34 weken zwanger vandaag groeiecho controle gehad baby te klein!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Angel24, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb vandaag groeiecho gehad, en ze zeiden dat de baby best klein was het was al eerder bekend maar de baby is niet echt groot geworden, en dat de placenta bij de rand ligt van de baarmoedermond maar het was voor de normaal bevalling geen probleem.

De gynocoloog heeft gezegt dat de baby rond 1900 gram woog en heel klein is.

Normaal baby komt per maand 800 gram aan ik heb nog 5 weken, hij heeft gezegt dat ik meer controle krijgt en gaan kijken of de baby nog aan komt maar dit is zeker het is een klein baby...

Daarom moet ik iedere week 2 keerr aan de ctg scan voor de hartritme van de baby te volgen.

Gynocoloog heeft gezegd dat er risico zal zijn tijdens de weeen want er is een moment dat de placenta stopt met bloedvoer en druk geeft op de baby, en klein baby kunnen er moeilijk tegen.

Dan daalt de hartslag en als er zo situatie voorkomt krijg ik keizersnee.

Wie heeft er nog klein baby kregen en wat waren de complicatie?

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zelf was ook heel klein. Ben met 39 weken geboren was 46 centimeter en woog 2440 gram. Maar er waren geen complicaties verder, moest alleen even de couveuse in.

3. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Mijn kleine was 2800 gr bij geboorte. Na uur persen kreeg de kleine er wel last van, maar dat is logisch omdat dat gewoon erg lang is. Verder heeft ie er geen problemen van gehad ofzo.. Mijn nichtje was 2470 en ook die is goed door de bevalling heen gekomen..!! Ik ook en ik was ook precies 2800 bij geboorte ;)

4. babs81

babs81 Niet meer actief

Mijn zoon was 2550 gram en 46cm bij 37,2 weken!! dus ook erg klein..

Achteraf natuurlijk niet geweten!!!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn moeder is met 34 weken bevallen van mij en ik was maar 1600 gram en alle is goed gekomen ben nu 35. Dus als je het zo beschouwd was ik dus ook een kleine baby me 34 weken en toen helaas al geboren.

Groetjes Patrica

6. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    #6 Angel24, 21 okt 2009
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
    Hoi,

Fijn om te horen dat er geen complicatie zijn, omdat de baby klein is en de placenta ligt ook heel laag dichtbij de baarmoedermond.

Wil niet zeggen dat de baby vroeg kan bevallen? ik had nog een vraagje welke maat kan ik dan beste nog kopen ik heb vanaf 56 gekocht zal ik maatje 50 kopen of nog kleiner?

groetjes,

ANGEL24

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou maatje 50 kopen voor de zekerheid, want ik ben met 35 weken bevallen van een meid van 48 cm en 3200 gram, maar het vocht wat ze teveel had verloor ze waardoor ze onder de 6 pond ging en eigenlijk was 50 nog te groot voor haar... Bij de C&A hebben ze hele leuke setjes voor minder dan 10 euro. (tenminste twee maanden geleden) Dan heb je in ieder geval 1 passend setje voor je kindje en anders geef je het gewoon iemand cadeau als je kindje toch groter blijkt te worden...

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb met 33 weken een echo gehad en ons kindje was toen 1860 gram dus ook niet super groot!
    Maar moest me geen zorgen maken me oudste was met 38 weken 3160 gram en de jongste met 38 weken 2860 gram dus ik verwacht dat dit ook een klein kindje is!

9. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo,

Mijn eeste zoontje was met 41wkn 2310 gram en 48 cm
    hij was ook heel klein voor de zwangerschapduur
    ik stond toen onder de verloskundige en ze had het niet door dat ons zoontje teklein was

de 2e zoon van ons was bij de geboorte een ingeleide bevalling
    2520 gram en 46 cm dit was met 39wkn
    ook een klein kindje maar dit wisten we al omdat ik toen onder de gynaecoloog stond

nu ben ik weer zwanger ben benieuwt of ik weer een klein kindje zal krijgen,, verder rook ik niet helemaal niks dus ik snap niet waarom ik kleine kinderen krijg ik ben zelf ook wel klein 162m en me vriend is 182m
    mischien dat het ook daar mee temaken heeft

verder hebben we geen complicatie's gehad bij de bevalling wel dat afentoe het hartje wat daalde maar die kwam snel weer terug
    dus maak je niet tedruk!

