carnaval en 1 glas alcohol, kan het kwaad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anica, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    vanavond begint het carnaval weer en nu vroeg ik me af of 1 of een half glaasje kwaad kan?
    ik drink bijna nooit, leef gezond en ga niet tot de kleine uurtjes stappen.
    ow en rook nog maar een half sigaretje per dag.

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Waarschijnlijk niet, maar van de andere kant het kan wel en wordt het van dat ene glaasje nou echt zoveel gezelliger? Ik ga aan de spa afgewisseld met alcohol-vrij bier (dan lijkt het nog wat, hahaha)

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    weet ook nog niet of ik het wel doe.
    maar klopt het dat je pas vanaf 8 weken met je kindje verbonden bent? kan er niet over vinden op internet of ik zoek verkeerd.

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik zou het gewoon lekker bij fris houden..

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Waarom zou je wat voor risico dan ook willen nemen:(

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    is het wel een risico? als het klopt dat je pas met 8 weken een bloedband hebt met je kind dan loop je in mijn ogen geen risico.
    of wel?

7. fafje

fafje Niet meer actief

</H3>Ik zou het risico nie willen nemen, ook omdat je ook al rookt...

succes

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    wat vind je belangrijker een gezond kindje?of iets wat misschien niet helemaal goed word aangelegd door dat ene rot glaasje drank?
    dan voel je je je hele leven schuldig!
    ik wou dat ik kon ruilen met je ik wou dat ik al zwanger was zonder drank ben je toch ook net zo gezellig??

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik snap dat 1-2 glaasje drank niet, misschien dat je je bedenkt als je onderstaande leest....

Alcohol is bijzonder schadelijk voor een ongeboren baby. Een veilige hoeveelheid is voor alcohol niet te geven. De enige echt veilige hoeveelheid is géén alcohol. Al vanaf vier wijntjes of biertjes per week is een effect aantoonbaar op de ongeboren baby. Die beweegt minder en vertoont minder hersenactiviteit.
    Vijf tot negen drankjes per week – gemiddeld een wijntje per dag – geeft een drieënhalf maal verhoogde kans op een miskraam en een tweeënhalf maal verhoogde kans op een doodgeboren kind. Vrouwen die meer dan acht glazen alcohol per dag drinken, hebben 30 procent kans op een kind met het Foetaal Alcohol Syndroom (FAS). Bij minder alcoholgebruik zijn de verschijnselen minder zichtbaar, maar ook dan kan de alcohol leiden tot latere leer- en gedragsproblemen. Bij mannen verzwakt alcohol het zaad: het aantal zaadcellen neemt af en het aantal afwijkende zaadcellen neemt toe. Dus om een zwangerschap te bespoedigen, kunnen mannen beter niet drinken.

Ps ook ik zou graag met je ruilen hoor...zwanger zonder drank en sigaretten dan wel te verstaan ;)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ongelooflijk.. sorry! Wat voegt dat ene glas alcohol toe aan je stap avond?

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    haha;)

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

dankje! voor dat stukje dat ik niet kan quoten.

en ik rook een half sigaretje perdag, sorry maar zie daar niet echt veel kwaad in.

dames wat ik graag wou weten of het voor de 8 weken kwaad kan, dat het slecht is voor je kind staat overal op internet maar er staat niets bij vanaf wanneer tot wanneer?! kan het vanaf dag 1 al kwaad? vanaf 5 dagen? vanaaf 6 weken? dat is wat ik wil weten.
    jammer dat niemand een (duidelijk) antwoord heeft.

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoe duidelijk wil je het hebben.....

Ik adviseer je dan om voor dat je gaat feestvieren langs het ziekenhuis tegaan, vooral die waar prematuurtjes liggen, bedenk dan welk risico je neemt en of je jezelf in de spiegel kunt blijven aankijken als er iets met je kindje gebeurt....los van het feit of het dan wel of niet aan de alcohol heeft gelegen....

Denk je dat je dat allemaal kunt..... PROOST :$

14. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    zodra je weet dat je zwanger bent ga je toch supergezond leven????
    wat maakt t nou uit vanaf welke dag wel en niet???

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik snap niet waar je je druk om maakt. wat is nu het nut van 1 glaasje? hou het gewoon lekker bij fris. veel of weinig drinken en roken, en of je nu 4 weken of 40 weken bent het is gewoon niet goed. klaar. heel simpel lijkt me.

zou er nog niet eens over na hoeven denken;)
    maar als jij niet zonder je glaasje en je rokertje kan ga lekker je gang. ik zou er alleen goed gevoel bij hebben

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

gut zeg 1 glaasje als je daar denkt gelukkiger van te worden...Alsof je avond alleen met dat ene glaasje leuk kan zijn! Ben blij dat ik ook zonder een leuke avond kan hebben.
    En dat van die bloedband lees ik weleens maar is volgens mij nooit zo aangetoond. Alcohol is gewoon SLECHT net als roken, dat jij geen kwaad ziet in een sigaret is dom want roken is naast alcohol een van de slechtste dingen die je voor je ongeboren kindje kunt doen! Snap dat soort dingen echt niet.

17. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Even als reactie op je vraag, Dat is vanaf 5 weken.
    Ik zou het dus gewoon niet doen. Ik snap alleen niet goed waarom je een half glaasje wilt drinken..Voegt niet echt wat voor jou toe en voor je kleintje is het gewoon gevaarlijk.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd wat voegt 1 glas nou toe? de smaak? de sfeer? neem aan dat je van 1 glas ook niet zat wordt? en een glas is met 5 minuten toch op lijkt me? en dan de rest van de avond kan je wel fris drinken.? nee snap er echt werkelijk de ballen van haha

zelfde als met dat halve sigaretje? waarom kun je nu net ook niet dat halfje laten staan/liggen? maar goed ik bemoei me er verder niet meer mee:p

19. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Je moet het helemaal zelf weten. Er zijn zat mensen die supergezond (gaan) leven als ze zwanger zijn. Maar er zijn er ook zat die af en toe een glaasje alcohol drinken.

Ik ken er ook een paar en die hebben gewoon een gezond kindje gekregen.

Maar het wordt natuurlijk niet voor niets afgeraden. Ik zelf heb ook geen alcohol aangeraakt in mijn zwangerschap. Gewoon omdat ik het niet nodig vond. Tuurlijk miste ik het op gezellige momenten maar je bent maar 9 maanden zwanger en daarna kan je weer zoveel drinken als je zelf wil.

Maar als jij behoefte hebt aan een glaasje en je voelt je er goed bij kan je dat gewoon doen. Het is jouw leven en jouw kind.

20. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    :$..
    ik sluit me bij de rest aan, gewoon NIET doen! ;)

Deel Deze Pagina