Hallo meiden, Sinds anderhalve week weet ik dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Hiervoor ben ik woensdag op consult bij de dietiste in het zh geweest en heb een dieet meegekregen (koolhydraten tellen dus). Nu heb ik gisteren mijn glucosemeter binnen gekregen en heb vandaag een dagcurve geprikt. Kunnen jullie eens na deze waardes kijken, wat vinden jullie hiervan? 5.1 nuchter 4.8 1,5 uur na ontbijt 5.2 voor lunch 7.4 1,5 uur na lunch 5.7 voor avond eten 6.7 1,5 uur na avond eten Als "lunch" (vanwege onze eerste vlinderverjaardag van Tristan en Kyra vandaag) had ik een moorkop, appelflap en kop capuccino, dus begrijp dat mijn waarde iets aan de hoge kant was 1,5 uur na de lunch. Tips over koolhydraatarme tussendoortjes (max 15 gr) zijn ook erg welkom trouwens!
Ben zelf net ook een paar dagen bezig met dagcurves. Bij mij is het streven <5.5 nuchter en <6.8 na de maaltijd. Vind die van jou netjes hoor! Ben zelf ook nog zoekende naar goede tussendoortjes. Had vandaag een handje gemengde noten. Vind het avondeten het lastigst. Ben altijd van het lekker veel opscheppen en vind weggooien zonde.... Succes verder ermee!
Minder dan 6.8? Dat is weinig.. Ik mag volgens mij onder de 7.8. Ik zal t morgen nog eens navragen aan d diëtiste. Hier normaal ook zonde om weg te gooien, schep liever dan nog eens op
Ziet er hartstikke netjes uit! Ze willen graag tussen de 4-7 zien bij mij, maar een keer 7,7 ofzo is niet erg.