Keuken indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkflower, 25 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Wij zitten wat te stoeien met de nieuwe keukenindeling.
    Waar laten jullie de prullenbak en handdoek / theedoek?
    Nu hebben we de prullenbak los in de keuken staan en handdoek / theedoek hangen aan keukenblok. Bij de nieuwe opstelling is beide niet mogelijk tenzij we een keukenkast minder nemen. Alleen dan hangen handdoek / theedoek recht boven de prullenbak en dat vind ik niet fris.
    Wie heeft er een prullenbak in een keukenkastje? Het lijkt mij onhandig. Keukenzaak gaf aan dat handdoek / theedoek ook in een kastje kunnen hangen. Maar dat droogt toch minder goed en met natte handen steeds kastjes openmaken lijkt mij ook niet zo handig.

    Tevens twijfelen we of we weer een grote oven en aparte combi magnetron nemen. Of alleen een combi oven. Wie heeft daar ervaring mee? Mis je een grotere oven?
     
  2. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.113
    201
    63
    Hier de prullenbak weggewerkt in een keukenkastje. Voor de handdoek/vaatdoek hebben wij een speciaal keukenkastje waar tevens onderin schoonmaakspul staat. De breedte van dit kastje is maar 15cm maar ik zou echt niet meer zonder willen.
    Wij hebben een aparte oven en magnetron. Deze optie vinden wij ideaal, als ik bijv een cake aan het bakken ben, heb ik altijd de magnetron vrij om een maaltijd op te kunnen warmen.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Mijn ouders hebben een prullenbak in het keukenkastje en ik vind het echt onhandig. Maar goed, misschien went het, ik loop altijd naar de grote prullenbak in de bijkeuken.

    wij hebben een combi stoomoven en een grote combi oven magnetron en ik vind het handig. Ze zitten boven elkaar.
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote combi oven en ernaast nog een grote losse oven ideaal!
    Prullenbak in kastje vind ik heel irritant kom het in de thuiszorg vaak tegen bij cliënten. Ook is het vaak toch wel een beetje vies wat mij opvalt.
    Wij hebben een losse grote prullenbak staan.
     
  5. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Let ook op hoe de deur open gaat, het is erg irritant als je steeds om het deurtje heen moet met natte handen.
    Bij mijn schoonmoeder moet je dus om het keukenkastje heen om het kastje open te maken en in tussen druppen je handen dan alles onder. Ze hebben onder het gootsteenkastje een prullenbakje. Nadeel is dat je er weinig in kwijt kan, zit snel vol. Wij hebben naast de keuken de vuilnisbak ipv erin. Ik heb er geen last van.
    Handdoek ligt op de afzuigkap of op de aanrecht, hebben we geen ophangplek voor onze keuken, ik was zo vaak mijn handen dat de handdoek heel vaak wisselt.

    Ik heb alleen een grote oven met stoomfunctie en je kan er ook in ontdooien. Ik mis geen losse magnetron. Ik heb een heetwaterkraan voor flesjes en babyvoeding op te warmen. Hiervoor een combi oven, maar de oven vond ik en te klein en minder goed werken. En de magnetron gebruikte ik zelden.
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Ik heb een grote losse prullenbak. Handdoek en theedoek hangen naast het aanrecht onder het raam aan een haakje.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Kan je de handdoek/ theedoek niet aan de greep van de oven hangen? Binnenkant kastje zie ik ook wel maar vind ik ook niet alles.
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.414
    4.842
    113
    Vrouw
    Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe keuken en sindsdien ook de prullenbak in het kastje. Ik vind het ideaal en niet vies wat hierboven word gezegd. Is gewoon een kwestie van schoon houden. Maar dat is een losstaande prullenbak ook.

    Handdoek en theedoek heb ik aan een haakje hangen die ik over een kastje heb bevestigt. Zal een foto bijvoegen ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Wij hebben zo’n systeem van 3 prullenbakken op een schuifframe in het gootsteenkastje: pmd, groen en restafval. We legen ze vaak dus het is niet vies en lekker bij de hand en uit het zicht.
    Voor de theedoek heb ik ook geen oplossing. Wij hebben haakjes om de hoek van het laatste kastje. In de praktijk werkt dat niet, te ver van de kraan. Dus meestal hangt ie aan de handgreep van de oven.
     