Liefs Maria

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou maar maatje 50 gaan aanschaffen zelfs mijn 8 ponder heeft die nog aangehad hoor :) Probeer niet teveel te stressen ze houden je onder goede controle en das het belangrijkst, JIJ moet chill blijven want stress is niet goed voor je beebje... dus geniet nog even die laatste paar weken en doe nog wat shopping behandelingen :p

11. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb gisteren voor het laatst gewerkt, ik werk zittend en doe lichter werkzaamheden maar toen ik thuis was, had ik helemaal geen energie meer over.

Dus 15 min even in bed gelegen maar als je een klein baby krijg kan de bevalling dan ook stuk gemakkelijk verlopen dit word mijn eerste baby ik ben benieuwd.

Mijn moeder geeft mij de schuld ze verteld mij dat ik niet teveel spa rood moet drinken omdat er beetje zout in zit, en ze zegt dat ik in het begin van de zwangerschap niet goed gezond heb gegeten eerste 3 maanden 3/4 keer per dag overgeven wat wil je nog binnen houden...

Ik moet nu iedere week 2 keer naar ziekenhuis voor ctg scan en 1 keer per week gesprek met de gynocoloog gisteren was ik ook geweest de hartje van de baby klopt prima is beweeglijk en geen harde buiken...

De gynocoloog heeft gezegt tijdens de weeen kunnen we zien of de baby hartje daalt als er zoiets gebeurd word dit zeker een spoed keizersnee.

Ik ben 34 weken zwanger de baby is gemiddeld 1900 geschat, ik heb nog 6 weken tijd hoeveel kilo zal de baby geboren worden, de gynocoloog heeft gezegt 3 kilo kun je vergeten dat red die niet ben maar blij als zij 800 gram bijkomt...

Ik doe nu veel rust nemen dat heeft de gynocoloog geadvieseerd, ik ben 1.63 ben 12 kilo bijgekomen heb een klein buik het valt bijna niet op als ik wijde blouse aan doe dat ik zwanger ben.

Ik maak mij beetje zorgen want mijn moeder zegt dat ik niet meer moet gaan fietsen of lang lopen, maar de heledag zitten is ook niet goed ik wil graag bewegen en niet lui worden....

Groetjes,

ANGEL24

12. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    beste Angela,

Als je geadviseerd is rust te nemen, doe dat dan ook. Maar een keertje fietsen of een stukje lopen moet ook kunnen. Ga geen hele tochten maken, gewoon een half uurtje en daarna met de beentjes omhoog. Een frisse neus halen is ook veel waard.

Daarnaast al die dingen die je moeder zegt zijn allemaal onzin, je kunt niets doen aan een te klein kind, behalve stoppen met roken en geen alchohol gebruiken. Daarnaast is stress zeker niet goed! Een klein kind wordt veroorzaakt door dysfunctie van de placenta. Hoe dat precies kan, daar zijn verschillende oorzaken voor.
    kijk ook eens op: Dysmaturiteit - Wikipedia
    groetjes,
    MaNo

13. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn zoontje is met 38 weken en 6 dagen geboren en hij woog 2770 ook wel klein,maar hij deed het prima,ze moesten hem 2 keer wel ff prikken voor z'n bloedsuiker
    Maar was allemaal prima in orde,mijn 2 oudste kinderen waren ook niet zo groot 3030 en 2970
    Bij alledrie lekker dezelfde dag naar huis.

Succes :)

14. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    nou even mijn verhaal.....
    ik heb met 37 weken ook een groei echo gehad vrijdag 21-08-09 mijn kindje werd ook te klein geschat hoog uit 2400 gram...
    die nacht en heel toevallig toch wel bezorgd ben ik zaterdag 2-08-09 bevallen van een dochter en die was zelfs wel een beetje een flinke baby voor 37 weken ruim 3000 gram en als ik toch 40 weken had gelopen dan was ze zeker 4000 geworden en tot 42 pppfff...
    en ze was ook nog 50 cm...
    je weet pas wat ze echt zijn als ze eruit zijn...

15. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Bij mij was het ook dat ons mannetje te klein was.. Ik heb toen ook een aantal weken ctg's gehad en echo's... en met 38,4 weken hebben ze me ingeleid...

Ons mannetje woog bij de geboorte 2230 gram. Hij heeft van donderdag tot en met woensdag in het zh gelegen en mocht toen mee naar huis. Het had vooral te maken met zijn suiker, toen hij dat zelf goed kon houden en zijn gewicht was 2300 mocht hij mee naar huis.

Is niet zo erg hoor, je kindje zal alleen even in de couveuse moeten.

Deel Deze Pagina