Ik denk dat het belang van meegaan naar de vk heel individueel is. Mijn man wil heel graag mee, juist omdat de baby in mijn lijf zit en hij zoveel mogelijk betrokken wil zijn. Hij hoeft van mij heus niet, maar het is toch een principe kwestie? Ook al zou hij in de praktijk alleen de helft van de keren meegaan, ik zou graag hebben dat wij zelf die keuze hebben en niet dat dat van boven af om zo'n domme reden niet meer kan. Die griep kan je ECHT overal oplopen, je kan het ook VAN de verloskundige krijgen.
Nou ja zeg ik blijf het zoooo belachelijk vinden! Als je kijkt in dit topic reageert iedereen hetzelfde: Dat ze het raar vinden. Dus het lijkt me dat het niet bij meer VK praktijken voor komt. Kun je niet contact krijgen met het RIVM om het eens na te vragen. eventueel per e-mail? Dan kun je het antwoord meenemen naar de VK.
Nou ja die jonge gezinnenbeurs, daar zou ik denk ik persoonlijk ook echt niet naartoe gaan nu. De regels bleken niet, zoals de assistente zei, afkomstig van het RIVM. Ze hadden alles gelezen en hadden toen de conclusie getrokken dat ze niet anders konden dan deze maatregelen nemen, omdat ze tenslotte verantwoordelijk waren voor de zwangeren in hun praktijk. Als ik dat anders zag dan was dat helaas niet anders. Dat is uiteindelijk natuurlijk ook zo, zij bepalen het beleid en niemand anders...
Je hebt volkomen gelijk en ik heb ook gevraagd waarom ze het niet hebben afgestemd met andere praktijken en of ze niet meer klachten krijgen. Ze vonden dus echt dat zij het bepalen (wat natuurlijk ook waar is, wij laten ook de patiënten niet bepalen wat wij doen) en ze vonden al hun maatregelen echt zeer nuttig. Natuurlijk heb ik wel al mijn argumenten gespuid en ik denk dat ze het wel meenemen, dat ze alleen nooit zouden zeggen: Hé ja, nu je dat zegt doen we het maar anders ja, bedankt voor de tip, we sturen wel een nieuwe brief. Ik denk dat ze het na de vaccinaties misschien wel weer veranderen en het dan daarop gooien, maar het blijft heel belachelijk. O ja, ik heb in augustus het RIVM gemaild, om te vragen waarom zwangeren niet meer werden getest als ze griepverschijnselen kregen. Het leek me handig om te weten, anders krijg je een vaccin, terwijl het misschien niet nodig is. Ik heb sinds 2 weken antwoord en ook nog eens een antwoord waar je weinig aan hebt Dus ja, ik weet niet of het nuttig is om dat weer te proberen.
Die staat nu op het deel van de website van de knov waarvoor je moet inloggen... kwam achter tijdens het googlen.
poeh heee... gaat wel ver hoor.. ik ga vaak toch al alleen ivm met alleen avondspreekuur in onze wijk en we nog een kleine hebben. maar vind dat als hij mee kan mee moet kunnen. hier niks gehoord in ieder geval.
Ik sprak gisteren mijn moeder en die denkt dat er misschien iets is gebeurd met een zwangere in die praktijk, waardoor ze nu zo'n radicale omslag maken. Ze denkt dat ze dat niet vertellen, omdat ze niemand bang willen maken, zou kunnen natuurlijk.....
Wat een onzin zeg.. in het ziekenhuis gaat het toch ook niet zo.. als je mexicaanse griep hebt mag je niet zomaar naar binnen (logisch) en is het ziekenhuis niet verder aansprakelijk geloof ik. Waarom kan het bij die praktijk dan ook niet zo? Moet wel wat ernstigs gebeurd zijn voor zulke maatregelen dan En hoe gaat dat dan eigenlijk als je naar de vk moet maar de mexicaanse griep hebt?
Je partner moet er toch gewoon bij kunnen zijn bij de controles, die wil toch het hartje horen en zo, misschien heeft die ook wel vragen. En als iemand griepklachten heeft, blijft die zowiezo wel thuis denk ik. Hoe gaan ze dat dan doen bij bevallingen, ook partners weren, omdat die mogelijk griep hebben??
Hier vorige week nog met man naar de VK geweest maar dit weekend kregen we een brief met folder inzake de mexicaanse griep in de bus. In de brief stond ook het verzoek alleen naar de controles bij onze VK praktijk te komen! Was erg verbaasd.... en weet ook nog niet wat ik volgende x ga doen. Mijn dochtertje neem ik zowieso mee want ga niet moeilijk doen om oppas te regelen in dit geval.
@ Desiree, als je zelf griep hebt mag je ook niet komen. Dat vind ik ook nog wel logisch. Meestal maakt het ook niet uit of je een week later op controle komt. Als er iets dringends is en je hebt griep, dan komen ze bij je thuis, waarschijnlijk met mondkapje en handschoenen, want dat stond toen wel in dat plan. @robertsaskia, als er iemand in het gezin Mexicaanse griep heeft, moet je dat doorgeven. Ze komen dan uiteraard wel voor de bevalling, maar waarschijnlijk ook 'verkleed'. Ik las bij een andere praktijk, dat ze mocht dat nodig zijn (dus nu nog niet!) eventueel niet meer mee gaan naar het ziekenhuis, als je daar moet bevallen, maar het dan overlaten aan de gynaecoloog. @noname, ik denk echt dat je bij dezelfde praktijk bent Toen ik maandag belde en vroeg of er dan niet meer klachten waren gekomen, zei ze dat alleen sommige mensen het jammer vonden van de eerst echo en de rest het wel goed vond (geloof ik dus niks van gezien de reacties hier) en dat een paar mensen geen oppas hadden en hun kind hadden meegenomen. Deze mensen was vriendelijk doch dringend verzocht hun kind voortaan niet meer mee te nemen. Ik vind het persoonlijk ook nog wel een verschil of je je kind niet mee mag nemen of je partner. Ik heb mijn dochters de laatste keer al niet meegenomen, omdat ze ook op school komen, waar je het toch makkelijker oploopt en ik het niet persé noodzakelijk vind dat ze elke keer meegaan. Ik snap natuurlijk wel dat het ook heel lastig is als je kleine kinderen hebt en je moet elke keer voor een afspraak van 10 minuten overdag oppas regelen, mijn dochters zet je gewoon thuis even voor een filmpje. Een ziek kind laat je sowieos wel thuis lijkt mij.
We zijn net samen naar de verloskundige geweest en al mijn 'gezeur' is toch niet voor niks geweest. Er hing nu een briefje dat je gezonde partner wel mee mag. Kinderen mochten niet mee, je moest een andere afspraak maken als je geen oppas had. Ook hier werd blijkbaar niet erg streng op toe gezien, want er liep gewoon een dreumes met een snottebel rond.
hier in veghel mag ook nog steeds je partner mee ben gister nog geweest voor een echo en zelfs lorenzo was erbij
Hey Towser.. het is toch wat... ik moet volgende week maandag weer en heb dan toevallig mijn dochtertje bij de oppasmoeder maar vind het wel erg overdreven. Bij het consultatieburo hebben ze deze regels toch ook niet. En wat ik begrijp zijn zij de enige praktijk die dit doorvoeren. Maar begrijp dat de (gezonde) partners wel weer mee mogen. Ik zal het wel horen en zal er ook zeker wat van zeggen.
Ik denk dat ze ondertussen wel meer mensen hebben gehad die het niet zo'n goed idee vinden. Iedereen in dit topic vindt het tot nu toe ook erg overdreven. Waarschijnlijk hebben ze ook ingezien dat ze iets té fanatiek zijn geweest....
Ik ben vandaag nog bij de verloskundige geweest (wel eens maar alleen), maar er hangt bij ons niks over in de praktijk, en er is mij ook niks verteld.
Ik was gister bij de verloskundige, hier hing nu een brief dat er idd geen handen gegeven worden en binnenkort tijdschriften en speelgoed verwijdert worden. Kinderen en partners zijn wel gewoon welkom. Heb ook gister een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en toen kreeg ik te horen dat er ivm de mexicaanse griep geen kinderen mee mochten, en maximaal 2 volwassenen. Partner niet mee mogen vind ik echt niet kunnen! Maar gelukkig mag dat nu dus weer lees ik.