Mag jullie hond wel of niet op de bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 3 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Kleine toevoeging.
    Hij mag er niet op als wij thuis zijn, dan is de bank gewoon voor ons.
    En kinderen en hond op de bank vind ik geen goed idee, hoe ontzettend lief hij ook is.
    En eerst hadden we een kleed, maar daar gaat hij dus niet op liggen.

    Wel zodra wij naar bed gaan of de deur dichttrekken springt hij erop. En glipt eraf als ik weer thuis kom, als mn man thuis komt blijft hij gewoon liggen :roflmao:

    En dat beest van ons is bijna 40 kilo, dus er ligt ook wel wat zegmaar :|
     
    Lvs88 en femkes vinden dit leuk.
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    De hond mag hier niet op de bank. Ze heeft een mand en die staat naast de bank.
    Misschien niet een hele populaire mening, maar een hond blijft toch een dier en hoort niet op de bank (die is voor ons) en ook qua geur en haren zie ik het niet zitten. Onze hond komt ook niet boven en dus ook zeker niet op bed.
    En onze hond is echt helemaal onderdeel van het gezin, we hebben haar al langer als dat we kinderen hebben, ze gaat overal mee naar toe en we houden zielsveel van haar, maar de bank is gewoon van ons. Ze heeft een heerlijk mandje en dat is voor haar (en daar mogen de kinderen ook niet bij).
     
    merah vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Ik was vantevoren van mening dat ik hem niet op de bank wilde. Nou hebben we een doodle-tje en die verhaart niet, dus ik ben overstag gegaan :roflmao:. Ik vind het zó gezellig als hij op m'n schoot of net naast me ligt :). Als hij zelf op de bank ligt, ligt ie vaak op de hoek waar een dekentje ligt, daar kan hij ook naar buiten door t raam kijken.
    Overigens als we bezoek hebben of als we op de bank zitten te eten (friet of bijv pizza eten we altijd voor de tv op de bank :rolleyes:) laat hij zich goed corrigeren dat hij niet mag bedelen en niet bij ons kan zitten.
    Ik denk dat in het geval hij zou verharen ik wel echt een andere keuze had gemaakt hoor.
     
  4. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.646
    592
    113
    Precies dit! Hier mocht de hond ook niet op de bank. Lekker op het kleed bij onze voeten, en daar gingen we vaak genoeg gezellig naast zitten, of in haar eigen mand op haar eigen plekje. Ook niet boven overigens, dat wist ze trouwens heel goed want de enige keren dat ze naar boven mocht was als ze gewassen moest worden, en dat vond ze niet leuk, dus ze keek wel uit .
     
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Nee de hond mag niet op de bank. Ik vind het niet nodig. Ze heeft haar eigen mand. Met 5 personen en 3 katten is het vaak ook wel druk genoeg op de bank.
     
  6. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Haha, bij ons is het precies zo.
    Een verharende hond van 30 kilo zou ik ook niet op de bank willen.
     
  7. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    868
    356
    63
    Hier komen ze allebei wel op de bank.
    Niet boven, niet in bed maar wel op de bank.
    Hebben het loungegedeelte een kleed op gelegd zodat zij daar kunnen liggen maar in praktijk liggen ze alleen daar als wij niet op de bank zitten.

    Meestal liggen ze tegen mijn benen, op schoot of tegen de baby aan te waken.
     
    Lvs88 vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Ik zie het al helemaal voor me:roflmao:
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Zelf geen hond maar mijn moeder wel. Die mag alleen met een kleedje op schoot.

    Bij een kennis mocht de hond ( boeren fox volgens mij) en die ging op de bank staan en achter op de leuning wanneer er bezoek kwam. Voelde me echt vreselijk als ik daar ging zitten wanneer ik met mijn moeder mee ging.

    Daarom heeft ze er ook niet voor gekozen.

    De kat ligt hier al op de bank en zou de hond niet zo snel op de bank doen. Zo veel ruimte hebben we niet.
     
  10. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor, we hebben 2 katten die laten toch al haren achter op de bank :roflmao:
    Ze ligt ook op bed op mijn voeteneinde te slapen. Heb er geen last van en zij voelt zich fijn. Ze wordt ook echt heel onrustig als ze niet bij ons mag in de slaapkamer. Dus ach ;)
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ja dat mag inmiddels. Ik vond toen we haar kregen stellig van niet maar dat was snel teniet gedaan. Nu hebben wij een kleine hond en een ras dat niet verhaard. Had dat anders geweest had het zeker niet gemogen want ik vind niks zo smerig als onder de haren zitten als je van de babk af komt
     
    Lvs88 vindt dit leuk.
  12. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Jaa hier wel! Is toch veelste schattig dit:p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mim89 en Lvs88 vinden dit leuk.
  13. pinkel

    pinkel Actief lid

    18 aug 2011
    282
    164
    43
    gehandicaptenzorg
    Ik lees best vaak: een hond die niet verhaard en dan mag het wel.
    Maar elke hond verhaard toch?
    Oke natuurlijk een kortharige minder dan een langharige, maar wij hebben een stafford (kortharig dus) en vind toch vaak genoeg haren overal.

    Dus dan heb je toch alsnog haren op de bank?
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Mijn nonkel heeft een poedel en die verharen niet.
    Die hun haar groeit en moet je laten trimmen maar valt niet uit.
     
    Lvs88 en pinkel vinden dit leuk.
  15. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Mijn boomer verhaard ook niet, maar elke 2 maanden naar de trimsalon..
     
    pinkel vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Bij een labradoodle (en poedel) gaat het verharen anders. De haren blijven in de (onder)vacht zitten. Het gaat er dus niet vanzelf uit, enkel met borstelen.
     
    Lvs88 en pinkel vinden dit leuk.
  17. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.749
    183
    63
    Nee, de hond mag niet op de bank als wij er zijn. Maar ligt wel op de bank als wij er niet zijn. In de gang houden lukt niet, want hij doet de deur gewoon open.
     
  18. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    166
    29
    28
    Vrouw
    X
    X
    wij hebben een boomertje van bijna 1 jaar en die mag niet op de bank, ze heeft een mandje en soort stoeltje naast onze bank staan en dat is haar plekje. dicht bij ons als we op de bank zitten.
     
  19. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Onze hond mag ook niet op de bank. Ze gaat elke voerbeurt van de paarden mee naar buiten en rent dan lekker door het natte gras. No way dat ze dan op m'n bank komt haha.
    Ze heeft in de woonkamer een ren met grote mand, een bench en een mand voor de verwarming, dus aan lekkere plekjes niks te kort.
     
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.819
    6.987
    113
    Vrouw
    Mogen de katten wel op de bank dan?
     
    masami vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina