Mijn zoontje is bijna één jaar. En nu hoor ik steeds, vanaf één jaar mogen ze met de pot mee eten. Maar betekent dit dan dat ze opeens wel al die dingen mogen die ze voorheen niet mochten? Dus wel alle kolen, gewoon eten met zout? Ook vroeg ik me af of kleintjes die van die gevulde pasta mogen (gevuld met mozarella of soms vlees?). Mijn zoontje wil alles zelf pakken en eten en die kleine macaroni's gaan dan niet zo snel, dus leken die pasta's mij wel handig. Groetjes Victoria
Oh ja, en soep, mogen ze die dan ook vanaf 1 jaar. Wij eten wel vaker van die soep uit die zaken van Unox enzo. Of is dat nog te zout? Tomaten of champignonensoep? Groetjes Victoria
o, die gevulde pasta heb ik al wel gegeven. beste lijkt me om nog wel op te passen met zout. idd in van die kant en klaar dingen zit meestal wel (te) veel dus niet te vaak... En kolen enzo mag geloof ik vanaf 1 jaar. probeer gewoon voorzichtig uit of je kindje er geen last van heeft.
Dylan krijgt ongeveer alles nu. Ben alleen nog wel voorzichtig met zout, en dus ook met kruidenmixen voor bijv. pasta. Kant en klare soepen oid eten we bijna nooit.
bedankt voor de antwoorden. Ik word een beetje zenuwachtig van het niet zout mogen eten, ben dan bang dat hij te veel zout binnen zal krijgen. Groetjes Victoria
Dylan eet in principe zoutloos (aardappels, vlees en groente), maar als er een keer zout in zit vind ik niet erg. En als ik zelf soep maak, zit er ook zout (bouillon) in, en dat krijgt hij ook gewoon. Opletten, maar niet druk om maken zou ik zeggen