig met die goede vriend kan kletsen met je man er bij. Als jou man het prima vindt om buiten hem met die vriend dingen te gaan ondernemen, dan een dikke duim, maar als hij er geen prettig gevoel bij zou hebben, dan is het vanzelfsprekend om daar rekening mee te houden. Die genoemde goede vriendschappen bij man en vrouw die al vanaf de peutertijd bestaan lijken mij wel schaars, ik geloof er gewoon in dat de 1 altijd wel meer verwacht en dan hoeft de ander dat nog niet persé in te zien.
Het was vroeger mijn beste vriend, inmiddels zijn we 'gewoon' goede vrienden. Hij komt ook bij ons thuis en dan is mijn vriend er ook bij. Maar ja we zijn ook heel vaak samen weg geweest. Mijn vriend had daar geen problemen mee gelukkig. Alleen maar omdat het een man is? Nee vindt dat echt onzin sorry. Ik geloof inderdaad wel dat het schaars is als je niet meer in elkaar ziet dan vrienden, maar bij ons is dat echt zo. Hij is mijn type niet, ik de zijne niet, maar we zijn wel hele goede vrienden en zoals ik al aangaf is mijn vriend nu ook een goede vriend van hem en doen we dus tegenwoordig gezamenlijk wat. Niet omdat mijn vriend dat persé wilde, maar omdat die goede vriend van mij dat voorstelde omdat hij mijn vriend dus gewoon ook mag en hij het ook gezellig vind als hij er bij is. Ik zou nooit een vriendschap opgeven voor mijn vriend en ik zou dat ook niet van hem vragen. Maar dat is bij hem niet aan de orde. Daarnaast denk ik wel dat wat Tupp zei aardig klopt. Mannen zijn van nature jagers, dus heel raar is dat niet. Wij zijn alleen geëvolueerd naar een samenleving waarin je gewoon 1 partner hebt over het algemeen. Maar ik ben wel van mening dat als je al heel lang bevriend bent met iemand, je het, zoals Tupp al zei, meer als een broer/zus relatie zult zien en er dus geen seksuele aspecten bij komen kijken. Ps bij ons het is ook weinig dat we elkaar zien omdat we gewoon druk zijn, dat betekend niet dat de vriendschap niet hecht is. Maar als je een gezin hebt, of een drukke baan, zoals hij dan is het gewoon lastig plannen. Maar toen ik bijv net samenwoonde met mijn vriend ja dan sprak ik wel vaker met hem af. Nadat onze zoon geboren was werd dat uiteraard minder, maar dat betekend niet dat mijn vriend me dat wilde ontnemen of niet gunde. Maar goed, dit is dus al een vriendschap van 13 jaar die ik never nooit niet voor geen 1 man opzij zou zetten...