groente en fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door mama2011, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

osn zoontje is nog niet oud genoeg voor groente en fruit, maar heb wel een vraagje.
    ik wil straks graag verse groente en fruit gaan geven. hoe deden jullie dat toen jullie net begonnen, want in het begin eten ze maar een paar hapjes.
    of is het dan handig voor die paar hapjes gewoon een potje te doen en dan naderhand als ze meer gaan eten vers gaan maken?
    hoe deden jullie dit?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zelf zoutloos koken en je kindje iets van jezelf geven of een grotere hoeveelheid maken en in vriezen (in ijsklontbakjes op laten vriezen en daarna in een zakje doen. Dan kun je een paar blokjes eruit halen en de rest in de vriezer laten). Potjes kan je naar mijn idee het beste gebruiken waarvoor ze zijn: gemak als het een keertje niet uitkomt.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier doe ik het ook zelf maken,
    even koken, pureren en invriezen in van die ijsbloklaatjes,
    en haalde eerst maar 1 ijsblokje per keer eruit,
    nu 2 blokjes omdat ze meer wil eten.
    Maar dat is nog steeds minder dan een potje.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik ben pas gestart met groente; ik gebruik een snelkoker, één aardappel en één wortel bijvoorbeeld... is nu nog te veel voor hem, maar ik eet dan gewoon z'n restje op.

Met fruit meteen een halve banaan, halve appel en geperste sinaasappel, restjes voor mij :D haha...

Maar ik vind het wel handig zo, eet gewoon zijn restjes op en probeer zo wat af te vallen ;)

Potjes, daar doe ik niet aan mee, tenzij het idd niet anders kan op uitstapje ofzo, dan nog...

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi!

Mijn zoontje heeft eenmalig een potje gehad, dat was er een die in de blije doos zat en vond het zonde om weg te gooien. Daarna heeft hij enkel nog maar vers gehad. Groente en fruit kreeg hij in het begin gewoon maar 1 stuk van en als er iets overbleef at ik het op ;) Maar nu eet hij echt heel goed en maak dan al wat meer voor hem klaar. Avondeten eet hij in principe met de pot mee (kook zoutloos!) en als we een keer iets eten wat hij nog niet mag dan heb ik verse groente voor hem ingevroren. (Ik gebruik recepten uit het babykookboek,Opperdepop en de website; Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter). Ik had het als ijsblokjes ingevroren en hij krijgt er dan inmiddels een paar. Vers maak ik gewoon een bordje voor hem, weet nu ongeveer wel wat hij eet. Fruit krijgt hij nu een mixje van 2 stuks, de ene keer 2 stuks van hetzelfde fruit en de andere keer een mix van 2 verschillende soorten.
    Potjes krijgt hij niet, als we weg gaan heb ik zijn eten in een Avent bewaardoosje.

Succes! En het is zo leuk om je kindje te zien smullen van je eigen gemaakte hapjes!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien ook aardig om te weten... mijn zoontje (nu 2,5) kreeg alleen vers en at dus ook alleen vers... onwijs onhandig op vakantie naar bijvoorbeeld Spanje waar om 22:00 ' savonds pas wordt gegeten... Mijn dochtertje krijgt dus 2 x per week een potje en zij eet ze wel. Ach zo kunnen we gemaksvoeding in ieder geval gebruiken wanneer het makkelijk is!

7. mama2011

mama2011 Niet meer actief

stomen of koken jullie je groente?

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Beide!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    heb een philips avent stomer
    iiiiiiiiiiiiiideeeaaalll!

(wel met rentepunten van de ING gedaan hoor, anders vind ik hem ook te duur)

Deel Deze Pagina