In de reisbescheiden van het reisbureau staat dat je alleen een inklapbare buggy mee mag nemen op Schiphol tot aan het vliegtuig. Nu heb ik gister gebeld met Transavia en die zeggen dat ik gewoon een grote kinderwagen mee mag nemen tot aan het vliegtuig. Weten jullie dit? Wat is jullie ervaring?
Wij mochten de kinderwagen niet mee tot aan de gate vorig jaar, moesten 'm meteen met de koffers inchecken, daarom heb ik nu een inklapbare buggy gekocht. (we vlogen ook met Transavia)
En mogen alle inklapbare buggy's mee? Ik heb wel s gehoord tot 5 kilo? Weet je of ze er streng mee zijn (alvast bedankt)
mijn ervaring is dat de kinderwagen voor baby dus met bak wel tot aan de gate mee mocht.. op de heen reis kregen we heb ook gelijk toen we het vliegtuig uitstapte... maar terug reis drama want hij kwam niet via de band mee.. maar moest appart hebben ruim 2 uur erop staan wachten... maar mijn moeder dan is nu denk ik 4 jaar terug wel lang heeft de byggy gewoon meegenomen in het vliegtuig en was geen enkel probleem toen nog neit streng niks zelf ga ik dit jaar ook vliegen weer en neem de buggy dan mee voor mij handig willen we daar weg gaan is zo in en uit geklapt en ga proberen hem ook mee het vliegtuig in te krijgen want als ze nog neit kan lopen zie het niet zitten 13 kilo op me arm fijne vakantie alvast
Oh nee, daar word je niet vrolijk van. We willen hem ook meenemen, hopelijk krijgen we niet ook zulk gezeur.
Een buggy mag volgens mij tot een bepaald gewicht, weet niet precies hoeveel, die van ons is eigenlijk te zwaar dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen. Ik geloof dat de stewardessen ze zelf naar het bagageruim moeten tillen dus daarom mogen ze niet te zwaar zijn, maar anders moet je even op de website van Transavia kijken.
Wij vliegen altijd met transavia en steeds weer gezeur over die buggy/wandelwagen. De regels zijn: 1 buggy, niet zwaarder dan 5 kg en klein opklapbaar. Deze mag mee tot de ingang van het vliegtuig. Personeel zet hem dan voorin de laatruimte .En als je uitstapt krijg je hem dus ook weer gelijk. Grote wandelwagens, moeten bij het inchecken worden ingeleverd. Deze mogen dus niet mee. Dit is te zwaar om te tillen voor het personeel, is tegen de ARBO regels in. Wij hebben speciaal een Zap gekocht, klein opklapbaar en 5 kg. En zelfs toen moesten we nog bij de incheckbalie laten zien hoe klein hij opklapbaar was, want het zag er niet uit als een paraplu buggy! Uiteindelijk hebben we hem in die zak gepropt en zelfs als handbagage meegenomen! Ik zou dus een buggy aanschaffen! Moet er eerlijk gezecht niet aan denken, mijn dure wandelwagen waar mee gesmeten wordt op de bagageband, net als ze met koffers gooien! kus miek
Mieke, wij hebben ook een zapp. Ik hoop ook maar dat ze niet gaan zeuren en dan nemen we hem wel als handbaggage mee. Ik ben trouwens zelfs eens gewoon met een parasol voor op het strand het vliegtuig ingegaan. Naast me zat iemand met enorme gordijnrails. Maar goed, dat was met Iberia, die deden nergens moeilijk over.
ik heb er ook speciaal een buggy voor gekocht..we vliegen met klm.. hoop echt dat ik hem bij het uitstappen meteen terug krijg.kan echt niet zolang met ruim 9 kilo op mijn arm gaan zitten wachten