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    In ons vorige huis hadden we de vuilnisbakjes onder in het gootsteenkastje en een klein handdoekrekje aan de binnenkant van het deurtje. Was wel een dubbel gootsteenkastje, dus links de het vuil en rechts de handdoeken. Werkte prima voor ons.
    Nu een grote losse vuilnisbak net om het hoekje van het aanrecht en uiteindelijk toch weer een rekje voor de handdoeken aan de binnenkant van het gootsteenkastje, omdat er anders dichtbij de kraan en fornuis geen ruimte op de muur is voor een haakje.
    Bevalt ons prima.
     
  11. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Bedankt voor jullie reacties.
    We gaan eens vragen bij de keukenzaak wat voor andere opties er zijn qua indeling. Of misschien een keukenkastje opofferen voor handdoek / theedoek en prullenbak.
    Oven / combi oven / magnetron; zijn we ook nog niet over uit.
     
  12. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.627
    2.986
    113
    Vrouw
    Onze vuilbak is in de kast onder de afwasbak, de dubbele, 1 voor rest en 1 voor pmd. Mijn ouders hebben dit ook en vond dat daar heel handig, dus wij hebben er toch ook wel voor gekozen. Eerst hadden we een losse.
    De handdoek hingen we altijd aan de oven maar in onze nieuwe keuken is dat te ver van de wasbak, dus dat weet ik ook nog niet zo goed. Denk dat ik ergens gewoon een haakje ga hangen. Vind in een kast ook niet handig, als je dan je handen wast ofzo moet je met natte handen de kast openen of er aan denken hem eerst te nemen (ik ken mezelf, ik zou dat altijd vergeten)
     
  13. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Wij hebben de prullenbak in een kastje en de handdoek en theedoek aan een rekje in de keuken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Mama2bengeltjes; wat een leuk idee om zo de handdoek op te hangen. Helaas is het geen optie voor ons; geen muurtje waar het op kan.
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Prullenbak en plasticbak staan hier onder de gootsteen. Handdoek en theedoek hangen aan de zijkant aan een haakje. In een kast lijkt me onhandig.

    Ik vind het geen issue dat de prullenbak onder de gootsteen in een kast staat. Lekker weggewerkt.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Prullenbak in kastje werkt prima. Handdoek/theedoek over handgreep of inderdaad aan zo’n haakje aan/over de deur.
     
  17. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.051
    62
    48
    Hoe doen jullie het met 'groen' afval in een kastje? Als ik bijvoorbeeld kip heb gesneden vind ik het niet fris om een kastje open te moeten maken voor de prullenbak. Of wassen jullie steeds eerst je handen? Lijkt mij zo'n gedoe.
     
  18. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Wij hebben een klein gft bakje in het gootsteenkastje opgehangen. Deze halen we eruit met koken en daarna kan hij geleegd worden en niet gft zakje erin en weer terug.
     
  19. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Wij hebben kleine prullenbakjes onder de gootsteen, die legen we om de zoveel dagen in een grote prullenbak in de tuin. We vinden dit echt ideaal. Nooit stank, uit het zicht.

    Qua ovens hebben we 2 ovens: een combi en een kleine gewone oven (dus beide even groot). Wij zouden niet zonder kunnen. We maken veel gebruik van de oven en hierdoor kun je altijd meerdere graden etc gebruiken voor verschillende gerechten. Een echt grote oven heb je zelden nodig, alles past in een kleiner formaat mits je er dus 2 hebt.

    Verder wil ik je echt als tips meegeven:
    - Quooker, kan echt niet zonder. Het voelt als een loze grote uitgaven voor veel mensen maar het is voor iedereen die ik ken een van de beste dingen. Snel, efficiënt, energie besparend en lelijke water koker op het aanrecht.
    - Een rekje voor kruiden. Wij hebben een heel klein rekje die je kan uitschuiven voor kruiden naast het fornuis, echt een top ding.
    - Lades in plaats van planken in de onderste kasten. Dit is echt ZO fijn. Je kan dan veel meer kwijt.
     

Deel Deze Pagina